Audi Q7

Lecție de eficiență – Audi Q7

Am cam așteptat ceva vreme un nou Q7, dar iată că a venit. În tot acest timp rivalii au ajuns la a treia generație.

Cum este noul Q7? Mai bun din toate punctele de vedere. Poate designul să fie un mic subiect de controversă, dar frumosul este în ochii privitorului, prin urmare fiind un subiect atât de subiectiv și personal, nu îl vom ataca.

Surprinzător sau nu, noul Q7 este construit pe aceeași platformă, MLB, cea care este la baza lui A4. Dar vorbim despre o platformă modulară. De la debutul primei generații au trecut 10 ani, Q7 a debutat în 2005 la salonul auto de la Frankfurt. În 10 ani lumea a evoluat, prin urmare este firesc ca saltul tehnologic al celei de a doua generații să fie uriaș. Modelul este cu până la 28% mai eficient, și ajunge să fie mai ușor cu până la 325 kg în funcție de motorizare și echipare comparativ cu vechea generație.

Audi Q7

Quattro este echipare standard pe noul Q7, iar pentru moment sunt disponibile două motorizări. Puteți opta pentru un Q7 3.0 TFSI Quattro cu motorizare V6 de 333 CP și un preț de pornire de 65.936 euro sau pentru un Q7 3.0 TDI. Motorizarea diesel este oferită în două versiuni: 3.0 TDI Ultra de 218 CP și 3.0 TDI de 272 CP. Toate motorizările sunt echipate cu o cutie automată cu 8 trepte.

Interiorul este complet redesenat. Q7 vine echipat cu a doua generație a platformei modulare de infotainment ce poate fi asociată cu sistemul MMI ce dispune de o nouă zonă de control amplasată la baza consolei centrale pe tunelul media. Este vorba de o suprafață destul de generoasă, sensibilă la atingere și care oferă celui de la volan și pasagerului din dreapta un control aproape complet asupra sistemului infotainment și MMI. Cel mai ieftin Audi Q7 pe piașa românească este cel cu motorizare 3.0 TDI Ultra cu un preț de bază de 58.648 euro.

Audi Q7

Audi a lansat și o versiune Q7 e-tron quattro ce va fi disponibilă din primăvara lui 2016. Este un plug-in hibrid cu propulsor diesel. Sistemul hibrid oferă 373 CP și 700 Nm. Motorul termic este un 3.0 TDI, Audi susține că versiunea e-tron are un consum mediu de 1,7 litri.

FOTO: Audi

Leave A Comment