Opel Insignia 2.0 CDTi 4x4

Test Drive Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4×4 – De cursa lunga

April 19, 2016
4,034 Views

Insignia nu mai este o noutate. Dar, dupa opt ani de cariera, un facelift suferit in 2013 si o infuzie de tehnologie, mai ales pe partea de conectivitate, urmasul Vectrei a ajuns la maturitate. “Padurea” de butoane de la bord s-a rarit, functiile acestora fiind preluate de sistemul multimedia inteligent, un touchpad de laptop, cu functie responsive, si mai multe zone sensibile la atingere.

Cei 170 CP si 400 Nm ai motorului diesel 2.0 CDTi din aluminiu sunt suficienti pentru a transforma masina intr-un partener de cursa lunga. Iar sistemul de tractiune integrala confera o liniste sufleteasca indiferent de starea carosabilului.

Dinamica

Sobra, discreta si destul de viguroasa, Insignia se tine inca bine in compania adversarilor sai de marca, Ford Mondeo, care a adoptat o fata de Aston Martin, si traditionalul Volkswagen Passat. Iar CDTi-ul de 170 CP se ridica, in sfarsit, la nivelul asteptarilor. Motorul este destul de silentios pentru un diesel si, fata de CDTi-urile si DTi-urile anterioare zici ca e mut. Doar la ralanti si la rece te prinzi ca e “tractor”. Apoi, urca frumos si linistit in ture, fara nazuri si fara a zgaria urechile pasagerilor.

Galerie foto: Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4×4

Cuplul de 400 Nm, disponibil pe o plaja larga de turatii (1.750 rpm – 2.500 rpm), te lasa sa te joci pe sosea. Iar cutia manuala, in sase trepte, etajata destul de lung, chiar prea lung, nu te chinuie sa schimbi continuu. Si, bine ca nu o face. Opel a evoluat la multe capitole, dar la ora de timonerie a cam lipsit. Nu-i plac schimbarile rapide de treapta si, daca te grabesti, de exemplu, din doi in trei, cam agata.

Opel-Insignia-cdti-4x4 (32)

De asemenea, chiar daca e elastic, placut, silentios si destul de zgarcit la consum, motorul are un lag turbo de toata “frumusetea”. Adica, dupa ce te excita ca poate, iar tractiunea integrala te elibereaza de stresul aderentei, cand te apuci sa fortezi masina, trebuie sa ai in vedere ca, la fiecare accelerare brusca sau schimbare rapida de treapta, reactia turbinei se lasa putin asteptata.

Dupa ce te obisnuiesti si calculezi corect, Insignia 2.0 CDTi 4×4 este un partener de drum de nadejde. A, si nu uitati sa treceti in modul “Sport”. Suspensia devine putin mai ferma, directia se intareste, iar pedala de acceleratie e mai sensibila. Setarile le gasiti prin intermediul ecranului tactil al sistemului multimedia.

Confort

Odata cu faceliftul, Insignia a facut un salt important in ceea ce priveste calitatea si ergonomia. Sigur, pe unde vede doar “ochiul soacrei”, mai exista plastice ieftine, dar, in general, materialele din habitaclu sunt bune. Scaunele profilate sport sunt odihnitoare si confera un sprijin lateral corect. Iar cei care vor sa fie rasfatati, poti opta pentru renumitele AGR-uri, scaunele ortopedice premiate pe care Opel le-a dezvoltat alaturi de medici specialisti, la care sa adauge pielea perforate, care vine cu sistem de ventilatie. O placere cand este cald afara! “Mangai” butonul tactil al ventilatiei in scaun de pe consola centrala si, in cateva minute, nu ti se mai lipeste camasa de spate.

Galerie foto: Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4×4

La volan, si cei mai pretentiosi isi pot gasi locul. Iar “covrigul” sport iti da o senzatie placuta la atingere, chiar daca feedback-ul directiei este destul de plat. Per total, Insignia hatch ofera spatiu suficient unei familii. Gratie hayon-ului, cei 530 litri ai portbagajului pot fi incarcati foarte usor, dar pe bancheta spate nu este recomandat sa ia loc persoane cu picioare lungi, ca in Skoda Superb, de pilda.

Siguranta

Opel Insignia a fost testat de EuroNCAP in 2009 si a obtinut 5 stele. Intre timp s-au schimbat normele, dar Opel a avut grjia sa doteze Insignia cu aproape toate sistemele de siguranta activa si pasiva.

In cazul care folositi insa functia de franare automata la detectarea unui risc coliziune, sfatul meu este sa fiti circumspecti si foarte atenti. Setati la minimum distanta de alarma fata de masina din fata si fiti pregatiti de “surprize”. In traficul haotic din Bucuresti sau in cazul depasirilor mai agresive pe sosea, sistemul se mai pacaleste si va puteti trezi ca franeaza de urgenta tocmai cand v-ati luat avant. Probabil, setarile au fost facute pe autostrazile si in traficul civilizat din Germania.

Pret & Consum

Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4×4 se pastreaza in zona accesibila a berlinelor de clasa medie. Pretul de pornire al versiunii Edition este de 27.280 euro, TVA inclus, iar cea mai scumpa echipare, Sport, ajunge la 29.230 euro. In comparatie, Ford-ul Mondeo echivalent, 2.0 TDCi 150 CP AWD Titanium, porneste de la 29.200 euro, TVA inclus, si are cu 20 CP mai putin. Modelul mai puternic si cu cutie automata Powershift, Mondeo 2.0 TDCi 180 CP – Powershift AWD, incepe de la 31.450 euro, TVA inclus.

Opel-Insignia-cdti-4x4 (118)

Galerie foto: Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4×4

Sigur, pretul nu este final. Pentru siguranta si confort, puteti adauga farurile adaptive AFL (1.210 euro, cu TVA), laudatele scaune AGR imbracate in piele perforate (de la 1.510 euro, cu TVA), ventilatie in scaune (410 euro, cu TVA), sistemul de acces fara cheie (190 euro, cu TVA) si sistemul multimedia Intellilink care, in functie de versiune si model, costa intre 390 euro si 1.350 euro.

In ceea ce priveste consumul, in ciuda puterii si a tractiunii integrale, masina nu s-a dovedit prea gurmanda. Dupa circa 120 km in Bucuresti, consumul s-a stabilizat la 7.5 l/100 km, iar la drum acesta a coborat la 6.7-6.8 l/100 km.

Insignia nu mai este o noutate. Dar, dupa opt ani de cariera, un facelift suferit in 2013 si o infuzie de tehnologie, mai ales pe partea de conectivitate, urmasul Vectrei a ajuns la maturitate. “Padurea” de butoane de la bord s-a rarit, functiile acestora fiind preluate de sistemul multimedia inteligent, un touchpad de laptop, cu functie responsive, si mai multe zone sensibile la atingere. [gallery link="file" size="full" ids="8228,8242,8220"] Cei 170 CP si 400 Nm ai motorului diesel 2.0 CDTi din aluminiu sunt suficienti pentru a transforma masina intr-un partener de cursa lunga. Iar sistemul de tractiune integrala confera o liniste sufleteasca indiferent de starea carosabilului. Dinamica Sobra, discreta si destul de viguroasa, Insignia se tine inca bine in compania adversarilor sai de marca, Ford Mondeo, care a adoptat o fata de Aston Martin, si traditionalul Volkswagen Passat. Iar CDTi-ul de 170 CP se ridica, in sfarsit, la nivelul asteptarilor. Motorul este destul de silentios pentru un diesel si, fata de CDTi-urile si DTi-urile anterioare zici ca e mut. Doar la ralanti si la rece te prinzi ca e “tractor”. Apoi, urca frumos si linistit in ture, fara nazuri si fara a zgaria urechile pasagerilor. Galerie foto: Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4x4 Cuplul de 400 Nm, disponibil pe o plaja larga de turatii (1.750 rpm – 2.500 rpm), te lasa sa te joci pe sosea. Iar cutia manuala, in sase trepte, etajata destul de lung, chiar prea lung, nu te chinuie sa schimbi continuu. Si, bine ca nu o face. Opel a evoluat la multe capitole, dar la ora de timonerie a cam lipsit. Nu-i plac schimbarile rapide de treapta si, daca te grabesti, de exemplu, din doi in trei, cam agata. De asemenea, chiar daca e elastic, placut, silentios si destul de zgarcit la consum, motorul are un lag turbo de toata “frumusetea”. Adica, dupa ce te excita ca poate, iar tractiunea integrala te elibereaza de stresul aderentei, cand te apuci sa fortezi masina, trebuie sa ai in vedere ca, la fiecare accelerare brusca sau schimbare rapida de treapta, reactia turbinei se lasa putin asteptata. Dupa ce te obisnuiesti si calculezi corect, Insignia 2.0 CDTi 4x4 este un partener de drum de nadejde. A, si nu uitati sa treceti in modul “Sport”. Suspensia devine putin mai ferma, directia se intareste, iar pedala de acceleratie e mai sensibila. Setarile le gasiti prin intermediul ecranului tactil al sistemului multimedia. [gallery link="file" size="full" ids="8238,8239,8240"] Confort Odata cu faceliftul, Insignia a facut un salt important in ceea ce priveste calitatea si ergonomia. Sigur, pe unde vede doar “ochiul soacrei”, mai exista plastice ieftine, dar, in general, materialele din habitaclu sunt bune. Scaunele profilate sport sunt odihnitoare si confera un sprijin lateral corect. Iar cei care vor sa fie rasfatati, poti opta pentru renumitele AGR-uri, scaunele ortopedice premiate pe care Opel le-a dezvoltat alaturi de medici specialisti, la care sa adauge pielea perforate, care vine cu sistem de ventilatie. O placere cand este cald afara! "Mangai" butonul tactil al ventilatiei in scaun de…

7.8

Verdict Viteze.ro

Test Drive Opel Insignia 2.0 CDTi 170 CP 4x4

PLUSURI: 1) Motor diesel silentios; 2) Porbagaj incapator si usor de accesat; 3) Confort si conectivitate MINUSURI: 1) Timonerie greoaie; 2) Sistem de franare automata perfectibil; 3) Lag turbo destul de pronuntat

TINUTA DE DRUM
PERFORMANTE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 2.15 ( 6 votes)
8

Date tehnice Opel Insignia 2.0 CDTi 4×4

Dimensiuni:
– Lungime (mm): 4.842
– Latime (mm): 1.856
– Inaltime (mm): 1.498
– Ampatament (mm): 2.737
– Volum portbagaj (l): 530
– Greutate (kg):  1.503
– Diametru bracare (m): 10.9

Motor:
– Cilindree (cmc): 1.956
– Putere (CP/rpm):           170/3.750
– Cuplu (Nm/rpm):            400/1.750-2.500

Performante:
0-100 km/h: 10.4
Viteza maxima: 210 km/h

Consum (l/100 km):
– urban: 6.9-7.0
– extra-urban: 4.8
– mixt: 5.6
– Emisii CO2(g/km): 147-149

 

7 Comments

  1. Dupa circa 120 km in Bucuresti, consumul s-a stabilizat la 7.5 l/100 km, iar la drum acesta a coborat la 6.7-6.8 l/100 km.
    Iar OFICIAL:
    Consum (l/100 km):
    – urban: 6.9-7.0
    – extra-urban: 4.8
    – mixt: 5.6
    Iată încă o dovadă că germanii au furat și fură în continuare cu nerușinare toți clienții, iar apoi îi și mint așa cum făcea Hitler când se înarma și spunea că are o politică externă pașnică. Dar autoritățile române nu văd nimic? Sunt plătite degeaba? De ce nu se deschide o anchetă oficială când dovezile sunt așa de ușor de găsit și atât de clare?

    • Salut Vivi, nu este vorba despre nicio minciuna. Consumurile oficiale sunt obtinute in conditii speciale si nu in trafic obisnuit. Cu orice masina ai merge si indiferent de stil, vei observa ca cifrele reale sunt cu cel putin 20-25% mai mari decat cele din cartea tehnica.

  2. Masina greoaie (directie, raspuns motor/lag, repriza), sprint sub-mediocru (12secunde si mai bine cu 2 persoane la bord si ceva bagaj). Confort bun doar cu roti pe 16 (si 17 cel mult). Designul exterior este singurul plus si poate si imaginea consolei centrale. Destul de inghesuita la interior (mai ales spate) si portbagaj doar in medie pentru aceasta clasa.
    “Cuplul de 400 Nm, disponibil pe o plaja larga de turatii (1.750 rpm – 2.500 rpm)” … 750 rpm este o plaja “larga” ?? !! Ma indoiesc…

    Oricum, la 25-26k EUR iei Octavia 3 2.0 TDI DSG 4×4 150 cai (cu Xenon, piele, padele volan etc), 0-100 in 8.2s & repriza excelenta pe toata plaja de turatii pana in 4000 rpm, consum REAL (oras Bucuresti inclus) mult mai mic decat Insignia, spatiu interior cu mult mai generos, directie/ stabilitate si confort cu mult peste, antifonare de nota ZECE, portbagaj imens.

  3. octavia e de oras insinia e de autostrada. opel si motoarele baba si mitrliera.cum au plecat cu chevi as dori sa plece si cu opel din europa. cunosc utilizatori de opel in bucuresti; trebuie sa fi intr-un “mare” fel sa-ti iei hopel

  4. octavia, tdi, maxim, cee sa mai spui, mare masina, mare motor, mai ales pentru ceilalti participanti la trafic.

Leave A Comment