test-drive-peugeot-2008-viteze (34)

Test Drive Peugeot 2008 1.6 e-HDI FAP STT 115CP Allure

Așteptăm faceliftul ……. și așteptând faceliftul prezentat la salonul de la Geneva, am luat la plimbare un 2008 în versiunea originală. Nu trebuie să fii vreo cititoare în glob de cristal pentru a adulmeca succesul unui crossover de clasă mică. Francezii, alături de italieni, știu să inventeze mașini mici de succes.

Peugeot 208 nu este vreo felină fioroasă, dar 2008 a primit acea doză de testosteron care îi oferă o prezență mai impozantă. Plusul de carismă este în mod cert unul dintre secretele succesului micuțului crossover francez.

test-drive-peugeot-2008-viteze (9)

La un moment dat, m-am uitat după acest 2008, îl consideram o potențială mașină de familie. Din punct de vedere practic oferea ceva avantaje: un portbagaj de 338 litri care la nevoie se transformă în aproape 1.200 litri prin rabatarea banchetei spate, o prezență care te minte că poți cuceri munții, iar dacă echiparea este una superioară ai parte de o ambianță plăcută a bord.

Dinamică

Peugeot 208 este o mașinuță agilă, iar dacă te gândești că poți ascunde sub capotă un propulsor 1.6 THP de 208 CP… lucrurile devin foarte interesante.

La polul opus, ar trebui să se afle o caroserie break cu o gardă la sol o idee mai mare. Peugeot 2008 este versiunea SW pe care producătorul francez i-a refuzat-o lui 208. În schimb a apărut acest mic crossover, cu un aer suficient de masculin pentru a putea fi confundat cu ceva dintr-o clasă superioară. Noi am testat versiunea 1.6 e-HDi în echiparea Allure. Propulsorul dezvoltă 115 CP la 3.600 rpm și un cuplu motor de 270 Nm disponibil de la 1.750 rpm. Chiar dacă nu este referința clasei, acest propulsor este sinonim cu o mică tornadă ascunsă sub capota micuțului crossover francez. Puterea este trimisă punții față prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte. O cutie cu o timonerie plăcută și o etajare bună. Nu ne-am împăcat cu ornamentul din aluminiu care iarna la temperaturi scăzute are tendința de a face priză pe palmă, iar vara, dacă se încinge… să-ți tatueze grila cutiei în palmă.

2008 nu se laudă cu o gardă la sol impresionantă, doar 16,5 cm. Dar un ampatament de clasă mică asociat cu o suspensie ușor mai rigidă pentru a compensa ruliul unei caroserii mai înalte îl face pe 2008 să transmită ceva mai mult din imperfecțiunile căi de rulare la bord. Cu toate acestea 2008 digeră cu lejeritate o suprafață de rulare cu imperfecțiuni, iar partea plăcută este că interiorul este izolat bine de zgomotele de lucru ale trenului de rulare. Dar să nu vă imaginați că 2008 ar fi vreun devorator de munți. Nu este avantajat nici de garda la sol, nici de consolele față/ spate.

Plusul pe care îl oferă 2008 este sistemul Grip Control. Nu este o tracțiune integrală ci un sistem avansat de control al tracțiunii ce oferă celui de la volan selectarea unuia din cele 5 moduri de rulare disponibile, în funcție de condițiile suprafeței de rulare. Sunt disponibile 5 programe de rulat pe zăpadă, noi, nisip, în condiții normale sau cu ESP-ul decuplat. Pentru șoferii lipsiți de experiență, acest sistem Grip Control este un bonus major. De menționat că sistemul este eficient dacă automobilul este echipat cu pneuri Mud&Snow.

test-drive-peugeot-2008-viteze (28)

Ce nu înțelegem, în continuare, este decizia celor de la Peugeot de a menține pe mașină acel ”volănaș” de jucărie. Este detaliul care te face să ai impresia că mașina are o direcție imprecisă sau că este sensibilă la vânt lateral pe autostradă. Cea mai fin acționare a volanului, și involuntară este sinonimă cu o deviere sesizabilă de la traiectorie. La drum lung devine obositor să faci permanent mici corecții ale direcției pentru menținerea traiectoriei.

Cu acest propulsor 2008 este printre campioni la capitolul consum. Motorul bucură și prin resursele oferite la turații joase.

Confort

În echiparea Allure, 2008 este un loc plăcut în care să te afli. O planșă de bord frumos desenată, chiar dacă pe alocuri găirea unei poziții corecte la volan este sinonimă cu obstrucționarea de către volan a vizibilității asupra tablouli de bord. O ergonomie bună a comenzilor, dar iarăși ne aducem aminte de volanul de jucărie.

Totuși, o poziție bnă la volan, scaune frumos desenate, confortabile și cu o susținere laterală bună. Spațiul pe bancheta spate este crect pentru clasa din care face parte mașina, cu un plus la nivelul capului și umerilor. Deși am văzut pe lista dotărilor plafon Peugeot LED TRACK, nu i-am acordat atenție. Ziua am remarcat doar un tavan brăzdat de niște linii, dar a venit seara… și 2008 a câștigat la interior enorm de mult șarm. Inițial, am crezut că este obositoare lumina ambientală furnizată de LED-urile din plafon, dar un drum lung la ceas de seară m-a contrazis.

test-drive-peugeot-2008-viteze (22)

Din punct de vedere practic, 2008 rivalizează cu un model compact, mașina oferă un portbagaj de 350 litri, care poate ajunge la 782 litri prin rabatarea banchetei spate. Deși simpatic din punct de vedere al designului, levierul frânei de staționare nu câștigă premii pentru ergonomie. Noi am apreciat spațiul de dopozitare de la baza consolei centrale, unde îți poți arunca un telefon și un portofel.

O finisare bună și materiale plăcute în partea superioară a interiorului, acolo unde pipăi mai mult cu privirea. Plasticile tari din zona inferioară a habitaclului nu le vom critica, să nu uităm că 2008 este un crossover subcompact care nu are pretenții premium.

Sistemul infotainment parcă este ușor cam sărăcuț în opțiuni, găsești o extensie a informațiilor oferite de computerul de bord, un sistem audio corect din punct de vedere al performanțelor. Un smartphone poate fi conectat ușor și intuitiv, poți reda conținut audio atât cu ajutorul unei aplicații de streaming instalată pe telefon cât și de pe un memory stick.

Siguranță

Deși un model subcompact, Peugeot 2008 este unul dintre campionii Euro NCAP. 2008 a primit un punctaj de 31,8 puncte pentru protecția pasagerilor la impact, scor echivalent cu un grad de protecție de 88%. Modelul a dovedit că oferă o protecție bună indiferent de tipul de impact. Juniorii beneficiază și ei de un grad bun de protecție în caz de accident, modelul primind un punctaj de 38,2 puncte. Și pietonii sunt menajați, 72% este scorul obținut la acets capitol, iar pentru asistarea electronică a primit 6,3 puncte/ 70%.

Preț

Peugeot 2008 are un preț de pornire în România de 14.032 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea cu motor 1.2 benzină și echiparea PureTech. Noi am testat 1.6 e-HDI FAP STT 115 CP Allure care are un preț de bază de 21.198 euro, din care scădem un discount de 1.054 euro… și ajungem la 20.144 euro. Prețul final al modelului testat a fost de 20.677 euro, cu TVA inclus. Chiar dacă este un model bine echipat, la acest nivel deja putem opta pentru un combi de clasă compactă bine echipat.

Fișă tehnică Peugeot 2008 1.6 e-HDI FAP STT 115CP Allure

 

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.159
Lăţime (mm) – 1.739
Înălţime (mm) – 1.556
Ampatament (mm) – 2.537
Ecartament faţă (mm) – 1.472
Ecartament spate (mm) – 1.482
Diametrul bracaj (m) – 10.4
Volum portbagaj (l) – 350/ 1.194
Greutate (kg) – 1.200
Rezervor (l) – 45
Motor: Cilindree (cmc) – 1.560
Putere (CP/rpm) – 115/3.600
Cuplu (Nm/rpm) – 270/1.750
Performanţe: 0-100 km/h – 10.4 s
Viteză maximă – 188 km/h
Emisii CO2(g/km) – 105
Consum (l/100 km): urban: 4.7
extra-urban: 3.6
mixt: 4

FOTO: Mihai Dăscălescu

Așteptăm faceliftul ....... și așteptând faceliftul prezentat la salonul de la Geneva, am luat la plimbare un 2008 în versiunea originală. Nu trebuie să fii vreo cititoare în glob de cristal pentru a adulmeca succesul unui crossover de clasă mică. Francezii, alături de italieni, știu să inventeze mașini mici de succes. Peugeot 208 nu este vreo felină fioroasă, dar 2008 a primit acea doză de testosteron care îi oferă o prezență mai impozantă. Plusul de carismă este în mod cert unul dintre secretele succesului micuțului crossover francez. La un moment dat, m-am uitat după acest 2008, îl consideram o potențială mașină de familie. Din punct de vedere practic oferea ceva avantaje: un portbagaj de 338 litri care la nevoie se transformă în aproape 1.200 litri prin rabatarea banchetei spate, o prezență care te minte că poți cuceri munții, iar dacă echiparea este una superioară ai parte de o ambianță plăcută a bord. Dinamică Peugeot 208 este o mașinuță agilă, iar dacă te gândești că poți ascunde sub capotă un propulsor 1.6 THP de 208 CP... lucrurile devin foarte interesante. La polul opus, ar trebui să se afle o caroserie break cu o gardă la sol o idee mai mare. Peugeot 2008 este versiunea SW pe care producătorul francez i-a refuzat-o lui 208. În schimb a apărut acest mic crossover, cu un aer suficient de masculin pentru a putea fi confundat cu ceva dintr-o clasă superioară. Noi am testat versiunea 1.6 e-HDi în echiparea Allure. Propulsorul dezvoltă 115 CP la 3.600 rpm și un cuplu motor de 270 Nm disponibil de la 1.750 rpm. Chiar dacă nu este referința clasei, acest propulsor este sinonim cu o mică tornadă ascunsă sub capota micuțului crossover francez. Puterea este trimisă punții față prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte. O cutie cu o timonerie plăcută și o etajare bună. Nu ne-am împăcat cu ornamentul din aluminiu care iarna la temperaturi scăzute are tendința de a face priză pe palmă, iar vara, dacă se încinge... să-ți tatueze grila cutiei în palmă. 2008 nu se laudă cu o gardă la sol impresionantă, doar 16,5 cm. Dar un ampatament de clasă mică asociat cu o suspensie ușor mai rigidă pentru a compensa ruliul unei caroserii mai înalte îl face pe 2008 să transmită ceva mai mult din imperfecțiunile căi de rulare la bord. Cu toate acestea 2008 digeră cu lejeritate o suprafață de rulare cu imperfecțiuni, iar partea plăcută este că interiorul este izolat bine de zgomotele de lucru ale trenului de rulare. Dar să nu vă imaginați că 2008 ar fi vreun devorator de munți. Nu este avantajat nici de garda la sol, nici de consolele față/ spate. Plusul pe care îl oferă 2008 este sistemul Grip Control. Nu este o tracțiune integrală ci un sistem avansat de control al tracțiunii ce oferă celui de la volan selectarea unuia din cele 5 moduri de rulare disponibile, în funcție de condițiile suprafeței de rulare. Sunt disponibile 5 programe de rulat pe…

7.9

Verdict Viteze

Test Drive Peugeot 2008 1.6 e-HDI

PLUSURI: 1) Motorizare, 2) Consum, 3) Cutie de viteze 4) Volum portbagaj, 5) Design/ MINUSURI: 1) Direcție sensibilă la viteze ridicate, 2) Volan, 3) Grip Control asociat cu pneuri Mud&Snow, 4) Preț ușor ridicat la versiunile de top

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 4.73 ( 1 votes)
8

Leave A Comment