Dacia-Logan-Prestige-1 (18)

Test Drive Dacia Logan Prestige 1.5 dCi

March 4, 2016
8,534 Views

Nu voi uita primul test cu Dacia Logan, vorbesc de prima generație. În parte pentru importanța momentului. Dar acel test s-a sudat e scoarța mea pentru un moment de pe podl Crângași. Un ”colega” s-a gândit să schimbe benzile fără avertizare apoi să frâneze. Momentul acela în care descoperi cu surprindere cât de creativ ești. Evident am frânat sănătos… ei bine aici începe momentul pentru care voi ține minte acest prim test… ABS-ul nu era nici măcar opțiune acum mai bine de 10 ani. Și evident am schiat preț de câțiva metri până m-am dezmeticit. Singura daună a fost la pneuri, s-a evaporat vreo jumătate de gram de cauciuc.

Și uite că în 2016 avem un Logan cu sistem infotainment cu ecran tactil cu o diagonală de 7 inch, cruise control, ABS, ESP, geamuri electrice, navigație…

Dacia-Logan-Prestige-1 (9)

Dinamică

Dacia Logan nu este vreun reper la capitolul dinamică. Asta ar trebui să rețină toți piloții de cartier sau de drum județean. Totuși, nici surprize neplăcute nu îți oferă. Să nu uităm că vorbim despre un model care încă este inclus în categoria low cost. În altă ordine de idei, am întâlnit materiale similare cu cele din Logan în modele mut mai bine cotate.

Propulsorul 1.5 dCi este o unitate care în curând, probabil, va fi expus într-o galerie a celor mai longevive și de succes propulsoare. Anul acesta se împlinesc 21 de ani de când a apărut în gama Renault. Cu toate evoluțiile, micuțul propulsor este relativ vocal, cei drept nici Loganul nu excelează la capitolul insonorizare.

În versiunea de pe Logan Prestige, acest 1.5 dCi oferă 75 CP la 4.000 rpm și 200 Nm la 1.750 rpm. Ai putea crede că Logan-ul este ușor submotorizat, dar nu este așa. Mașina are o masă de 1.069 kg, prin urma este destul de ușoară. Noi ne-am dori o cutie manuală cu 6 trepte, dar încă trebuie să ne mulțumim cu 5 rapoarte. Unii ar putea spune că etajarea este puțin cam lungă, dar în condițiile în care propulsorul își termină resursele spre 3.000 și ceva de ture… noi o găim corectă, ar mai fi ceva de lucrat la timoneria cutiei, nimeni nu ar fi deranjat de una mai precisă.

Propulsorul trage sănătos de la turații joase, impresionează și prin elasticitate. Cu acest motor, Mai puteți tracta 1.100 kg,așadar are destule resurse ascunse. Impresionează în schimb consumul. La drum lung un consum de 4 litri este extrem de ușor de obținut, iar dacă vreți, puteți coborâ relativ ușor sub valoarea de 4 litri. Recordul personal cu acest propulsor este de 2,7 litri. Nici dacă este torturat fără milă în regim urban nu aveți parte de surprize neplăcute. Un 8 litri veți obține. Media urbană va fi între un 6,2 și 7 litri. Să știți că avei și un buton ECO care schimbă răspunsul motorului la apăsarea pedalei de accelerație. În esență, sistemul anulează fluctuațiile minore de presiune pe pedala de accelerație, astfel se obține o reducere a consumului. Dacia promite o reduce a emisiile și consumului cu până la 10%. Dar modul ECO își arată beneficiile la drum lung și nu în oraș, unde există riscul să resimțiți o senzație de submotorizare datorită răspunsului ceva mai greoi al motorului. Direcția este puțin cam grea, iar coloana de direcție poate fi ajustată doar pe înălțime.

Cum am mai spus, Logan nu s-a născut să stabilească timpi record pe circuite de manevrabilitate. Suspensia față este Pseudo Mc-Pherson cu brat triunghiular, iar cea spate Punte in H cu profil deformabil si epura programata – arcuri elicoidale. Suspensia știe să digere cam tot ce îi scoate în față sistemul național de drumuri. Există și ruliu, în funcție de cât de temerar ești, vei descoperi și gradele de declinare ale acestuia. Până la viteze medii, 100-110 km/h, Loganul are o ținută de drum corectă. Pe viraje dacă forțezi nota descoperi o subvirare ce poate fi pronunțată. La viteze superioare peste 130 km/h, la volan resimți o senzație de plutire. Parcă intră prea mult aer pe sub mașină, iar spate îl simți extrem de ușor, lucru c ete determină să te ponderezi. Și în cazul unor frânări violente simți o ușoară nervozitate a spatelui, dar mașina rămâne stabilă pe traiectorie. Sistemul de frânare dispune de discuri pe față și taburi spate. Logan este echipat și cu sistem de asistență la frânarea de urgență. Tracțiunea este bună, puterea fiind eficient pusă jos de puntea față. Și să nu uit de funcția start/stop, una care nu te obligă la repornirea motorului atunci când deschizi portiera. Logan Prestige cu această motorizare respectă normele de poluare euro 6, iar emisiile de CO2 sunt la nivelul de 93 g/km. Viteza maximă pentru această motorizare este de 164 km/h.

Dacia-Logan-Prestige-1 (30)

Confort

Dacia Logan Prestige este un model care te extrage puțin din zona low cost. Echiparea de serie este bogată și include: sistem de climatizare cu reglare automată, comenzi ale geamurilor electrice pe portiere, geamuri electrice față cu comandă impulsională pe partea șoferului, un nou design interior, cu o planșă de bord specifică, echipată cu aeratoare centrale dreptunghiulare, o tapițerie cu design nou și sistem multimedia și de navigație MediaNav. Logan Prestige este o continuare a seriei limitate Logan 10 Ani, serie care s-a bucurat de succes datorită echipării bogate oferite. Sistemul MediaNav permite conectarea unui telefon via bluetooth, preluarea de apeluri prin intermediul satelitului amplasat în spatele volanului.

Poziția la volan este înaltă și asociată cu imposibilitatea ajustării coloanei de direcție în profunzime nu îți permite găsirea uneia optime. Spațiul interior este generos, la acest capitol Logan stă bine.

Insonorizarea este perfectibilă, la viteze ridicate zgomotul aerodinamic și de rulare este prezent la interior. Finisările și materialele sunt corecte pentru clasă, preț și poziționarea pe care o are Dacia pe piață. Sunt modele care nu vor să fie asociate cu Logan, dar care ar putea arunca o privire la capitolul finisări. Portbagajul are un volum de 510 litri, dschiderea suficient de generoasă pentru a permite îmbarcarea unor obiecte mai voluminoase. Bancheta poate fi rabată fracțional și permite transportarea și unor obiecte mai lungi. Sistemul audio este surprinzător de bun, calitatea sunetului impresionează plăcut. Hărțile sistemului de navigație sunt, pe alocuri, mai detaliate decât la alții. Este plăcut să ai navigație înlimba română. Singurul minus este legat de poziționarea cam joasă a display-ului. Comenzile pentru geamurile față sunt pe portiere, iar pentru cele spate pe consola centrală. Tot la capitolul confort aș vrea să bifez și cruise control/ limitator de viteză.

La confort mai adăug și climatizarea automată. Vedeți unde a ajuns Dacia!!!

Dacia-Logan-Prestige-1 (37)

Siguranță

Actuala generație Logan, în versiunea sedan, nu a fost testată de euroncap. Doar versiunea MCV a fost izbită de torți pereții la euroncap. În 2014, modelul a primit trei stele. Oferă un grad de protecție de 57% pentru pasageri la impact. Copii beneficiază de un grad de protecție de 75%. Protecția pietonilor a fost evaluată la 55%, iar pentru gradul gradul de asistență electronică, Logan MCV a primit un scor de 38%. A primit puncte pentru prezența sistemului ESP și a sistemului de avertizare pentru necuplarea centurii de siguranță.

Cei de la euroncap și-ar fi dorit și un sistem de asistență pentru viteza de delasare, un sistem care să te avertizeze dacă ai depășit limita de viteză. O astfel de avertizare poate fi setată pe sistemul MediaNav.

Dacia-Logan-Prestige-1 (34)

Preț

Logan Prestige are un preț recomandat de producător de 11.700 euro cu TVA inclus. Sistemul MediaNav nu este echipare standard, mai scoate din buzunarul dumneavoastră 290 euro, dar în opinia noastră merită fiecare bănuț. Sistemul cruise control/ limitator viteză costă și el 240 euro, la drum lung îl veți găsi util. Dacă doriți și harta Europei pentru sistemul de navigaie, mai scoatei 95 euro din buzunar, cea a Romniei este gratuită.

Și așa ajungem la 12.265 euro.

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.347
Lăţime (mm) – 1.733
Înălţime (mm) – 1.517
Ampatament (mm) – 2.634
Ecartament faţă (mm) – 1.493
Ecartament spate (mm) – 1.476
Diametrul bracaj (m) – 10,7
Volum portbagaj (l) – 510
Greutate (kg) – 1.059
Rezervor (l) – 50
Motor: Cilindree (cmc) – 1.461
Putere (CP/rpm) – 75/4.000
Cuplu (Nm/rpm) – 200/1.750
Performanţe: 0-100 km/h – nc
Viteză maximă – 164 km/h
Emisii CO2(g/km) – 93
Consum (l/100 km): urban: 3,7
extra-urban: 3,4
mixt: 3,5
Nu voi uita primul test cu Dacia Logan, vorbesc de prima generație. În parte pentru importanța momentului. Dar acel test s-a sudat e scoarța mea pentru un moment de pe podl Crângași. Un ”colega” s-a gândit să schimbe benzile fără avertizare apoi să frâneze. Momentul acela în care descoperi cu surprindere cât de creativ ești. Evident am frânat sănătos... ei bine aici începe momentul pentru care voi ține minte acest prim test... ABS-ul nu era nici măcar opțiune acum mai bine de 10 ani. Și evident am schiat preț de câțiva metri până m-am dezmeticit. Singura daună a fost la pneuri, s-a evaporat vreo jumătate de gram de cauciuc. Și uite că în 2016 avem un Logan cu sistem infotainment cu ecran tactil cu o diagonală de 7 inch, cruise control, ABS, ESP, geamuri electrice, navigație... Dinamică Dacia Logan nu este vreun reper la capitolul dinamică. Asta ar trebui să rețină toți piloții de cartier sau de drum județean. Totuși, nici surprize neplăcute nu îți oferă. Să nu uităm că vorbim despre un model care încă este inclus în categoria low cost. În altă ordine de idei, am întâlnit materiale similare cu cele din Logan în modele mut mai bine cotate. Propulsorul 1.5 dCi este o unitate care în curând, probabil, va fi expus într-o galerie a celor mai longevive și de succes propulsoare. Anul acesta se împlinesc 21 de ani de când a apărut în gama Renault. Cu toate evoluțiile, micuțul propulsor este relativ vocal, cei drept nici Loganul nu excelează la capitolul insonorizare. În versiunea de pe Logan Prestige, acest 1.5 dCi oferă 75 CP la 4.000 rpm și 200 Nm la 1.750 rpm. Ai putea crede că Logan-ul este ușor submotorizat, dar nu este așa. Mașina are o masă de 1.069 kg, prin urma este destul de ușoară. Noi ne-am dori o cutie manuală cu 6 trepte, dar încă trebuie să ne mulțumim cu 5 rapoarte. Unii ar putea spune că etajarea este puțin cam lungă, dar în condițiile în care propulsorul își termină resursele spre 3.000 și ceva de ture... noi o găim corectă, ar mai fi ceva de lucrat la timoneria cutiei, nimeni nu ar fi deranjat de una mai precisă. Propulsorul trage sănătos de la turații joase, impresionează și prin elasticitate. Cu acest motor, Mai puteți tracta 1.100 kg,așadar are destule resurse ascunse. Impresionează în schimb consumul. La drum lung un consum de 4 litri este extrem de ușor de obținut, iar dacă vreți, puteți coborâ relativ ușor sub valoarea de 4 litri. Recordul personal cu acest propulsor este de 2,7 litri. Nici dacă este torturat fără milă în regim urban nu aveți parte de surprize neplăcute. Un 8 litri veți obține. Media urbană va fi între un 6,2 și 7 litri. Să știți că avei și un buton ECO care schimbă răspunsul motorului la apăsarea pedalei de accelerație. În esență, sistemul anulează fluctuațiile minore de presiune pe pedala de accelerație, astfel se obține o reducere a consumului. Dacia promite…

6.9

Verdict Viteze

Dacia Logan Prestige 1.5 dCi

PLUSURI: 1) Motor viril și incredibil de economic / 2) Spațiu interior / 3) Volum portbagaj / 4) Sistem MediaNav MINUSURI: 1) Insonorizare / 2) Direcție / 3) Ținută de drum la viteze ridicate

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 3.8 ( 8 votes)
7

2 Comments

  1. si cum ai ajuns tu sa constati ca motorul e “viril”? l-ai testat in pat?

Leave A Comment