Mercedes-AMG GT R – încarnarea lui ”Green Hell” pe patru roți

Cam curajoși cei de la Mercedes-AMG să lanseze un model care se numește GT R. Mercedes-AMG GT R este un fel de mașină de competiție ce poate rula legal pe drumurile publice. Așa își descriu germanii ultimul model care la Goodwood Festival of Speed a fost expus într-o cușcă.

Mercedes-AMG susține că nu a lansat pe piață până la acest GT R vreun model care să încorporeze atâta tehnologie preluată direct din motorsport. GT R este un coupe cu motor amplasat central în partea frontală iar cutia de viteze este amplasată pe puntea spate pentru o distribuție optimă a  maselor. GT-R aduce enorm de multe modificări la nivelul șasiului și pachetului aerodinamic.

Modelul va fi oferit într-o culoare specială – “AMG green hell magno”. Partea frontală include elemente active aerodinamice ce pot, în funcție de necesități, direcționa curentul fie spre radiatoare sau sistemul de frânare, sau chiar închide anumite prize pentru a optimiza coeficientul aerodinamic. Există chiar o piesă mobilă din carbon care are o masă de doar 2 kg și care în modul RACE la peste 80 km/h coboară 40 mm pentru a crea așa numitul efect Venturi. Astfel este crescută apăsarea pe puntea faț ă prin redirecționarea fluxului de aer, apăsarea fiind de plus 40 kg la 250 km/h.

În spate regăsim un nou difuzor și o aripă a cărui unghi poate fi reglat în funcție de nevoile celui de la volan. Probabil, elementul care aduce cel mai mare grad de emoție este noua grilă AMG Panamericana inspirată de la modelul W194, 300SL din 1952 – primul model înscris de Mercedes-Benz în competiții sportive după terminarea celui de al Doilea Război Mondial.

Der neue Mercedes-AMG GT R: Entwickelt in der „Grünen Hölle“

Mercedes-AMG GT R ascunde undeva sub caroserie un V8 de 4 litri twin-turbo care dezvoltă 585 CP la 6.250 rpm și 700 Nm de la 1.900 rpm până la 5.500 rpm. Puterea este trimisă punții spate via o cutie cu dublu ambreiaj AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Dacă sunteți amatori și de valori privind consumul, Mercedes spune că GT R ar consuma 15 litri în mediu urban și 9,2 litri extraurban. Cine scoate aceste valori ar trebui să aibă mașina confiscată. Mașina ajunge la 100 km/h în 3,6 secunde, iar viteza maximă este de 318 km/h.

Mercedes-AMG GT R va putea fi comandat din toamna acestuia an în Germania, fiind livrat din martie 2017. Să nu uit, diferența dintre un GTR și un GT R este de un ”space” pe tastatură, în realitate este de 0,8 secunde!

Leave A Comment