Test Drive Fiat 500 1.2 Lounge – Citadina de sufragerie

March 30, 2016
4,225 Views

Fiat 500 e o legenda vie, o masinuta reinventata de Fiat in 2007, dupa reteta BMW – Mini,  plina de umor si pe care, daca ai avea suficient loc, ai putea-o strecura fara probleme in sufragerie. Design-ul cu tenta retro isi va gasi, cu siguranta, loc printre mobile, acoperisul panoramic din sticla al versiunii Lounge iti va crea o atmosfera luminoasa si linistita cand iti savurezi cafeaua, iar menajera nu te va injura nici cand va sterge praful, masina avand doar 3.57 metri lungime, nici cand va da cu aspiratorul. Daca are cheile, poate porni motorul si actiona butonul “City”, care permite rotirea volanului cu un singur deget.

VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge 

Singura problema a lui Cinquecento este incremenirea in timp. Daca Mini-ul a evoluat frumos in ultimii ani fara a-si pierde identitatea, italianului i-a fost frica de schimbare la operatia de facelift suferita anul trecut. Fiat s-a laudat cu aproape doua mii de noi detalii inovatoare. Nu le-am numarat, dar singurele elemente care iti atrag atentia sunt farurile polieliptice cu lumini de zi cu LED, blocurile optice spate cu un design schimbat si instrumentarul de bord, unde, din pacate, vitezometrul clasic a fost inlocuit cu unul electronic. In rest, Fiat 500 isi pastreaza aerul trendy si capacitatea de seductie. Indiferent de cum e traficul si de cat de oboist esti, e imposibil ca masinuta sa nu-ti starneasca macar un zambet.

Dinamica – Plimbare romantica

Motorul pe benzina de 1.2 litri, care abia scoate 69 CP la 5.500 rpm si un cuplu de 102 Nm la 3.000 rpm, transforma Fiat-ul 500 intr-un romantic convins. Fiecare acceleratie este lina si, oricat ai tipa la el in ture, nu se enerveaza. Te asculta linistit si te duce la destinatie ca si cum te-ar tine de mana pe o alee dintr-un parc. N-ai cum sa te superi pe el. Te uiti in jur, urmaresti liniile retro ale interiorului, dai cu degetul pe ecranul tactil al sistemului multimedia pentru a alege o balada si schimbi treptele urmand indicatiile afisate in bord de Gear Shift.

Fiat-500-12-lounge (35)

In traficul urban, Fiat-ul 500 e la el acasa. Masinuta este extrem de manevrabila, iar dimensiunile te ajuta sa te strecori fara probleme. Mai mult, parcarile se pot face si cu un singur deget, daca se apasa butonul “City” de pe consola centrala, care schimba rata de demultiplicare si sporeste puterea servodirectiei.

VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge 

Caracterul linistit indus de unitatea de 1.2 litri, nu inseamna ca 500-le nu poate mai mult. Cum masina poate fi comandata si cu motoare de ultima generatie mai puternice (cea mai buna alegere ar putea fi, pentru circa 1.300 euro in plus, motorul de 0.9 litri TwinAir / 85 CP, care a fost desemnat “Engine of the Year 2013), suspensiile si franele sunt calibrate si pentru un stil de condus mai putin romantic.

Confort – Atmosfera de lounge

Viata la bordul lui Fiat 500 este o poveste. Totul este sa te lasi prada firului epic si sa te bucuri de atmosfera creata de acoperisul panoramic din sticla si de tesaturile si materialele alese parca de pe podiumurile prezentarilor de moda.

Pozitia la volan este, poate,putin cam inalta pentru persoanele de peste 1.8 metri inaltime. Dar, cum target-ul este in general feminin, acest lucru poate fi un avantaj. Comenzile le gasesti acolo unde trebuie, iar “covrig”-ul de noua generatie, dopat cu noi butoane, te ajuta sa te concentrezi la drum.

In ciuda ampatamentului de 2.3 metri, masina nu zgaltaie deranjant, suspensiile reusind un bun compromis intre absorbtia denivelarilor si stabilitate. Iar locurile spate nu sunt chiar de decor. Un copil se lafaie in spate, iar bancheta poate acomoda fara contorsiuni chiar si doi adulti. Fara bagaje, insa. Cei 185 de litri ai portbagajului sunt suficienti pentru cumparaturile saptamanale sau un weekend in doi, nu pentru un concediu cu familia.

Siguranta – In pas cu vremurile

Fiat-ul 500 din 2007 a fost prima masina din aceasta clasa care a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP. Dar, intre timp, normele s-au schimbat. Nefiind un model nou, masina nu a mai fost testate, insa, pentru a tine pasul, italienii nu au facut rabat si au dotat Fiat 500 cu 7 airbag-uri, au redesenat capota fata pentru a fi mai “prietenoasa” cu pietonii si au inclus ABS-ul cu EBD (sistem de distributie electronica a fortei de franare).

VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge 

De asemenea, Fiat 500 dispune de sistem de asistenta la plecarea din rampa (Hill Holder) si HBA (sistem ce ofera mai multa forta la franarea brusca) cu Hazard, un sistem care actioneaza automat avariile in cazul franarii de urgenta.

Pret & Consum – Anti aging

Fiat 500 este o legenda, un model care nu imbatraneste, care iti certifica un anumit statut si la volanul caruia nu ai cum sa nu te simti bine si sa intorci priviri. Iar povestile costa. Pretul de baza porneste de la 12.436 euro (TVA inclus), dar versiunea testata, Fiat 500 1.2 Lounge, incepe de la 13.597 euro (TVA inclus). Daca ii mai adaugi si faruri cu xenon (930 euro), clima automata (428 euro), vopsea corallo (da, asa se numeste rosul-rozaliu pastelat – 372 euro) si alte cateva briz-briz-uri, ajunge la aproape 16.000 euro. Sigur, la acesti bani, exista multe alte optiuni, inclusiv din clase cu doua trepte mai sus, dar modele banale, de masa, care, in general, nu te vrajesc, nu-ti trezesc emotii si nu te lasa sa le personalizezi asa cum vrei si iti imaginezi.

VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge 

In ceea ce priveste consumul, dupa 120 kilometri parcursi exclusiv in traficul aglomerat din Bucuresti, computerul de bord al Fiat-ului 500 1.2 Lounge a afisat o medie de 7.9 l/100 km, ceea ce este destul de mult pentru o masina atat mica. Vinovat este motorasul de generatie mai veche, care nu trage cat de cat decat peste 2.500 rpm.

Fiat 500 e o legenda vie, o masinuta reinventata de Fiat in 2007, dupa reteta BMW – Mini,  plina de umor si pe care, daca ai avea suficient loc, ai putea-o strecura fara probleme in sufragerie. Design-ul cu tenta retro isi va gasi, cu siguranta, loc printre mobile, acoperisul panoramic din sticla al versiunii Lounge iti va crea o atmosfera luminoasa si linistita cand iti savurezi cafeaua, iar menajera nu te va injura nici cand va sterge praful, masina avand doar 3.57 metri lungime, nici cand va da cu aspiratorul. Daca are cheile, poate porni motorul si actiona butonul “City”, care permite rotirea volanului cu un singur deget. [gallery columns="5" size="full" link="file" ids="6671,6674,6676,6681,6678"] VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge  Singura problema a lui Cinquecento este incremenirea in timp. Daca Mini-ul a evoluat frumos in ultimii ani fara a-si pierde identitatea, italianului i-a fost frica de schimbare la operatia de facelift suferita anul trecut. Fiat s-a laudat cu aproape doua mii de noi detalii inovatoare. Nu le-am numarat, dar singurele elemente care iti atrag atentia sunt farurile polieliptice cu lumini de zi cu LED, blocurile optice spate cu un design schimbat si instrumentarul de bord, unde, din pacate, vitezometrul clasic a fost inlocuit cu unul electronic. In rest, Fiat 500 isi pastreaza aerul trendy si capacitatea de seductie. Indiferent de cum e traficul si de cat de oboist esti, e imposibil ca masinuta sa nu-ti starneasca macar un zambet. Dinamica – Plimbare romantica Motorul pe benzina de 1.2 litri, care abia scoate 69 CP la 5.500 rpm si un cuplu de 102 Nm la 3.000 rpm, transforma Fiat-ul 500 intr-un romantic convins. Fiecare acceleratie este lina si, oricat ai tipa la el in ture, nu se enerveaza. Te asculta linistit si te duce la destinatie ca si cum te-ar tine de mana pe o alee dintr-un parc. N-ai cum sa te superi pe el. Te uiti in jur, urmaresti liniile retro ale interiorului, dai cu degetul pe ecranul tactil al sistemului multimedia pentru a alege o balada si schimbi treptele urmand indicatiile afisate in bord de Gear Shift. In traficul urban, Fiat-ul 500 e la el acasa. Masinuta este extrem de manevrabila, iar dimensiunile te ajuta sa te strecori fara probleme. Mai mult, parcarile se pot face si cu un singur deget, daca se apasa butonul “City” de pe consola centrala, care schimba rata de demultiplicare si sporeste puterea servodirectiei. VEZI Galeria foto Fiat 500 1.2 Lounge  Caracterul linistit indus de unitatea de 1.2 litri, nu inseamna ca 500-le nu poate mai mult. Cum masina poate fi comandata si cu motoare de ultima generatie mai puternice (cea mai buna alegere ar putea fi, pentru circa 1.300 euro in plus, motorul de 0.9 litri TwinAir / 85 CP, care a fost desemnat “Engine of the Year 2013), suspensiile si franele sunt calibrate si pentru un stil de condus mai putin romantic. Confort - Atmosfera de lounge Viata la bordul lui Fiat 500 este o poveste. Totul este sa te lasi prada firului epic…

6.2

Verdict Viteze.ro

Fiat 500 1.2 Lounge

PLUSURI: 1) Stil inconfundabil si emotionant; 2) Manevrabilitate excelenta in oras; 3) Conectivitate MINUSURI: 1) Motor 1.2 de generatie veche si lenes; 2) Plasticele interioare ieftine; 3) Lipsa evolutiei evidente in 8 ani.

TINUTA DE DRUM
PERFORMANTE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 2.78 ( 2 votes)
6

Date tehnice Fiat 500 1.2 8v

Dimensiuni:
– Lungime (mm): 3.571
– Latime (mm): 1.627
– Inaltime (mm): 1.488
– Ampatament (mm): 2.300
– Volum portbagaj (l): 185
– Greutate (kg):  940

Motor:
– Cilindree (cmc): 1.242
– Putere (CP/rpm):           69/5.500
– Cuplu (Nm/rpm):            102/3.000

Performante:
0-100 km/h: 12.9 s
Viteza maxima: 160 km/h

Consum (l/100 km):
– urban: 6.2
– extra-urban: 4.2
– mixt: 4.9
– Emisii CO2(g/km): 157

 

2 Comments

  1. O reusita sculptura cinetica !
    Fotografiile din test sunt superbe,
    Ati ales cea mai potrivita culoare dintre cele disponibiledupa fecelift pt masina in cauza.
    Nota mi se pare mica pt. cea mai vanduta masina in clasa mini in Europa.
    Nu se vorbeste in test depre un alt motor premiat diesel 1.3 Mjet.

    • Multumim pentru aprecieri! Procesul de notare nu tine cont de volumele de vanzari, iar nota este mica, in principal, datorita motorizarii invechite, a evolutiei minime in cei 8 ani de viata si a materialelor utilizate la interior in raport cu pretul. In test, vorbim despre comportamentul si performantele masinii cu motorul de sub capota, nu despre alte versiuni, cum ar fi diesel-ul mentionat.

Leave A Comment