Opel Astra K 1.4 Turbo 150 CP

Test Drive Opel Astra 1.4 Turbo hatchback – Două calde, una rece

February 18, 2016
8,564 Views

Astra, una dintre cele mai bine vândute compacte Opel, a ajuns la litera “K”, evoluând frumos. Sigur, de-a lungul timpului, au existat modele mai mult sau mai puţin reuşite. Dar, odată cu alfabetul, specialiştii din Rüsselsheim au învăţat din greşeli. A 11-cea generaţie Astra, dacă socotim şi Kadett-urile, afişează, de exemplu, un design expresiv, uşor atletic, este mai confortabilă şi stă mult mai bine pe drum decât modelul precedent. Dar, există şi un “dar”. Benzinarul 1.4 Turbo este cam lipsit de nerv.

Astra K aduce, de la depărtare, cu predecesorul său. Dar, atât. Maşina este complet nouă, de la platforma cu până la 200 de kilograme mai uşoară şi motoarele de ultimă generaţie, până la sistemele de asistare a şoferului şi scaunele ergonomice AGR, cu funcţii de masaj şi ventilaţie, ce par împrumutate dintr-o clasă net superioară. Fără glumă, decât să daţi banii pe cine ştie ce dotări opţionale, de care nu vă veţi bucura direct, bifaţi scaunele AGR! Se reglează în 18 direcţii, oferă un suport lateral excelent, fac masaj, se încălzesc când e frig şi vă ventilează spatele când se încinge atmosfera.

Dinamică

Caroseria lui Astra K este mai aerodinamică decât cea a vechiului model, cu un coeficient Cx=0.285, faţă de 0.325, şi propune linii mai atletice, chiar sportive. Iar, pe drum, aparenţele nu înşeală. Maşina stă aproape lipită de drum, chiar şi pe virajele abordate la limită. Puntea spate nu mai tremură nervoasă, a doua generaţie a punţii spate semi-independente de tip Watt’s Link fiind setată perfect. Iar caracterul supravirator, specific tracţiunii, apare destul de târziu.

VEZI Galeria foto: Opel Astra K 1.4 Turbo hatchback

O altă bilă albă pentru Astra K 1.4 Turbo este cutia de viteze manuală. Chiar dacă etajarea celor şase trepte este destul de lungă, pentru a facilita obţinerea unui consum mediu cât mai bun, timoneria nu face mofturi în cazul indexărilor rapide. După ce te obişnuieşti cu răspunsul destul de greoi al motorului, care, fie vorba între noi, nu arată că are 150 CP (cine a mers cu vechiul model echipat cu T-Jet-ul de 1.4 litri / 140 CP făcut de Fiat, va simţi lipsa comportamentului indus de acţionarea butonului „Sport”), şi înveţi să te joci cu acceleraţia, pentru a „umfla” turbina, maşinuţa te ajută în depăşiri sau în cazul adoptării unui stil de condus mai agresiv. Iar la 140-150 km/h rulezi liniştit, sub 3.000 rpm.

SPECIAL: 80 de ani de istorie Opel în clasa compactă VIDEO

Direţia oferă un feedback pozitiv şi nu te surprinde în timpul manevrelor bruşte. Iar frânele sunt de încredere, putând fi dozate progresiv şi eficient. Nu l-am testat până la capăt, dar sistemul de avertizare privind o coliziune frontală iminentă „aruncă” din timp LED-urile reflective în parbriz şi te atenţionează acustic la apropierea de un obstacol.

Confort

Când pui piciorul în Astra K, AGR-urile de care vorbeam te iau, pur şi simplu, în braţe. Din câteva apăsări de butoane, reglezi perfect scaunul şoferului. Iar volanul parcă ţi se mulează în palme, mai ales dacă e frig. Are sistem de încălzire (opţional). Plaşa de bord este mai „curată” ca niciodată. Instrumentarul este uşor lizibil, comenzile sunt puse acolo unde te aştepţi, iar gruparea celorlalte functii pe ecran-ului tactil al sistemului multimedia este bun augur. Adio, „tastatură” ca la primul model Insignia…

Opel_Astra_14turbo_14_01

Dacă tot a venit vorba despre sistemul multimedia, IntelliLink-ul celor de la Opel se înţelege perfect cu orice smartphone şi tabletă. Cu iPhone-ul, de pildă, prin intermediul aplicaţiei Apple CarPlay, display-ul de 8 inch de pe consola centrală a Astrei se transformă într-o „prelungire” a telefonului. Inclusiv pictogramele sunt preluate, iar Siri preia toate comenzile.

Opel_Astra_14turbo_22_01

În ceea ce priveşte confortul pasagerilor, chiar dacă Opel Astra K este uşor mai mic decât predecesorul său (cu 5 cm mai scurt şi cu 2.5 cm mai scund), interiorul este mai generos. Graţie banchetei spate minimaliste, pasagerii au mai mult loc, chiar dacă stau cu jumătate din coaste pe un capac din plastic dur. Iar portbagajul este suficient pentru doi adulţi şi un copil.

Siguranţă

Astra K se bate în faruri şi câştigă cu toţi adversarii din clasă. Nu contează că se numeşte VW Golf, Ford Focus, Honda Civic, Peugeot 308, Renault Megane, Hyundai i30 sau Toyota Auris. Este primul model din segment ce poate fi echipat cu faruri inteligente cu matrice LED. Blocurile optice IntelliLux dispun de opt LED-uri fiecare, care adaptează permanent distribuţia fasciculului luminos, în funcţie de mai mulţi parametri, precum viteza şi traficul, „albind” drumul. Opţiunea nu este un moft.

Ultimele sisteme de siguranţă activă şi pasivă nu lipsesc de la bordul Astrei. Iar pentru doritori şi doritoare, Astra K parchează lateral şi garează cu spatele singură. Chiar dacă sistemul funcţionează foarte bine, înainte de a-l folosi, este recomandat, totuşi, să ştii să parchezi manual şi să apelezi la el din comoditate.

Eficienţa asistentului la parcare are, însă, şi un neajuns destul de enervant. Senzorii cu ultrasunete sunt foarte sensibili, au o rază de acţiune de trei metri şi se activează automat la viteze mici. Prin urmare, la fiecare semafor sau trecere de pietoni, sistemul începe să-ţi agreseze urechile. Fiind de soft, „problema” ar putea fi rezolvată imediat cu un update.

Preţ & Consum

Pentru un motor de 150 CP, Astra K 1.4 Turbo consumă decent. Oficial, cu 4.2-4.3 litri/100 km extra-urban şi o medie de 4.9-5.1 litri/100 km, stă aproape de Golf-ul 1.4 TSI de 150 CP, care se laudă cu 4.2 litri/100 km în afara localităţilor şi cu o medie de 4.7 litri/100 km. Dar, cum nicio maşină nu consumă cât spune în trafic normal, realitatea stă cam aşa. La 130-140 km/h, Astra K 1.4 Turbo afişează un consum de 6.8-6.9 litri/100 km. În oraş, cosumul urcă la 9.2-9.5 litri/100 km. Iar în urma unui drum Bucureşti – Valea Doftanei – Bucureşti (+300 km), media afişată a fost de 7.0 litri/100 km, în condiţiile unei exploatări normale, dar combinate cu câteva aventuri pe viraje şi sprinturi până la 170-180 km/h pe autostrada.

VEZI Galeria foto: Opel Astra K 1.4 Turbo hatchback

În ciuda evoluţiei incontestabile şi a tehnologiei îmbarcate, Astra K nu se aruncă la preţ. Versiunea de bază “Selection” porneşte de la 15.100 euro, TVA inclus, în cazul motorizării 1.4 XE / 100 CP. Iar vârful de gamă “Innovation” cu 1.4 Turbo de 150 CP sub capotă pleacă de la 20.240 euro, TVA inclus, fiind, de exemplu, sub VW Golf, Ford Focus sau Honda Civic cu puteri şi dotări echivalente. Scaunele AGR costă 420 euro.

Verdict Viteze.Ro

Plusuri:

– Farurile LED cu matrice activă sunt o binecuvântare, mai ales pe şoselele din România, unde căruţele, biciliştii şi gropile te pot surprinde în orice moment.

– Astra K face un pas mare înainte în ceea ce priveşte dinamica şi manevrabilitatea. Stă foarte bine pe drum, chiar şi atunci când se forţează.

– Scaunele AGR, cu încălzire, ventilaţie, masaj şi 18 reglaje, nu au egal, încă, în această clasă.

Minusuri:

– Motoraşul 1.4 Turbo doar se laudă cu 150 CP. Maşina accelerează lin şi liniar până la peste 160 km/h, dar îi lipseşte nervozitatea necesară, de pildă, în cazul depăşirii unui TIR care rulează cu 70-80 km/h.

– Sistemul de asistenţă la parcare funcţionează ireproşabil, dar sensibilitatea senzorilor şi activarea continuă a acestora este enervantă.

– Zgomotul trenului de rulare este destul de ridicat în habitaclu.

 

Date tehnice Opel Astra K 1.4 Turbo 150 CP

Dimensiuni:
– Lungime (mm)                4.370
– Lăţime (mm)   1.871
– Înălţime (mm)                1.485
– Ampatament (mm)      2.662
– Ecartament faţă (mm) 1.548
– Ecartament spate (mm)             1565
– Diametrul bracaj (m)    11.05
– Volum portbagaj (l)      370
– Greutate (kg)    1.248

Motor:
– Cilindree (cmc)               1.399
– Putere (CP/rpm)           150/5.000-5.600
– Cuplu (Nm/rpm)            230/2.000-4.000

Performanţe:
0-100 km/h         8.5 s
Viteză maximă  215 km/h

Consum (l/100 km):
– urban: 6.3
– extra-urban: 4.9-5.1
– mixt: 4.9-5.1

Astra, una dintre cele mai bine vândute compacte Opel, a ajuns la litera “K”, evoluând frumos. Sigur, de-a lungul timpului, au existat modele mai mult sau mai puţin reuşite. Dar, odată cu alfabetul, specialiştii din Rüsselsheim au învăţat din greşeli. A 11-cea generaţie Astra, dacă socotim şi Kadett-urile, afişează, de exemplu, un design expresiv, uşor atletic, este mai confortabilă şi stă mult mai bine pe drum decât modelul precedent. Dar, există şi un “dar”. Benzinarul 1.4 Turbo este cam lipsit de nerv. [gallery columns="6" link="file" ids="2526,2525,2523,2520,2519,2522"] Astra K aduce, de la depărtare, cu predecesorul său. Dar, atât. Maşina este complet nouă, de la platforma cu până la 200 de kilograme mai uşoară şi motoarele de ultimă generaţie, până la sistemele de asistare a şoferului şi scaunele ergonomice AGR, cu funcţii de masaj şi ventilaţie, ce par împrumutate dintr-o clasă net superioară. Fără glumă, decât să daţi banii pe cine ştie ce dotări opţionale, de care nu vă veţi bucura direct, bifaţi scaunele AGR! Se reglează în 18 direcţii, oferă un suport lateral excelent, fac masaj, se încălzesc când e frig şi vă ventilează spatele când se încinge atmosfera. Dinamică Caroseria lui Astra K este mai aerodinamică decât cea a vechiului model, cu un coeficient Cx=0.285, faţă de 0.325, şi propune linii mai atletice, chiar sportive. Iar, pe drum, aparenţele nu înşeală. Maşina stă aproape lipită de drum, chiar şi pe virajele abordate la limită. Puntea spate nu mai tremură nervoasă, a doua generaţie a punţii spate semi-independente de tip Watt’s Link fiind setată perfect. Iar caracterul supravirator, specific tracţiunii, apare destul de târziu. VEZI Galeria foto: Opel Astra K 1.4 Turbo hatchback O altă bilă albă pentru Astra K 1.4 Turbo este cutia de viteze manuală. Chiar dacă etajarea celor şase trepte este destul de lungă, pentru a facilita obţinerea unui consum mediu cât mai bun, timoneria nu face mofturi în cazul indexărilor rapide. După ce te obişnuieşti cu răspunsul destul de greoi al motorului, care, fie vorba între noi, nu arată că are 150 CP (cine a mers cu vechiul model echipat cu T-Jet-ul de 1.4 litri / 140 CP făcut de Fiat, va simţi lipsa comportamentului indus de acţionarea butonului „Sport”), şi înveţi să te joci cu acceleraţia, pentru a „umfla” turbina, maşinuţa te ajută în depăşiri sau în cazul adoptării unui stil de condus mai agresiv. Iar la 140-150 km/h rulezi liniştit, sub 3.000 rpm. SPECIAL: 80 de ani de istorie Opel în clasa compactă VIDEO Direţia oferă un feedback pozitiv şi nu te surprinde în timpul manevrelor bruşte. Iar frânele sunt de încredere, putând fi dozate progresiv şi eficient. Nu l-am testat până la capăt, dar sistemul de avertizare privind o coliziune frontală iminentă „aruncă” din timp LED-urile reflective în parbriz şi te atenţionează acustic la apropierea de un obstacol. Confort Când pui piciorul în Astra K, AGR-urile de care vorbeam te iau, pur şi simplu, în braţe. Din câteva apăsări de butoane, reglezi perfect scaunul şoferului. Iar volanul parcă ţi se mulează în palme, mai…

8.4

Verdict Viteze

Opel Astra 1.4 Turbo

Astra K aduce, de la depărtare, cu predecesorul său. Dar, atât. Maşina este complet nouă, de la platforma cu până la 200 de kilograme mai uşoară şi motoarele de ultimă generaţie, până la sistemele de asistare a şoferului şi scaunele ergonomice AGR, cu funcţii de masaj şi ventilaţie, ce par împrumutate dintr-o clasă net superioară.

Tinuta de drum
Performante
Confort
Tehnologie
Design
User Rating : 4.18 ( 2 votes)
8

 

7 Comments

  1. motarele pe opel au fost tot timpul de la altii; nu sunt in stare de construit, sau nu vor sa se complice; cum pm sa iei motor de la fiat? le urez faliment urgent; sa iasa si ei din europa ca chevrolet; sfat: inainte de a lua opel du-te fa testdrive cu altceva(orice) . nu o sa regreti

  2. Salut,

    Puteti face un review si despre Astra Sports Tourer?
    Ma gandeam destul de serios sa achizitionez un Astra Sports Tourer, dar inca nu am fost la un test drive.
    As vrea sa aflu si despre micile lucruri care fac diferenta intre alti producatori, in aceeasi clasa.

    Multumesc

    • Salut Costi, sigur, in curand vom face atat un test, cat si un comparativ cu Astra Sports Tourer. Pana atunci, te invitam sa studiezi testele noastre cu Astra K si Megane 4 in versiunile hatch.

  3. astra nu e singurul din segment cu faruri led, mazda 3 are asa cea de ani buni..

    • Faruri LED cu matrice activa…

  4. Buna! Stiu ca poate e relativ off-topic dar sint intr-o situatie imposbila: vreau sa imi schimb masina cu una noua, alegerea mea este Opel Astra Sedan, iar delaer-ul de la Iasi nu are nici o masina de test-drive pentru benzina. Ar trebui sa aleg intre 1.6 16v 115CP si 1.4 Turbo 140CP. Cu siguranta voi face un test-drive inainte de achizitie, fie si daca trebuie sa ajung la Bucuresti, insa nu am experienta in domeniu, drept pentru care intreb cunoscatorii: pe care dintre aceste motoare ati recomanda sa il aleg? La 1.4 exista o versiune inclusiv cu start-stop, alta smecherie tehnica pe care eu nu am avut-o pina acum pe masina… Asadar: 1.6? 1.4? 1.4 cu Start-Stop? Multumesc din suflet!

    • Salut Mircea, motorul aspirat de 1.6 benzina este de generatie veche, in timp ce 1.4 turbo dispune de ultimele tehnologii si de o cutie manuala in 6 trepte. Opteaza cu incredere pentru motorizarea turbo si nu numai din punct de vedere al puterii superioare. Cuplul net superior ofera elasticitate, confort si reprize bune. Iar dupa ce te vei obisnui cu motorul si iti vei adapta stilul de condus, vei putea obtine un consum mai bun decat cu aspiratul in aceleasi conditii. Nu te astepta la ce scrie in carte, ci la un consum urban de 9,5-10 si un consum extra-urban de 6-6,5 l/100 km. Sistemul Start-Stop este util mai mult in traficul din orasele occidentale, unde semafoarele sunt corelate. In traficul din Bucuresti, de exemplu, in care mergi 1m, te opresti si, apoi, inca 1m, sistemul nu da randament si se si uzeaza prematur. De asemenea, peste 3-4 ani cand va trebui sa inlocuiesti bateria, cea pentru sistem Start-Stop e mult mai scumpa.

Leave A Comment