Renault-Clio-RS-220-Trophy (9)

Test Drive Renault Clio RS Nav 220 Trophy

Vânând perfecțiunea

Nu m-am întâlnit cu perfecțiunea în materie de automobile, și categoric în viața asta nu cred că o să o fac. Vorba președintelui… poate în alta. Dar când mă întâlnesc cu modele care sunt slefuite de creatori pentru a tinde spre acel ”peste 80 GU” – Lucios cu polisare ridicata ( luciu oglinda )… încerc o stare de bine, iar dacă subiectul este un hot hatch, deja scoatem șublerul pe viraje.

Nu pot spune că am loc pentru multe mașini în garajul meu virtual, dar pentru Clio RS se găsește un loc. Pe vechea generație, cea cu motor aspirat de 2 litri am adorat-o, încă o divinizez. Acum sunt în faza în care îmi construiesc o relație cu noul Clio RS.

Renault-Clio-RS-220-Trophy (25)

Primul contact cu actuala generație nu mi-a adus vreun zâmbet pe buze. Sincer să fiu… nu prea am înțeles nimic din primul contact cu noul Clio RS. La rece am putut bifa niște plusuri evidente și categorice, dar se dizolvase ceva din magie. Cu alte cuvinte… ori sunt eu prea bătrân și nu accept progresul ori…

Între timp, cei de la Renault Sport l-au chemat pe Clio RS la o mică discuție. A ieșit un Clio RS Trophy… ceva care are ceva mai multe unități de strălucire în dotarea de serie.

Renault-Clio-RS-220-Trophy (22)

Evoluție

Noi am avut la test un Clio RS Sport Nav 220 Trophy. Partea cu NAV nu prea ne interesează, așa că vom insista pe restul detaliilor.

Puterea a crescut cu 10%, acum ai la dispoziției 220 CP disponibili la 6.250 rpm. Și valoarea cuplului motor este mai mare, acum vorbim despre 280 Nm disponibil la 2.000 rpm, un plus de 40 Nm raportat la Clio RS. Practic, cuplul motor este de 260 Nm, dar în treptele 4 și 5, funcția Torque Boost oferă un cuplu motor maxim de 280 Nm. Regimul maxim a crescut cu 300 rpm, de la 6.500 la 6.800 rpm.

Plusul de resurse vine de la montarea unei turbine mai mari, a unei mapări noi pentru motor, o admisie nouă care minimizează pierderile de presiune, plus un sistem de evacuare nou, unul care încorporează un catalizator ce permite modelului să respecte normele Euro 6.

Cuplul motor este de 260 Nm, dar în treptele 4 și 5, funcția Torque Boost oferă un cuplu motor maxim de 280 Nm. Regimul maxim a crescut cu 300 rpm, de la 6.500 la 6.800 rpm.

Transmisia EDC a fost puternic revizuită. Cutia fiind unul din elementele care mi-au dat bătăi de cap la primul contact.

Acum în modul Normal și Sport cutia oferă timpi de schimbare a treptelor cu 40% mai rapizi, iar în modul Race cutia este mai rapidă cu 50%. O reducere a cursei padelelor cu 30% conduce și ea la o experiență mai fluidă la volan. Acum este nevoie de un impuls pentru a comanda o schimbare de treaptă. Unul din detaliile care schimbă radical, în bine, experiența din spatele volanului în cazul unui condus sportiv este noul soft al cutiei de viteze. Cutia este mult mai intuitivă, pe frânările violente retrogradează mult mai timpuriu. În modul Sport, cutia reacționează mult mai repede la stilul adoptat de cel de la volan… este suficient un kickdown pentru a menține preț de câteva secunde o treaptă inferioară pentru un răspuns promp, dar dacă cel de la volan se calmează… cutia trece suficient de repede în trepte superioare pentru a nu fi nevoit să comanzi acest lucru.

Sistemul Start&Stop este activ doar în modul Normal, în cel Sport și Race nu este activ.

Renault-Clio-RS-220-Trophy (14)

Dinamic

Nu o să vă plictisesc cu designul planșei de bord, cu detalii estetice… dar puțin dspre interior simt nevoia să vorbesc. Scaune sport superb desenate, fără dramatismul celor Recaro de pe Megane RS, dar cu un suport foarte bun. Poziție la volan joasă, un volan cu o priză bună, padelele din spate sunt fixe, dar generos dimensionate pentru a putea fi accesate pe o bună parte din cursa volanului. Dacă mâna dreaptă va fi la ora 3 pe volan, vei avea acces atât la padela de urcat în treaptă cât și a satelitul de comandă a sistemului audio.

Spre deosebire de Clio RS, versiunea Trophy vine cu o suspensie mai rigidă. Dacă vedeți mașina înclinată pe viraje… ei bine… nu pot spune viteza de negociere pentru a obține acea înclinare. Pneurile Michelin Pilot Super Sport de 204/40R18 sunt senzaționale. În buna tradiție, sunt niște pneuri care au nevoie de câteva grade pentru a defeni monstruos de eficiente. Este un detaliu care ar fi bine să-l rețineți, nu săriți pe un Trophy și porniți la război. Cu pneuri reci s-ar putea să descoperiți un spate mai mobil decât v-ați dori. Direcția este monstruos de precisă. Alegi virajul, viteza de negociere, unghiul volanului și ai puțină răbdare, foarte puțină… apoi poți sări pe gaz.

Versiunea trophy este mai vie, mai directă în răspuns, asta și datorită unui centru de greutate coborât.

În ciuda unui regret care continuă să respire undeva în interiorul meu, Clio RS Trophy este o altfel de bestie. Una extrem de rapidă și eficientă. Gradul de implicare al celui de la volan a scăzut, ești pe undeva spectatorul tău la volan. Ai timp să îți contempli evoluția. Creierul nu mai este ocupat cu procesarea altor informații. Lucru valabil în modul Sport. Modul Race este pentru cei fanatici. Levierul cutiei trebuie poziționat în grila manuală, butonul RS apăsat preț de câteva secunde și apoi se dezlănțuie tornada. Dacă uiți să schimbi o treaptă… electronica nu te va salva, treapta selectată rămâne blocată până cel de la volan decide altceva. Vrei o plecare perfectă? Trage de ambele clapete spre tine și modul Launch Control este activat. Stângul în frână, dreptul lovește accelerația… electronica menține motorul undeva pe la 3.100-3.200 rpm, ridici piciorul de pe pedala de frână și la drum… nu uita că trebuie să schimbi manual. Launch Controlul este disponibil și pe modul Sport.

Renault-Clio-RS-220-Trophy (29)

Dacă pneurile nu sunt în temperatură… vei descoperi că năvala de Nm spre puntea față conduce la ruperi de aderență. Poate acesta ar fi unul din minusuri… la viteze reduse apar ruperi de aderență în cazul unor accelerații violente.

Renault Sport Monitor V2.0 este o funcție senzațională. Dacă ajungi pe un circuit este suficient să înfigi un memory stick în slotul USB, să activezi RS Monitor și sistemul va înregistra pe mediul de stocare toată evoluția ta.

Clio RS Trophy este o jucărie impresionantă… poate singurul reproș este acela că îmi oferă performanță fără a mă mai implica la fel cum o făcea vechiul Clio RS. Parcă totul este livrat pre ușor…

Frânele sunt impresionante, cu un moment de răspuns violent din prima clipă a apăsării ferme a pedalei. Cu toate acestea, în trafic normal dozarea este intuitivă și ușoară.

Preț

Un Clio RS pornește de la 21.450 euro cu TVA. Pentru Clio RS Trophy se pleacă de la 23.200 euro cu TVA. Cea mai scumpă opționlă sunt scaunele sport cu tetieră integrată – 1.213 euro. Este o mașină care te alege. Dacă vrei așa ceva… programează un test la dealer. Vezi dacă te impaci cu rigiditatea suspensiei în oraș, dacă un consum de 18 în regim sport în oraș nu te sperie. Dacă vei conduce normal, cu absolut fireștile mici reprize, plecări mai în forță de la semafor… vei fi pe la un 10-12 litri. Într-o altfel de țară, Clio RS Trophy este trofeul de weekend, este pensula care îți va colora altfel un final de săptămână.

Date tehnice Renault Clio RS Sport Nav 220 Trophy

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.090
Lăţime (mm) – 1.945 (cu oglinzi)
Înălţime (mm) – 1.420
Ampatament (mm) – 2.584
Ecartament faţă (mm) – 1.504
Ecartament spate (mm) – 1.500
Diametrul bracaj (m) – 10.9
Volum portbagaj (l) – 300 / 1.146
Greutate (kg) – 1.279
Rezervor (l) – 45
Motor: Cilindree (cmc) – 1.618
Putere (CP/rpm) – 220/6.000
Cuplu (Nm/rpm) – 2800/2.000
Performanţe: 0-100 km/h – 6.6 s
Viteză maximă – 235 km/h
Emisii CO2(g/km) – 135
Consum (l/100 km): urban: 7.6
extra-urban: 5.1
mixt: 5.9

Foto: Mihai Dăscălescu

Vânând perfecțiunea Nu m-am întâlnit cu perfecțiunea în materie de automobile, și categoric în viața asta nu cred că o să o fac. Vorba președintelui... poate în alta. Dar când mă întâlnesc cu modele care sunt slefuite de creatori pentru a tinde spre acel ”peste 80 GU” - Lucios cu polisare ridicata ( luciu oglinda )... încerc o stare de bine, iar dacă subiectul este un hot hatch, deja scoatem șublerul pe viraje. Nu pot spune că am loc pentru multe mașini în garajul meu virtual, dar pentru Clio RS se găsește un loc. Pe vechea generație, cea cu motor aspirat de 2 litri am adorat-o, încă o divinizez. Acum sunt în faza în care îmi construiesc o relație cu noul Clio RS. Primul contact cu actuala generație nu mi-a adus vreun zâmbet pe buze. Sincer să fiu... nu prea am înțeles nimic din primul contact cu noul Clio RS. La rece am putut bifa niște plusuri evidente și categorice, dar se dizolvase ceva din magie. Cu alte cuvinte... ori sunt eu prea bătrân și nu accept progresul ori... Între timp, cei de la Renault Sport l-au chemat pe Clio RS la o mică discuție. A ieșit un Clio RS Trophy... ceva care are ceva mai multe unități de strălucire în dotarea de serie. Evoluție Noi am avut la test un Clio RS Sport Nav 220 Trophy. Partea cu NAV nu prea ne interesează, așa că vom insista pe restul detaliilor. Puterea a crescut cu 10%, acum ai la dispoziției 220 CP disponibili la 6.250 rpm. Și valoarea cuplului motor este mai mare, acum vorbim despre 280 Nm disponibil la 2.000 rpm, un plus de 40 Nm raportat la Clio RS. Practic, cuplul motor este de 260 Nm, dar în treptele 4 și 5, funcția Torque Boost oferă un cuplu motor maxim de 280 Nm. Regimul maxim a crescut cu 300 rpm, de la 6.500 la 6.800 rpm. Plusul de resurse vine de la montarea unei turbine mai mari, a unei mapări noi pentru motor, o admisie nouă care minimizează pierderile de presiune, plus un sistem de evacuare nou, unul care încorporează un catalizator ce permite modelului să respecte normele Euro 6. Cuplul motor este de 260 Nm, dar în treptele 4 și 5, funcția Torque Boost oferă un cuplu motor maxim de 280 Nm. Regimul maxim a crescut cu 300 rpm, de la 6.500 la 6.800 rpm. Transmisia EDC a fost puternic revizuită. Cutia fiind unul din elementele care mi-au dat bătăi de cap la primul contact. Acum în modul Normal și Sport cutia oferă timpi de schimbare a treptelor cu 40% mai rapizi, iar în modul Race cutia este mai rapidă cu 50%. O reducere a cursei padelelor cu 30% conduce și ea la o experiență mai fluidă la volan. Acum este nevoie de un impuls pentru a comanda o schimbare de treaptă. Unul din detaliile care schimbă radical, în bine, experiența din spatele volanului în cazul unui condus sportiv…

9

Verdict Viteze

Test Drive Renault Clio RS Nav 220 Trophy

PLUSURI: 1) Motorizare, 2) Performanțe, 3) Cutie de viteze 4) Direcție, 5) Design, 6) Ținută de drum / MINUSURI: 1) Consum urban dacă ești agitat, 2) Suspensie, în special puntea spate în mediul urban, 3) spațiu locuri spate.

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 4.53 ( 3 votes)
9

Leave A Comment