honda-jazz-viteze-test-drive (1)

Test Drive Honda Jazz 1.3 MT Trend

Sunt cazuri când nu reușești să te intersectezi cu un model. În cazul meu, nu am reușit să mă intersectez până acum cu Honda Jazz, un model despre care am auzit numai lucruri bune, fie că au venit de la colegi de breaslă, de la posesori sau oameni care s-au intersectat cu acest model.

Am rezolvat acest detaliu, acum pot spune că am condus ultimul model Honda ce se fabrică în japonia și se comercializează la noi. Mda, stereotipul – model nipon mai este valabil pentru Honda Jazz, pentru restul gamei nu prea.

honda-jazz-viteze-test-drive (8)

Jazz, sau Fit, cum se mai numește pe alte piețe, este un succes pentru Honda. De la debutul modelului în 2001, au fost vândute peste 5 milioane unități la nivel mondial. A treia generație Honda Jazz a debutat în 2013, dar în Europa abia în 2015 a ajuns. Un tratament în oglindă, nici constructorii europeni nu se înghesuie să teleporteze noile modele pe piețele din Japonia și Oceania.

Honda a întârziat debutul modelului pe piața europeană pentru a aduce ceva modificări modelului. Acestea vizează o creștere a rigidității caroseriei plus o calibrare a direcției și suspensiei pe gustul clientelei de aici.

Dinamică

În principiu, de la un monovolum de clasă mică te aștepți la o atitudine defensivă, una care să nu te îmbie la sportivitate. Să fii un șofer cât mai pașnic și eco.

honda-jazz-viteze-test-drive (20)

În primul rând să pornim de la motorul de 1.3 litri care dezvoltă 102 CP și 123 Nm. Cine își imaginează că ar fi vorba despre propulsorul de 1.3 litri de pe Honda Insight… se înșeală. Honda a dezvoltat un propulsor nou, primul care face parte din familia Earth Dreams Technology. Au mers pe soluția 1.3 litri, pentru că noul propulsor cu ciclu Atkinson, oferă resursele unuia de 1.4 litri, dar la consumul unuia de 1.2 litri. Sau cel puțin așa susțin niponii în comunicatul de presă. Tot în informațiile oficiale mai este trecut un consum mediu urban de 6,1 litri și unul extraurban de 4,3 litri.

Să reținem informațiile de mai sus!

Propulsoare aspirate noi, de cilindree mică sunt o raritate în zilele noastre. Motorașul asta i-VTEC cu ciclu Atkinson este o mică bijuterie care are puterea să-ți aducă aminte de vremurile de glorie aspirate de la Honda. Da, știu că este ușor ilar să vorbesc de sportivitate când subiectul nostru este un agregat aspirat de de 1.3 litri și 102 CP. Dar, vivacitatea acestuia, modul în care urcă în ture, chiar și sunetul… deschid cutia amintirilor.

honda-jazz-viteze-test-drive (15)

La acest început de tablou zugrăvit doar cu descrierea propulsorului adaug un pedalier cum rar mai găsești, unul care solicită nativ ”heel and toe” pe retrogradare. Apropo de pedalier, acesta este perfect dispus, doar că necesită o minimă perioadă de acomodare cu dozarea ambreiajului, nu simți bine momentul cuplării. Dar este doar o chestie de obișnuință, după o zi deja nu mai era o problemă.

Suspensia este agreabil setată. Așteptam ceva mai mult ruliu, mai multă mișcare a caroseriei pe viraje, dar este în limite bune. Deși un model de clasă mică, este sensibil la vânt lateral, dacă circulai pe un cond galben de vânt veți resimți acest lucru. Nici frânele nu ridică vreo problemă, sunt corect dimensionate pentru Jazz, iar pedala de frână are o dozare intuitivă.

Galerie Foto Honda Jazz 1.3 MT Trend

Direcția este precisă, dar o idee cam prea moale. Parcă ar avea funcția ”city” de la Fiat activată.

Revenind la motoraș, dacă vrei să folosești toți căluții, nu va trebi să menajezi propulsorul. 5.000 rpm, 6.000 rpm, chiar și 6.500 rpm… nu trebuie iertat, iar pe undeva, parcă se bucură propulsorul la aceste regimuri. Îți lasă impresia că nu l-ar deranja nici 7.500 rpm. Chiar dacă am avut de alergat doar 102 cai, acolo sus, cele 1.141 kg ale mașinii au părut ”mai ușoare”. Cutia cu 6 trepte lasă impresia unei etajări ceva cam lungi, dar la zugrăvirea acestei impresii are și propulsorul un rol.

Să revenim puțin la consum. Un traseu extraurban de aproape 50 km, cu trei persoane în mașină și bagaje ușoare ca pentru o evadare de week-end a condus la un consum mediu de 3.2 litri. Un consum stabilizat la 3,2 litri pentru că pe traseul a ajuns pe alocuri și la 3,6 litri. Apoi 100 km de autostradă la o viteză medie de 130 km/h a ridicat consumul mediu la 5,1 litri. La final am adăugat aproape 20 km de București în trafic semi aglomerat de duminică seara. După 171,3 km rulați am terminat aventura la bordul lui Jazz cu un consum mediu de 5,1 litri. Da, am abordat un stil eco de condus, dar totuși, consumul mediu obținut a fost o surpriză plăcută.

Deși nu te îmbie la ilegalități, dacă ești grăbit sau îți dorești un stil sportiv, găești destule detalii agreabile ascunse sub caroseria lui Jazz. Cel puțin versiunea europeană ascultă cu destulă încăpățânare indicațiile celui de la volan. O ținută de drum neutră, cu o punte față suficient de încăpățânată în a menține trasa și o punte spate ascultătoare, care o urmează docil pe cea față chiar și atunci când cel de la volan este ceva mai impulsiv și dorește să provoace masele.

Confort

Este știut faptul că niponii sunt ceva mai pragmatici, iar când vine vorba de modele de volum, pragmatismul lor este bun de pus în ramă. Honda Jazz propune un interior corect pentru clasa sa. Probabil unii vor găsi unele plastice cam tari, poate o părere justificată dacă ne uităm la preț. În România este disponibil un singur nivel de echipare pentru Jazz – 1.3 Trend cutie manuală – 12.490 euro fără TVA.

honda-jazz-viteze-test-drive (25)

Jazz, în ciuda faptului că este un model de clasă mică te va cuceri cu spațiul interior. Mașina oferă și un volum bun al portbagajului ce rivalizează cu cel al modelelor compacte – 354 litri ce poate ajunge la 1.314 prin rabatarea banchetei.

Planșa de bord este ușor minimalistă, nu te va asalta cu multe comenzi. Un sistem infotainment cu display color. Suficiente spații de depozitare pentru locurile față pentru a avea impresia că ești într-o mașină de clasă mare. Spațiu suficient și pentru pasagerii spate. Poate o idee cam gălăgioasă la viteze de 120-130 km/h pe autostradă.

honda-jazz-viteze-test-drive (29)

Siguranță

Honda Jazz a fost invitată în halele celor de la euroncap, și a trecut cu bine testele acestora. Jazz este un mic tanc în clasa B, oferind adulților un grad de protecție de 93% în caz de impact. Pentru protecția copiilor modelul a primit un punctaj de 41,9 puncte, echivalentul unui grad de protecție de 85%. Pietonii sunt pe verde, Jazz este relativ amabil cu ei, oferind un grad de protecție de 73%. Singurele zone dure fiind farurile și zona stâlpilor față. Și la capitolul asistență Jazz a primit o notă bună, 71% fiind gradul de acoperire al sistemelor electronice de asistență. Evident, Honda Jazz a primit 5 stele.

Preț

Cum am spus, Honda Jazz pe piața din România este oferită într-o singură versiune de echipare. Pentru 14.998 euro cu TVA inclus primiți în afară de un propulsor carismatic de 1.3 litri și o cutie manuală cu 6 trepte, următoarele: Jante oțel 15″, Bluetooth TM Hands Free Telephone (HFT), Comenzi audio pe volan, Sistem audio cu CD și MP3, Sistem activ de frânare în oraș, Sistem de monitorizare presiune anvelope, Sistem de asistare la pornirea din rampă, Controlul traciunii și stabilității, Asistentă la frânarea de urgență, Sistem de distribuție a forței de frânare, ABS, Tetiere active (Față), Airbag-uri laterale tip cortină (Față/ Spate), Airbag-uri laterale (Față), Airbag pasager cu contact de dezactivare SRS, Airbag șofer i-SRS (Dual Stage inflation), Magic Seats, Scaune față încălzite, Geamuri electrice (Față / Spate), Control automat al vitezei de croazieră cu limitator de viteză, Indicator schimbare treaptă de viteză, Display mulți-informații, Lumini de zi cu LED, Faruri cu Halogen, Tapițerie din material textil.

honda-jazz-viteze-test-drive (33)

Poate singurul minus real al mașinii este prețul, la 15.000 euro poți deja urca o clasă.

Date tehnice Honda Jazz 1.3 MT Trend

Dimensiuni: Lungime (mm) – 3.995
Lăţime (mm) – 1.694
Înălţime (mm) – 1.550
Ampatament (mm) – 2.530
Ecartament faţă (mm) – 1.483
Ecartament spate (mm) – 1.472
Diametrul bracaj (m) – 9.8
Volum portbagaj (l) – 354/ 1.314
Greutate (kg) – 1.141
Rezervor (l) – 40
Motor: Cilindree (cmc) – 1.318
Putere (CP/rpm) – 102/6.000
Cuplu (Nm/rpm) – 123/5.000
Performanţe: 0-100 km/h – 11.2 s
Viteză maximă – 190 km/h
Emisii CO2(g/km) – 116
Consum (l/100 km): urban: 6.1
extra-urban: 4.3
mixt: 5.0
Sunt cazuri când nu reușești să te intersectezi cu un model. În cazul meu, nu am reușit să mă intersectez până acum cu Honda Jazz, un model despre care am auzit numai lucruri bune, fie că au venit de la colegi de breaslă, de la posesori sau oameni care s-au intersectat cu acest model. Am rezolvat acest detaliu, acum pot spune că am condus ultimul model Honda ce se fabrică în japonia și se comercializează la noi. Mda, stereotipul – model nipon mai este valabil pentru Honda Jazz, pentru restul gamei nu prea. Jazz, sau Fit, cum se mai numește pe alte piețe, este un succes pentru Honda. De la debutul modelului în 2001, au fost vândute peste 5 milioane unități la nivel mondial. A treia generație Honda Jazz a debutat în 2013, dar în Europa abia în 2015 a ajuns. Un tratament în oglindă, nici constructorii europeni nu se înghesuie să teleporteze noile modele pe piețele din Japonia și Oceania. Honda a întârziat debutul modelului pe piața europeană pentru a aduce ceva modificări modelului. Acestea vizează o creștere a rigidității caroseriei plus o calibrare a direcției și suspensiei pe gustul clientelei de aici. Dinamică În principiu, de la un monovolum de clasă mică te aștepți la o atitudine defensivă, una care să nu te îmbie la sportivitate. Să fii un șofer cât mai pașnic și eco. În primul rând să pornim de la motorul de 1.3 litri care dezvoltă 102 CP și 123 Nm. Cine își imaginează că ar fi vorba despre propulsorul de 1.3 litri de pe Honda Insight... se înșeală. Honda a dezvoltat un propulsor nou, primul care face parte din familia Earth Dreams Technology. Au mers pe soluția 1.3 litri, pentru că noul propulsor cu ciclu Atkinson, oferă resursele unuia de 1.4 litri, dar la consumul unuia de 1.2 litri. Sau cel puțin așa susțin niponii în comunicatul de presă. Tot în informațiile oficiale mai este trecut un consum mediu urban de 6,1 litri și unul extraurban de 4,3 litri. Să reținem informațiile de mai sus! Propulsoare aspirate noi, de cilindree mică sunt o raritate în zilele noastre. Motorașul asta i-VTEC cu ciclu Atkinson este o mică bijuterie care are puterea să-ți aducă aminte de vremurile de glorie aspirate de la Honda. Da, știu că este ușor ilar să vorbesc de sportivitate când subiectul nostru este un agregat aspirat de de 1.3 litri și 102 CP. Dar, vivacitatea acestuia, modul în care urcă în ture, chiar și sunetul... deschid cutia amintirilor. La acest început de tablou zugrăvit doar cu descrierea propulsorului adaug un pedalier cum rar mai găsești, unul care solicită nativ ”heel and toe” pe retrogradare. Apropo de pedalier, acesta este perfect dispus, doar că necesită o minimă perioadă de acomodare cu dozarea ambreiajului, nu simți bine momentul cuplării. Dar este doar o chestie de obișnuință, după o zi deja nu mai era o problemă. Suspensia este agreabil setată. Așteptam ceva mai mult ruliu, mai multă mișcare a caroseriei pe viraje, dar este în limite…

7.8

Verdict Viteze

Test Drive Honda Jazz 1.3 MT Trend

PLUSURI: 1) Motor, 2) Cutie de viteze, 3) Pedalier, 4) Consum, 5) Spațiu interior, 6) Volum portbagaj / MINUSURI: 1) Asistare direcție, 2) Preț, 3) Zgomot aerodinamic

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 0.45 ( 6 votes)
8

4 Comments

  1. O propunere pt. toate testele:
    Termenul de spatios e relativ …ar fi bine sa fie cuantificat clar in cm distanta spatar fata – pedalier, respectiv distanta de confort dos spatar fata -spatar bancheta spate.
    Si referirile fata de modelele din clasa ar fi benefice.

    • Noroc Marcel,
      La urmatoarele teste vom oferi detalii mai precise. Mulțumim pentru sugestii!. In ceea ce ma priveste, ma folosesc ca etalon cand fac aceste observatii, la aproape 1.90 metri inaltime… daca o masina ma primeste si imi ofera spatiu… e spatioasa. Dar, la urmatoarele teste vom oferi si date.

  2. Sincer, siguranta mi se pare cea mai importanta astazi, cel putin in Romania, intre calitatile unei masini. Ati dat daciei 3 stele banuiesc si pentru cele 3 stele euroncap ca de testele americane nu are rost sa vorbim pentru nici o masina romaneasca dar nu aplicati aceleasi criterii de apreciere in cazul acestui nissan de 4 stele pe care il duceti cu aprecierera peste 8 ca la cele mai multe din cele bune de 5 stele. Eu as stabili o limita la nota peste care nu se trece indiferent de ce ofera masina in raport cu testele de siguranta.. Mi se pare desantat marketingul unei masini in care poti muri mai usor decat in altele la acelasi pret. Intrebarea cat sunteti dispus sa dati ca sa puteti muri? in loc de cat sunteti dispus sa dati pentru ca sa aveti o sansa mai buna? ar trebui sa ne preocupe si pe noi cumparatorii si pe vanzatori si pe valuatori sau experti. in cazul de fata acest Nissan 4 stele inseamna ca orice lovesti care e mai mic decat tine scapi dar daca te lovesti cu tine (e. intr-un zid) sau cu ceva mai mare precum un x5, touareg, ml, sau camioneta, tir, viata se va schimba.nu ati spus de ex. ca la siguranta pasiva si preventie honda jazz sta cel mai bine din lume in clasa ei alaturi de volvo v40 in clasa ei, singurele masini in care se gandeste protejarea maximala a celui ce o cumpara in pachetul standard.
    Si as mai sugera ceva, ati justificat de ce ati dat nota prezentand cele pro + dar nu ati justificat de ce ati luat din nota respectiv pe cele coontra -. , Nu ati spus ce nu v-a placut. Pentru nespecialisti este intotdeauna foarte interesat de aflat care sunt limitele unui model si daca expertul este neinfluentat (unbiased) atunci poti avea incredere ca iti va spune cu obiectivitate ce nu ii place si ar fi bine sa il crezi. va multumesc cristian

Leave A Comment