P90227493_highRes_50-kw-dc-charging-st

Dubla premiera, la Bucuresti: Car sharing business, cu o flota de BMW-uri electrice, si super-statie de incarcare gratuita

July 19, 2016
1,009 Views

Nu, nu facem reclama la rent-a-car, nici nu dorim sa suparam vanzatorii de flote si nici electricele nu ne plac, deocamdata, foarte mult. Dar ideea unei flote de masini electrice pentru companii in sistem car sharing ni se pare tare si da motive Bucurestiului sa se gandeasca la o pozitie fruntasa in Europa. Ieri, vorbeam, de exemplu, ca Bruxelles-ul a devenit al zecelea oras DriveNow din Europa. Astazi, anuntam o flota-record de automobile electrice BMW i3 in capitala, un program avansat de business car sharing in România, lansat de Pony Car Sharing, si cea mai puternica statie de incarcare (50 kW) gratuita  pentru masinile “curentate” din Bucuresti, deschisa de Baneasa Business and Technology Park in colaborare cu BMW Romania.

P90227487_highRes_50-kw-dc-charging-st

Sigur, mai e mult pana departe, pana la DriveNow. DriveNow a fost lansat in 2011, la Munchen, iar, in momentul de fata, are peste 600.000 de clienti, serviciul extinzându-se continuu. Pe lânga cele cinci orase din Germania (Berlin, Hamburg, München, Düsseldorf si Köln), serviciile DriveNow sunt disponibile si in capitalele Londra, Viena, Copenhaga, Stockholm si, din aceasta luna, in Bruxelles.

Prin programul DriveNow, mai bine de 150000 de clienti au avut posibilitatea sa conduca electric, acoperind deja peste trei milioane de kilometri. Suntem foarte incântati de colaborarea cu Pony Car Sharing care a dezvoltat un pachet de servicii modern, la nivelul celor oferite de BMW in alte parti ale lumii”, a declarat Dana Popescu, manager BMW i România.

Pony a introdus sistemul de car sharing in Romania, la Cluj, in 2015. Iar in primele sase luni a convins peste 2.500 de useri, persoane fizice, care au efectuat peste 15.000 de curse, cu cele 50 de automobile Smart ForTwo si Volkswagen up! din Cluj. Taxarea se face la minut, tarifele, care includ toate costurile de exploatare si intretinere, fiind de 1 leu/min pentru up! si de 1,25 lei/min pentru ForTwo. Nu, nu va ganditi sa striviti acceleratia, pentru a ajunge in cel mai scurt timp la destinatie. Economie faceti daca viteza medie scade sub 15 km/h, caz in care pretul per minut se reduce la jumatate.

Acum insa, Pony a lansat, in premiera, in Bucuresti si in Romania, un program de business car sharing. Suna pompos, dar e ingenios. Pe scurt, pana la sfarsitul anului, Pony va pune la dispozitia companiilor o flota de 15 BMW i3, in cadrul unui program-pilot, care presupune preluarea si returnarea masinii intr-o zona fixa (station based car sharing). Adica, la Baneasa Business and Technology Park.

Vrem sa oferim o alternativa la automobilele din flota proprie a companiilor. Obiectivul nostru este sa asiguram un cost lunar sub nivelul unei rate de leasing. In plus, avantajul nostru este ca sistemul nostru de aplicatii ofera transparenta, claritate si flexibilitate. Consideram ca serviciul are potential de dezvoltare pentru Bucuresti si luam in calcul sa construim formule asemanatoare si pentru complexele rezidentiale de la marginea Bucurestiului. Dupa orele de program si in weekend masinile vor putea fi folosite si in sistem privat”, a explicat Demis Ghindeanu, unul dintre fondatorii Pony.

P90227485_highRes_50-kw-dc-charging-st

Probabil, tariful per minut pentru un BMW i3 nu va fi de 1 leu/min, ca in cazul up!-ului de la Cluj. Chiar daca costurile de exploatare si intretinere pentru o electrica sunt mai mici decat cele pentru o masina conventionala, i3-ul e mai scump decat up!-ul. Dar, nici departe. Negocierile pe partea business & corporate isi vor spune cuvantul, mai ales ca angajatii companiilor care intra in program vor putea rezerva share-ui i3-uri prin aplicatia dedicata si in timpul liber.

 

 

Leave A Comment