GT16_DYNAMIQUE_04

L500 R HYbrid-viziunea Peugeot în Motorsport

La 30 mai 1916, Peugeot  L45, pilotat de Dario RESTA, castigă cursă legendară de 500 mile de la Indianapolis cu o viteză medie de 135 km/h. 100 de ani mai târziu, Peugeot aduce omagiu unei echipe cu adevărat uimitoare – Charlatans, care a oferit mărcii Peugeot trei victorii superbe pe circuitul Indy 500 din Statele Unite între anii 1913 și 1919 – prin prezentarea unei interpretări futuriste a mașinii de curse «indie»: Peugeot L500 R HYbrid.

 Un concept pentru cei care iubesc condusul

Cu o formă aerodinamică atent studiată, o inăltime de 1 metru și o greutate de 1.000 kg, Peugeot L500 R HYbrid este conceput pentru performantă: este nevoie de doar 2,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start din staționare, iar de 19 secunde pentru a acoperi 1.000 de metri. Sistemul de propulsie hibrid, benzină/plug-în, de 500 CP dezvoltat de echipele Peugeot Sport, derivat al modelului 308 R HYbrid, dispune de două motoare electrice (unul fată și unul spate), plus un motor pe benzină de 270 CP, obținându-se un cuplu maxim de 730 Nm.

Peugeot L500 R HYbrid este o masină de curse concepută să devină una cu pilotul, amplificându-i senzațiile în timpul conducerii: bolidul adăposteste un habitaclu închis, conceput că o capsulă individuală aerodinamică integrată în caroserie.

În interior, designerii au ilustrat un concept cu caracter prospectiv în jurul i-Cockpit-ului Peugeot, prezent în versiunea ultra-sportivă, cu un volan mic integrat în structură și două holograme care prezintă informații pilotului printr-o dublă proiecție. În căutarea unui plus aerodinamic, echipele Peugeot au restilizat arhitectură originală, cu două locuri a modelului L45, într-una cu un singur post și propun co-pilotului virtual o experientă a cursei amplificată în timp real cu ajutorul unor căsti de realitate augmentată. Modelul L500 R HYbrid este un Peugeot de ieri, de astăzi și de mâine. Dincolo de trăsăturile futuriste ale mașinii și a omagiului adus înaintașului său, acesta integrează codurile identitare ale designului Peugeot, precum semnătura luminoasă frontală a noului SUV Peugeot 3008, conturul net, în albastru și negru, cu trimitere la motorizarea hibridă/benzină de 500 CP și la culoarea originală a modelului L45.

Un concept racing în omagiu pentru victoriile Peugeot de la Indianapolis

Peugeot L500 R HYbrid este un omagiu adus modelului L45 și unei perioade strălucite pentru Peugeot în Statele Unite: marca leului a câștigat acolo de trei ori cursă de 500 mile de la Indianapolis, pe două dintre cele mai vechi piste de curse auto din lume. L45 (de la 4,5 litri) a succedat modelului L76 creat în 1912 de către o echipă de tineri piloți temerari-Charlatans: pană în 1919 aceștia au produs o serie de mașini care urmau să deschidă o nouă eră în concepția motoarelor de competiție. L76 a fost prima masină din lume care a combinat un motor de 4 cilindri și 4 supape/cilindru cu 2 arbori cu came în fată, ceea ce face din această prima masină de curse modernă ce putea atinge 190 km/h!

GT16_DYNAMIQUE_04

La volanul primelor automobile Peugeot de curse-L76, L57, L3 și L45-Charlatans au cunoscut succesul pe circuitele și pistele din întreagă lume. Numele piloților Georges BOILLOT, Jules GOUX și Paolo ZUCCARELLI, precum și a inginerului Ernest HENRY sunt incă sinonime cu inovația și cutezanță. Această epopee americană a marcat debutul unei serii de victorii excepționale a echipelor PEUGEOT  SPORT în Statele Unite: Ari Vatanen, în 1988 și Robby Unser, în 1989 au câștigat legendară cursă de pe coastele Pikes Peak cu Peugeot 405 T16, iar Sébastien Loeb a pulverizat recordul în 8’13’’878 pe distanță de 20 km conducând spre culme, în 2013, la volanul unui PEUGEOT  208 T16 Pikes Peak. Acest spirit de invingător dăinuie incă la echipele Peugeot, susținându-le în cucerirea de noi victorii, precum cea a lui Stephane Peterhansel de anul acesta, indicând marea revenire Peugeot de la DAKAR, după 4 victorii succesive ale mărcii între anii 1987 și 1990.

„Prin modelul L500 R HYbrid, am vrut să aducem omagiu acelei frumoase aventuri Peugeot de la începutul secolului. Marcați de acest spirit de performantă și inovație, am vrut să propunem o viziune sculpturală, elegantă și tehnologică a viitorului automobil spotiv by Peugeot”, explică Matthias Hossann, responsabil Concept și progres tehnologic la Peugeot.

 

Leave A Comment