Test Drive Renault Kadjar 1.6 dCi 4×4 Francezul indecis

Renault cocheteză de ani buni cu ideea de crossover/SUV compact, dar, până acum, nu a reuşit să se impună. Kadjar, vărul de alianţă care, din punctul de vedere al dimensiunilor, se poziţionează indecis între Nissan Qashqai şi Nissan X-Trail, are însă toate premisele să pună Renault pe harta constructorilor care contează în acest segment.

În 2000, de exemplu, Renault a urcat pe tocuri un Megane Scenic şi l-a dotat cu un sistem 4×4, cu diferenţial central multi-disc, dezvoltat de specialiştii austrieci de la Steyr. Cu mai bine de 15 ani în urmă, însă, fenomenul SUV nu exista, aşa că, în 2003, modelul a fost retras. În 2007, a urmat experimentul Koleos. SUV-ul compact a trăit până recent pe anumite pieţe, dar cu vânzări slabe.

VEZI Galeria foto Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4×4!

Kadjar este prima armă adevărată pentru jungla urbană scoasă de francezi. Este spaţios, confortabil, destul de abil pe drumurile desfundate, graţie integralei nepermanente cu funcţie „Lock” pentru diferenţialul central, şi, de asemenea, prietenos cu buzunarul, cel mai ieftin model având un preţ de pornire de 17.600 euro, TVA inclus (1.2 Tce / 130 CP, 4×2). Dar contează şi deciziile sau indeciziile constructorului, care, de exemplu, a hotărât ca cel mai puternic diesel să fie 1.6 dCi / 130 CP, iar cutia automată să nu poată fi combinată cu tracţiunea integrală pe motorină.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (75)

Dinamică

Renault Kadjar este un crossover şi o alternativă interesantă la o compactă break de segment C, precum Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra sau VW Golf. Chiar dacă are veleităţi de SUV, unghiul de atac faţă nu-l ajută să urce o bordură mai mare decât una „sărită” de un Logan. Dacă se trece cu grijă peste acest impediment, maşina se comportă excelent pe drumurile desfundate. Suspensia moale absoarbe aproape perfect hârtoapele, iar cu integrala cuplată în modul „inteligent” e distractiv să vezi cu zburdă în timp real cuplul între punţi. La nevoie, selectorul de pe tunelul central se poate trece în poziţia „Lock” şi Kadjar-ul se opinteşte cu toate cele patru roţi. Atenţie însă, la dozarea acceleraţiei. Lag-ul turbinei este destul de pronunţat şi, dacă nu eşti atent, cuplul te surprinde şi rupi aderenţa, maşina înnămolindu-se şi mai mult.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (15)

Destinul unui crossover compact nu este, însă, off-road-ul. În jungla urbană, Kadjar-ul se mişcă cu multă graţie. Poate, botul cam masiv şi montanţii „A” împiedică puţin strecuratul prin trafic, dar din momentul în care te obişnuieşti cu gabaritul nu mai ai nicio problemă. Pentru garări şi mers cu spatele însă, este obligatoriu nevoie de cameră video.

Cutia de viteze manuală, cu şase trepte, este prietenoasă, dar largă. Mai ales în modul „4×4” şi la cuplarea treptei întâi, simţi, pur şi simplu, cum tresare levierul, ca la prima generaţie X-Trail, de exemplu. Etajarea este bună şi, dacă se „mestecă” cum trebuie, cei 130 CP ai motoraşului 1.6 dCi nu fac mofturi în depăşiri. Sigur, mulţi dintre adversarii direcţi sunt mai potenţi (Ford Kuga 2.0 TDCi – 150 CP, Mazda CX-5 2.2d SkyActive – 150 CP, Honda CR-V 1.6 dTEC – 160 CP). Dar ca familistă, Kadjar-ul se descurcă onorabil.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (22)

Confort

Confortul pasagerilor se numără printre principalele preocupări din ultimii ani ale constructorului francez. Iar Kadjar-ul nu face notă discordantă. Aşa cum am mai spus, suspensiile absorb în linişte denivelările, chiar dacă acest lucru se traduce printr-un ruliu mai pronunţat, în cazul unui stil de condus mai agresiv. Habitaclul este bine insonorizat, nici la viteze de croazieră de 130-140 km/h şuieratul vântului neperturbând plimbarea. Iar scaunele sunt adevărate fotolii. Oferă suficient sprijin lateral şi îţi răsfaţă şezutul, astfel încât, după două, trei ore de condus, nu simţi fir de disconfort.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (33)

Fiind puţin mai mare decât vărul Qashqai, Kadjar oferă spaţiu suficient pentru patru adulţi plus bagaje, portbagajul putând înghiţi până la 472 de litri. Iar ergonomia este la ea acasă. Singura problemă inexplicabilă este montarea butonului de activare al pilotului automat pe tunelul central. Prin urmare, pentru acţionarea lui, fie mergi pe pipăite, fie îţi iei ochii de la drum. Iar când pui degetul şi apeşi, simţi un plastic dur şi un „click” de plastic odios de ieftin.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (18)

Siguranţă

Renault Kadjar dispune sau poate dispune opţional de toate sistemele actuale de siguranţă activă şi pasivă. Vede semnele de circulaţie, te atenţionează când încaleci aiurea benzile, poate frâna singur în caz de nevoie, dar, atenţie, la viteze de peste 30 km/h,  etc.. Şi, musai, trebuie dotat cu cameră de marşarier. De ABS, ESP sau airbag-uri nici nu are rost să pomenim.

Frânele Kadjar-ului sunt bine setate şi eficiente. Ca la majoritatea Renault-urilor însă, la primele drumuri, trebuie să fiţi atenţi cum apăsaţi pedala. Sistemul de asistenţă la frânare e destul de sensibil şi, dacă călcaţi pedala repede şi hotărât, maşina frânează destul de violent.

Preţ & Consum

Crossover-ul Renault este mofturos la masă. În ciclu urban, consumul obţinut pe o distanţă totală de 120 km a fost de 7.8 litri / 100km, ceea ce, pentru o maşină de 1.6 tone nu e rău deloc. La drum, pe autostrada, cu pilotul setat la 130 km/h computerul indica un consum instant de 6.7-6.9 litri / 100 km. Iar consumul mixt, după circa 180 km, s-a oprit la 7.3 litri / 100 km.

Renault Kadjar 1.6 dCi 4×4 are un preţ de bază competitv, la 23.450 euro (TVA inclus) fiind mai accesibil decât multe modele concurente. În echiparea standard a versiunii Zen intră şi sistemul de navigaţie şi multimedia R-Link 2, cu ecran tactil de 7 inch, şi pilotul automat, şi sistemul de detectare a obstacolelor laterale, de exemplu. Echipare de top, Intens, porneşte însă de la 26.850 euro (TVA inclus). Iar la acest nivel de preţ există mai multe opţiuni.

Renault_Kadjar_16dci_4x4 (30)

Renault cocheteză de ani buni cu ideea de crossover/SUV compact, dar, până acum, nu a reuşit să se impună. Kadjar, vărul de alianţă care, din punctul de vedere al dimensiunilor, se poziţionează indecis între Nissan Qashqai şi Nissan X-Trail, are însă toate premisele să pună Renault pe harta constructorilor care contează în acest segment. În 2000, de exemplu, Renault a urcat pe tocuri un Megane Scenic şi l-a dotat cu un sistem 4x4, cu diferenţial central multi-disc, dezvoltat de specialiştii austrieci de la Steyr. Cu mai bine de 15 ani în urmă, însă, fenomenul SUV nu exista, aşa că, în 2003, modelul a fost retras. În 2007, a urmat experimentul Koleos. SUV-ul compact a trăit până recent pe anumite pieţe, dar cu vânzări slabe. VEZI Galeria foto Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4x4! Kadjar este prima armă adevărată pentru jungla urbană scoasă de francezi. Este spaţios, confortabil, destul de abil pe drumurile desfundate, graţie integralei nepermanente cu funcţie „Lock” pentru diferenţialul central, şi, de asemenea, prietenos cu buzunarul, cel mai ieftin model având un preţ de pornire de 17.600 euro, TVA inclus (1.2 Tce / 130 CP, 4x2). Dar contează şi deciziile sau indeciziile constructorului, care, de exemplu, a hotărât ca cel mai puternic diesel să fie 1.6 dCi / 130 CP, iar cutia automată să nu poată fi combinată cu tracţiunea integrală pe motorină. Dinamică Renault Kadjar este un crossover şi o alternativă interesantă la o compactă break de segment C, precum Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra sau VW Golf. Chiar dacă are veleităţi de SUV, unghiul de atac faţă nu-l ajută să urce o bordură mai mare decât una „sărită” de un Logan. Dacă se trece cu grijă peste acest impediment, maşina se comportă excelent pe drumurile desfundate. Suspensia moale absoarbe aproape perfect hârtoapele, iar cu integrala cuplată în modul „inteligent” e distractiv să vezi cu zburdă în timp real cuplul între punţi. La nevoie, selectorul de pe tunelul central se poate trece în poziţia „Lock” şi Kadjar-ul se opinteşte cu toate cele patru roţi. Atenţie însă, la dozarea acceleraţiei. Lag-ul turbinei este destul de pronunţat şi, dacă nu eşti atent, cuplul te surprinde şi rupi aderenţa, maşina înnămolindu-se şi mai mult. Destinul unui crossover compact nu este, însă, off-road-ul. În jungla urbană, Kadjar-ul se mişcă cu multă graţie. Poate, botul cam masiv şi montanţii „A” împiedică puţin strecuratul prin trafic, dar din momentul în care te obişnuieşti cu gabaritul nu mai ai nicio problemă. Pentru garări şi mers cu spatele însă, este obligatoriu nevoie de cameră video. Cutia de viteze manuală, cu şase trepte, este prietenoasă, dar largă. Mai ales în modul „4x4” şi la cuplarea treptei întâi, simţi, pur şi simplu, cum tresare levierul, ca la prima generaţie X-Trail, de exemplu. Etajarea este bună şi, dacă se „mestecă” cum trebuie, cei 130 CP ai motoraşului 1.6 dCi nu fac mofturi în depăşiri. Sigur, mulţi dintre adversarii direcţi sunt mai potenţi (Ford Kuga 2.0 TDCi – 150 CP, Mazda CX-5 2.2d SkyActive – 150 CP, Honda…

6.8

Verdict Viteze.ro

Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

PLUSURI: - 1) Confortul la rulare, în combinaţie cu consumul redus; - 2) Design-ul actual şi reprezentativ în jungla urbană; 3) Preţul competitiv, care dă maşinii o şansă în plus în lupta cu compactele de clasă C clasice. MINUSURI: - 1) Cutia de viteze lasă loc pentru îmbunătăţiri; 2) Motoraşul 1.6 dCi e prieten cu buzunarul pensionarilor, dar nu are forţa necesară să tragă cum trebuie dacă maşina mai e şi încărcată; -3) În cazul unui stil mai sportiv, suspensia moale te face să te simţi cu barca pe valuri.

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 3.8 ( 2 votes)
7

 

Date tehnice Renault Kadjar 1.6 dCi 4×4

Dimensiuni:
– Lungime (mm): 4.445
– Lăţime (mm): 1.836
– Înălţime (mm): 1.609
– Ampatament (mm)      2.647
– Unghi atac (grade): 18
– Unghi degajare (grade): 28
– Gardă la sol (mm): 200
– Diametrul bracaj (m): 10.7
– Volum portbagaj (l): 472
– Greutate (kg)  1.611

Motor:
– Cilindree (cmc): 1.598
– Putere (CP/rpm)           131/4.000
– Cuplu (Nm/rpm)            320/1.750

Performanţe:
0-100 km/h: 10.5 s
Viteză maximă: 190 km/h

Consum (l/100 km):
– urban: 5.4
– extra-urban: 4.4
– mixt: 4.8
– Emisii CO2(g/km): 126

Leave A Comment