Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (1)

Sticky PostTest Drive Renault Megane GT Tce 205 EDC7 4Control

Mai mult sau mai puțin subiectiv, pentru cei de la Renault am rezervată o reverență la orice oră. Spun asta pentru că își permite luxul de a oferi prin intermediul divizie Renault Sport produse care permit clienților accesul la modele sport fără a solicita o notă de plată exotică.

Și acum întrebarea firească… De ce un intro cu sportivitate, cu Renault Sport când subiectul zilei este noul Renault Megane? Astăzi am condus, în premieră, a patra generație Renault Megane pe drumurile din România. Noul Megane este oferit, încă de la lansare în versiunile ”civile”, dacă putem numi așa motorizările din gamă, dar și în versiunea GT.

Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (5)

Pănă acum GT era un nivel de echipare, odată cu a patra generație GT aduce înseamnă mult mai mult.

Renault Megane GT TCe 205 EDC7 4Control… un nume destul de lung pentru o compactă albastră. În primul rând Megane GT este un model dezvoltat cu implicarea diviziei Renault Sport. Deja noul Megane, comparativ cu vechea generație este o apariție cu un plus de agresivitate și sportivitate, aici nu mă refer la design. Profilul părții față este mai scund cu 25 mm, ecartamentul față este mai lat cu 47 mm, iar cel spate cu 39 mm. O mașină care îți induce de la nivel vizual senzația de stabilitate.

Versiunea GT vine cu bara față redesenată ce integrează prize de aer mai generos dimensionate. Aici adăugăm și o grila frontală tip fagure. Spatele este și el individualizat cu ornamente cromate pentru evacuarea dublă și cu un difuzor. Și pentru a face diferența, cei de la Renault au avut grijă să ”arunce” pe haion și aripile față inscripția Renault Sport.

Despre interior vorbim ceva mai târziu, așa că… să vedem cât Renault Sport se află în acest GT.

Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (2)

Dinamică

Recunosc că eram sceptic, o compactă de 1.392 kg, cu un propulsor turbo de 1.6 litri sub capotă și cutie EDC cu dublu ambreiaj. Aveam dubii pentru că nu am fost convins, în trecut de cutia EDC. Dar noua generație Megane vine cu o nouă cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Diferența este uriașă. Vechea cutie EDC cu 6 trepte era cu ambreiaj uscat, în timp ce noua unitate vine cu un ambreiaj umed. Urcările în treaptă sunt instantanee fără întreruperea fluxului de putere transmis. Retrogradările sunt la fel de rapide, există și la această cutie o limitare pe retrogradare pentru protecție, dar nu este una fixă la o anumită turație ci este o limitare în funcție de demultiplicare. Din treapta a patra în treapta a treia am retrogradat de la peste 4.000 rpm, fără probleme, din trei în doi a trebuit să ajung pe la 3.800 rpm.

Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (46)

Faptul că sub capotă se află un propulsor turbo care oferă cuplul maxim la o turație sub-medie, 2.400 rpm, nu te mai obligă la retrogradări în care să menții motorul în ture pentru un plus la ieșirile din viraje. În plus, modul automat este extrem de intuitiv, nu simți nevoia unui schimbat în modul manual. Selecția manuală se poate face și prin intermediul levierului poziționat în grila manuală sau prin intermediul padelelor din spatele volanului. Acestea sunt generos dimensionate, personal aș fi simțit nevoia poziționării lor cu minim jumătate de centimetru mai jos. Marele plus al acestei versiuni este categoric noua cutie care permite propulsorului de 1.6 litri să strălucească. Un agregat care livrează 205 CP la 6.000 rpm și un cuplu motor de 280 Nm la 2.400 rpm. Pentru a înțelege nivelul de performanță oferit de acest hatch care nu se vrea un hot hatch, vă spun că un Golf GTI cu propulsor de 2 litri si 220 CP ajunge la 100 km/h în 6,5 secunde și are o viteză maximă de 246 km/h, în timp ce noul Megane GT are nevoie de 7,1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h iar viteza maximă este de 230 km/h.

Concluzia este că Renault aduce în gama Megane un model care umple golul dintre gama civilă și vârful Megane RS.

Propulsorul face o echipă senzațională cu noua cutie de viteze EDC7. Într-un regim cuminte extraurban cu o viteză medie de 70-80 km/h am înregistrat un consum mediu de 4,9 litri – o valoare neașteptat de mică. Când am ridicat ritmul spre 110-120 km/h, consumul mediu a fost de 6,5 litri. În regim super sport consumul este irelevant.

Un sistem de frânare performant, și ușor supradiemnsionat pentru a face față solicitărilor unui condus sportiv. Discurile față/spate au aceleași dimensiuni cu cele de la noul Espace, o mașină cu o masă mai mare cu 300 kg la gol.

Suspensia este impecabil setată. Evident, versiunea GT vine cu o setare ușor mai rigidă a suspensiei. Este calea de mijloc dintreo suspensie normală de compactă și cea de hot hatch. În primul rând se achită magistral de sarcina de a menține contactul roților cu asfaltul, chiar dacă este vorba despre un drum județean care s-a transformat într-o colecție de petice pe parcursul anilor. Putem vorbi și despre un ruliu minim spre moderat pe viraje.

Acum să vorbim despre sistemul 4control ce este oferit în premieră pe o compactă. Până acum am întâlnit acest sistem pe Laguna. Pe versiunea Megane GT, sistemul 4Control este calibrat de inginerii de la Renault Sport. În cazul versiunii GT, puntea spate poate vira cu până la 2,7 grade în sens opus punții față până la viteze de 80 km/h, peste aceste viteze va vira cu 1 grad în același sens cu puntea față. Pe versiunile normale de rulare, sistemul face același lucru dar în intervalul sub 60 km/h și peste 60 km/h, doar modul sport permite sistemului să lucreze până la 80km/h. Aportul este uriaș când vorbim despre manevrabilitate. Un șofer obișnuit va fi bulversat de modul în care noul Megane pivotează pe virajele strânse.

Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (35)

Evident este un sistem care aduce un plus uriaș de confort la drum pentru că reduce semnificativ amplitudinea mișcărilor volanului. În cazul unui condus alert, sistemul continuă să fie surprinzător de agreabil. Dacă vorbim despre un condus sportiv, lucru ce Megane GT îți sugerează din plin, ai nevoie de ceva timp de acomodare. În primul rând pentru că orice mică corecție de trasă pe un viraj se transformă într-o reacție mult mai amplă decât în cazul unuimoel clasic. Prin urmare trebuie să te obișnuiești să iei mai puțin de volan. În anumite situații, te poți trezi cu mici supravirări. În cazul nostru, am fost ajutați atât de pneurile de iarnă cât și de carosabilul acoperit cu praf să descoperim acest lucru. A fost un cocktail de condus sportiv, cu mici corecții de trasă pe virajele strânse. Și vorbim despre o supravirare mică. Direcția, evident este și ea influențată radical de acest sistem.

Test-Drive-Renault-Megane-GT-Tce-205-EDC7-4Control (31)

Nu mai vorbim doar despre reacțiile punții față, acum avem o direcție integrală. La mici mișcări de volan pentru corecții de trasă pe drum drept, sistemul 4Control nu intervine, puntea spate nu lucreză. De la un anumit punct începe să intervină, și apare o mică discrepanță între amplitudinea schimbării de direcție oferită. Acest lucru necesită o mică perioadă de acomodare. Vei descoperi că pe anumite viraje va trebui să mai deschizi pentru că ai atacat prea mult. Sistemul mai necesită o minimă perioadă de acomodare și cu reacțiile mașinii pe frânările puternice, violente cu schimbări de direcție sau transfer de mase – detalii firești în cazul unui condus sportiv.

Confort

Noul Megane este construit pe aceeași platformă cu Renault Talisman. Adică, spre deosebire de vechea generație, actualul Megane este mai lung cu 6,4 cm, ampatamentul a ajuns la 2,67 metri – un plus de 28 mm, ecartamentul față este mai mare cu 47 mm, iar cel spate cu 39 mm. Aceste detalii ne descriu un interior mai spațios, lucru ce se vede, dar mai ales sse simte. În față Megane oferă cea mai mare lățime din clasă. Și în spate există loc suficient pentru pasageri de până la 1.90 metri înălțime. Evident, versiunea GT avută la test era în echipare de top. Cu toate acestea, plusul la nivelul materialelor și calității asamblării este notabil. Spații multe de depozitare pentru locurile față, singura observație ar fi legată de spațiile pentru recipiente de pe tunelul median care puteau fi o idee mai adânci pentru a susține mai bine o sticlă sau o doză. Portbagajul are un volum de 384 litri în configurație cu roată de rezervă, ajunge la 434 litri cu kit de repare pană, iar dacă rabatăm banchetele se obține un volum de 1.247 litri.

Scaunele față sport îmbrăcate în Alcantara și cu tetierele integrate sunt opționale, costă 1.000 euro, dar completează perfect spiritul GT. Și nu sunt doar frumoase, sunt și comode și oferă un excelent suport lateral atât pentru șezut cât și pentru spate. Iluminarea ambiental se modifică în funție de tema aleasă. În cazul versiunii GT, pe modul sport, la interior, potentul motor de 1.6 litri este ajutat se sistemul BOSE pentru a oferi un sunet mai viril. Suspensia și zgomotele de luccru ale acesteia sunt extre de bine antifonate. La viteze de peste 100 km/h am sesizat un ușor zgomot la vânt. Acesta ar fi singurul minus remarcat. Sistemul infotainment R-Link 2 cu display tactil de 7 sau 8,7 inch oferă un meniu intuitiv, iar interfața grafică poate fi personalizată.

Siguranță

Noul Renault Megane a trecut pe la euroncap și a plecat de acolo cu 5 stele. Compacta Renault păstrează tradiția constructorului francez, fiind o mașină extrem de sigură. Pentru protecția pasagerilor la impact a primit un scor de 33,8 puncte, echivalent unui grad de protecție de 88%. Protecția copiilor a primit 43 de puncte, echivalentul unui scor de 87%, în timp ce pentru pietoni gradul de protecție este de 71%. Pentru nivelul de suport electronic, Megane a primit un scor de 71%, mașina fiind echipată cu asistență la viteza de rulare, o cameră citește indicatoarele și vei fi tot timpul avertizat de viteza obligatorie, ESP, sistem de avertizare a lipsei centurii de siguranță și asistențăla menținerea benzii de rulare.

Preț și motorizări

Noul Megane propune o gama largă de motorizări:

Energy 1.5 dCi 90, cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Energy 1.5 dCi 110, cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Energy 1.5 dCi 110 EDC cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC cu 6 trepte

Energy 1.6 dCi 130 cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Sce 115 cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte

Energy 1.6 TCe130 cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Energy TCe 205 EDC cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte

Primele comenzi vor fi deschise începând cu data de 21 martie 2016.

preturi

Date tehnice Renault Megane GT Tce 205 EDC7 4 Control

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.359
Lăţime (mm) – 1.814
Înălţime (mm) – 1.447
Ampatament (mm) – 2.669
Ecartament faţă (mm) – 1.591
Ecartament spate (mm) – 1.586
Diametrul bracaj (m) – 10.4
Volum portbagaj (l) – 384/ 1.247
Greutate (kg) – 1.467
Rezervor (l) – 50
Motor: Cilindree (cmc) – 1.618
Putere (CP/rpm) – 205/6.000
Cuplu (Nm/rpm) – 280/2.800
Performanţe: 0-100 km/h – 7.1 s
Viteză maximă – 230 km/h
Emisii CO2(g/km) – 134
Consum (l/100 km): urban: 7.8
extra-urban: 4.9
mixt: 6.0
Mai mult sau mai puțin subiectiv, pentru cei de la Renault am rezervată o reverență la orice oră. Spun asta pentru că își permite luxul de a oferi prin intermediul divizie Renault Sport produse care permit clienților accesul la modele sport fără a solicita o notă de plată exotică. Și acum întrebarea firească... De ce un intro cu sportivitate, cu Renault Sport când subiectul zilei este noul Renault Megane? Astăzi am condus, în premieră, a patra generație Renault Megane pe drumurile din România. Noul Megane este oferit, încă de la lansare în versiunile ”civile”, dacă putem numi așa motorizările din gamă, dar și în versiunea GT. Pănă acum GT era un nivel de echipare, odată cu a patra generație GT aduce înseamnă mult mai mult. Renault Megane GT TCe 205 EDC7 4Control... un nume destul de lung pentru o compactă albastră. În primul rând Megane GT este un model dezvoltat cu implicarea diviziei Renault Sport. Deja noul Megane, comparativ cu vechea generație este o apariție cu un plus de agresivitate și sportivitate, aici nu mă refer la design. Profilul părții față este mai scund cu 25 mm, ecartamentul față este mai lat cu 47 mm, iar cel spate cu 39 mm. O mașină care îți induce de la nivel vizual senzația de stabilitate. Versiunea GT vine cu bara față redesenată ce integrează prize de aer mai generos dimensionate. Aici adăugăm și o grila frontală tip fagure. Spatele este și el individualizat cu ornamente cromate pentru evacuarea dublă și cu un difuzor. Și pentru a face diferența, cei de la Renault au avut grijă să ”arunce” pe haion și aripile față inscripția Renault Sport. Despre interior vorbim ceva mai târziu, așa că... să vedem cât Renault Sport se află în acest GT. Dinamică Recunosc că eram sceptic, o compactă de 1.392 kg, cu un propulsor turbo de 1.6 litri sub capotă și cutie EDC cu dublu ambreiaj. Aveam dubii pentru că nu am fost convins, în trecut de cutia EDC. Dar noua generație Megane vine cu o nouă cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Diferența este uriașă. Vechea cutie EDC cu 6 trepte era cu ambreiaj uscat, în timp ce noua unitate vine cu un ambreiaj umed. Urcările în treaptă sunt instantanee fără întreruperea fluxului de putere transmis. Retrogradările sunt la fel de rapide, există și la această cutie o limitare pe retrogradare pentru protecție, dar nu este una fixă la o anumită turație ci este o limitare în funcție de demultiplicare. Din treapta a patra în treapta a treia am retrogradat de la peste 4.000 rpm, fără probleme, din trei în doi a trebuit să ajung pe la 3.800 rpm. Faptul că sub capotă se află un propulsor turbo care oferă cuplul maxim la o turație sub-medie, 2.400 rpm, nu te mai obligă la retrogradări în care să menții motorul în ture pentru un plus la ieșirile din viraje. În plus, modul automat este extrem de intuitiv, nu simți nevoia unui schimbat în modul manual. Selecția manuală se poate…

8.5

Verdict Viteze

Test Drive Renault Megane GT Tce 205 EDC7 4Control

PLUSURI: 1) Cutie de viteze cu dublu ambreiaj EDC7, 2) Performanțe, 3) Preț versiune GT, 4) Tehnologie, 5) Confort, 6) Consum raportat la performanțele oferite/ MINUSURI: 1) Nevoia de acomodare cu răspunsul mașinii echipată cu 4Control, în cazul unui condus sportiv, 2) La viteze superioare un mic zgomot la vânt, 3) Vizibilitate spate la manevre.

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
9

15 Comments

  1. Model testat personal in Germania timp de 2 zile (Vineri dupamasa- Luni). Per total pot spune ca este un model putin peste medie. nimic spectaculos. motorul este foarte limitat, mai ales daca masina este incarcata (cu 4 persoane) si pierde mult din demaraj (cred ca la 4 persoane in masina are 0-100 undeva pe la 9s). demarajul de la 150-160m/h in sus este extrem extrem de lent (adica o Octavia 3 1.8 TFSI normala zboara pe langa acest Megane, iar Octavia RS sau Superb RS nu mai spun…Mazda 3 MPS sau Focus ST sunt de asemenea cu muuuult peste acest Megane). singurul capitol la care ii dau calificativul “bun” este stabilitatea pe viraje. Confort minimalist, spatiu interior mediocru, finisaje si materiale acceptabile. Consumul este foarte mare pentru ceea ce ofera masina (in oras cam 10-11, afara cam 7, la viteze de peste 140-150km/h consumul se duce in 10). Per total, nu merita la pretul la care este oferit (in pretul de 22.500 EUR iei Octavia 3, 1.8 TFSI, 0-100 in 7.2s, cu 4×4, cu DSG, ultra full). Un pret acceptabil este poate in jur de 16.000 EUR. Se stie ca francezii nu exceleaza nici la fiabilitate, sa nu mai vorbesc de preturile la piese/service. Nota generala pe care o ofer este 6/10. Stima!

  2. Si eu am testat acest model pentru o revista auto (nu dau numele aici).Pot spune ca nu mi-a placut in mod deosebit.Am acordat 3 stele din 5 la toate categoriile (si 4 stele la manevrabilitate si cutie de viteze; 2 stele la consum, confort, pret si imagine).Masinile germane sau japoneze sunt net superioare si nu cu mult mai scumpe.

  3. @Mihai: Ai testat ambele modele, Megane GT si Octavia 3 1.8 TFSI 4×4 (AT) ? Uitandu-ma la datele oficiale GT are demaraj (0-100 Km/ora) si cuplu, mai mari decat Octavia 3 1.8 TFSI 4×4 (AT), iar Octavia RS si Superb RS sunt clar peste GT (pentru ca sunt in alta “categorie” numai daca compari motoarele, …). Cel putin in Romania la aceleasi dotari si cu reduceri oferite de dealeri Megane GT iese cu mult mai ieftin decat Octavia 3 1.8 TFSI 4×4 (AT) ceea ce-i normal. Spun asta ca am cerut oferte la mai multi dealeri (Renault si Skoda) si in final am comandat una din masini. Ca pret Megane GT iese si mai ieftin decat Octavia 3 1.4 TSI (AT) si la dotari echivalente (in Romania).

  4. @THEO: Am testat ambele modele (si multe altele inclusiv CLIO, FOCUS ST, Mondeo 2.0 turbo, MAZDA 3 MPS, Civic TypeR). Datele oficiale sunt pentru masina goala (sofer +pasager cel mult) asa cum am spus si in primul comentariu, insa Megane GT moare la viteze mari. Nu stiu pe ce date te uiti tu, insa 1.8 TFSI 4×4 are 280Nm si la turatie mult mai joasa decat Megane GT. Scrie si preturile daca tot ai cerut oferte de la dealeri etc…eu a fost personal si am negociat clar cu ei in Romania la diferiti dealeri (in Germania au alte preturi/echipari insa overall costurile sunt clar mai mari decat in RO). Megane GT pe lista in RO era la 22.000 EUR, iar Octavia 1.8 TFSI DSG 4×4 Style+ (inclus pachet Xenon etc) cam la 23.500 EUR —- daca nu vrei 4×4 ajunge la 22.500 EUR. Deci preturi comparative. Dupa negocieri, REMAT etc scad ambele cam cu maxim 1500-2000 EUR. Octavia 1.4 TSI nu se compara cu 1.8 TFSI (are suspensie spate standard, motor gatuit de cilindree si turbina mica – la fel ca la Megane GT … 0-100 si reprize 80-120, 100-140 sunt bune doar cu sofer la bord, in rest este foarte lenesa…iar la viteze de peste 140 km/h de-abia se mai infige). Repet, considerand toate masinile testate si raportand la performante/pret/dotari/comfort-ergonomie Meganeul GT este cam pe la coada. Sigur, daca cineva are un buget extrem de limitat si chiar nu poate sa dea 2-3k EUR in plus fata de cei 18 -20k EUR ca sa ia ceva mult mult mai bun overall, atunci trebuie sa se multumeasca cu ce poate sa gaseasca in banii respectivi.

    • haterule

    • saracule, esti rupt in fund, prin urmare te-ai carpit cu skoda. Atat meriti, mars de-aici.

    • Ce prostii vorbești, ce prostii vorbești!

    • Cum sa fie mai puturos megane 4 gt? Nu vezi ce spui? Poate ca a fost pe modul economic, scoate consum mai mic ca multe mașini din segment. Motorul e de la Nissan, calitate superioara, nu cu defecte sinistre ca cele din grupul vag. 1 6 tce sau dig-t, are un cuplu de 280 nm de la 2400 la 5600 rpm. Superior fata de 1.8 tsi. Eu dețin Nissan Juke nismo cu acest motor din 2013 cu care am 100.000 km fără nici cea mai mica problemă, pe modul economic ce trage mai greu, dar nu te gândi ca nu depășești orice Skoda de rahat. Dacă o pui pe sport se schimba lucrurile mai brutal. De la 80 la 120 ca megane, face în 4.5 secunde. Cum dracu sa fie puturoasa? Ca învinge orice Skoda din aceeași categorie de motorizare, pana în 220 cai

    • Datele tehnice nu sunt pentru mașină goala, ca nu a fost testata fără șofer, cum dracu sa meargă singura? Lasa-ne dracului cu mizeriile avea din grupul vag!

  5. Ce lume invidioasa!

  6. Interesante reviews si interesante si comentariile pro si contra.Pacat ca moderatorii lasa postari flame si obscenitati de maxim 1 rand. Ar trebui aceeptate doar impresii clare despre masinile in discutie si nu jigniri catre useri.

    • ce vrei sa spui? cuvantul hater este o jignire? sensibilule,pudicule,mimozo!

  7. Ce spuenti voi aici? Cine e reno ca nu stiu de el?
    Consider ca cele mai tari masini sunt golf- oricare, dar in special 3 si 4 si skoda octavia 1 tunata.
    si mai sunt niste masini tari da nu le-am vazut inca ca la scara blocului nu vb nimeni daspre ele. Revin maine poate daca mai aud ceva.

    p.s. audi a6 e cea mai tare si ea – da aia cu doua tevi pe spate; si si bemve e misto 3-aru ala da belea

Leave A Comment