nissan-np300-navara-test-drive (8)

Test Drive Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 160 CP

Acum 10 ani, sau poate puțin mai mult de 10 ani, făceam cunoștință cu a doua generație Nissan Navara. Un model care la acea vreme a bulversat puțin lumea vehiculelor utilitare. Un pick-up care aducea în segment enorm de mult rafinament, dar fără a renunța la valorile urmărite de clienți la un astfel de model. A doua generație Navara a fost un pick-up care a avut suficiente calități pentru a se califica și ca un model de familie.

Și a venit a treia generație Nissan Navara, un model care își face loc într-o gamă Nissan dominată de crossovere. S-a ”muiat” Navara, este doar un pick-up pentru cei care iubesc un stil de viață activ, este un pick-up pentru cei care vor să arunce în benă niște biciclete sau un motor de enduro… sau poate fi și un cărăuș de încrede cu performanțe offroad bune? Dar înainte de a analiza noul model, trebuie să menționăm faptul că Navara va putea fi văzută în curând pe drumuri și cu siglă Renault și Mercedes-Benz… dar toate la timpul lor.

Dinamica

Vechea generație era un punct de referință la capitolul confort la drum lung. Oferea un confort apropiat de cel al unui SUV, dar unul construit după rețeta clasică – șasiu separat de caroserie.

Acum lucrurile au evoluat și mai mult… și spre bine. Vorbim încă despre un pick-up clasic, cu șasiu separat, dar Navara aduce ceva nou în segment – suspensia spate. Nu s-a renunțat la puntea rigidă, dar s-a renunțat la clasicele arcuri cu foi, specifice unui pick-up.  Nissan NP300 Navara se laudă acum cu o suspensie spate multilink cu 5 brațe pentru versiunea DubleCab. Pentru versiunile cabină-șasiu și King Cab este oferită suspensia clasică cu arcuri foi.

nissan-np300-navara-test-drive (30)

 

Vorbim despre un test de prim contact cu ocazia lansării în România a noii generații NP300 Navara. Am condus preț de două zile un model cu propulsor 2.3 dCi 160 CP și cutie manuală cu 6 trepte și o versiune cu același propulsor 2.3 dCi dar în versiunea de 190 CP și cutie automată cu 7 trepte.

Noua suspensie spate multilink face minuni. Am uitat că suntem într-un pick-up, iar acest lucru a fost valabil indiferent că am rulat pe asfalt, pe macadam, sau pe drumuri forestiere. Confortul la bord este similar cu cel oferit de un SUV. Avantajele sunt atât din perspectiva confortului câștigat cât și al siguranței și a ținutei de drum.

Galerie foto: Nissan NP300 Navara 2.3 dCi Duble Cab 160 CP

Cine se gândește să își cumpere o Navara Duble Cab nu mai trebuie să mai arunce în benă două borduri pentru a liniști puntea spate. Adio țopăieli pe viraje sau pe denivelări. Au fost momente în care am uitat că sunt la volanul unui model utilitar, în esență, și începeam să critic detalii precum subvirarea sau o ușoară inerție în a schimba direcția…dar erau reproșuri aduse unui SUV și nu unui pick-up. Chiar dacă vorbim în continuare despre ruliu pe viraje, acesta este mult mai bine controlat de suspensie, a dispărut în bună măsură și balansul caroseriei la schimbări repetate de direcție, acea senzație de plutire pe valuri.

nissan-np300-navara-test-drive (29)

Un mare pas înainte făcut de Nissan prin adoptarea suspensiei multilink pe puntea spate. Navara se califică acum drept o opțiune serioasă pentru o familie cu un stil de viață activ. Bena nu este un impediment pentru că poate fi carosată, gama Nissan de accesorii este bogată.

Navara introduce un nou propulsor, un diesel de 2.3 litri din gama de vehicule comerciale Renault. În versiunea de bază propulsorul dezvoltă 160 CP la 3.750 rpm și 403 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. În prima zi a sesiunii de teste organizate cu prilejul lansării am degustat acest propulsor asociat cu o cutie manuală cu 6 trepte. Cutia de viteze îți permite să exploatezi eficient resursele propulsorului, o etajare corectă, o timonerie bună dar cu o grilă ceva cam larg desenată. Pentru a selecta marșarierul trebuie să vizitezi scaunul din dreapta. Primele trei tentative de selectare a marșarierului s-au soldat cu plecarea de pe loc de două ori în treapta a șasea.

Propulsorul trage bine de la turații joase, este suficient de elastic pentru a face economie de trepte și este printre cele mai puțin gurmande din clasă. Am fost surprins să descopăr afișat un consum mediu extra urban de 7,6 litri. Chiar dacă nu pot vorbi despre un stil economic de condus, totuși este o valoare nu foarte departe de cei 6,1 litri în regim extra urban declarați de constructor.

O direcție tipică de offroader, una cu o demultiplicare mare și o asistare ceva mai pronunțată. Pe drumurile astfaltate o poți acuza de lipsă de feedback și că este prea asistată, dar în offroad o vei aprecia.

nissan-np300-navara-test-drive (5)

Navara stă bine și la capitolul sistem de frânare, chiar dacă are aproape două tone. Și rezistente la oboseală frânele.

A doua zi am testat o versiune cu propulsor 2.3 dCi de 190 CP la 3.750 rpm și 450 Nm tot în intervalul 1.500-2.500 rpm. Vorbim despre un motor biturbo. Puterea este trimisă la puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu 7 trepte. Viața la bordul acestei versiuni a fost mult mai relaxate. Plusul de putere nu este atât de evident, fiind ușor anesteziat de cutia automată.

Navara vine în continuare cutracțiune integrală neparmanentă, cu posibilitatea cuplării punții față, a demultiplicării reduse de la un comutator rotativ de pe consola centrală. Navara oferă și posibilitatea blocării diferențialului spate. Am avut parte și de secțiuni de offroad, fie că a fost vorba de trasee forestiere sau de o mică sesiune de trial pe circuitul de motocross de la Zărnești. Navara rămâne un model în care poți avea încredere că te va duce acasă, nu te va lăsa în drum.

nissan-np300-navara-test-drive (34)

Confort

Având o gamă dominată de crossovere, Nissan a adus ceva din acest peisaj și în fișa tehnică a noii generații NP300 Navara. Interiorul poate fi confundat cu cel de la Nissan X-Trail. Vorbim despre un plus evident la capitolul materiale, asamblare și design comparativ cu vechea generație. Spațiu din belșug atât în față, dar mai ales pentru locurile spate. La aproape 1.90 metri înălțime să poți spune că ai loc la picioare pe bancheta din spate a unui pick-up… este o bilă albă pentru acel model. Un alt plus este dat de izolarea fonică a habitaclului. Pick-up-urile nu excelează, de regulă, la acest capitol, sunt modele care preferă să te mențină apropae de mediul în care rulezi. În primul rând zgomotele de la trenul de rulare sunt infim percepute la interior. În schimb propulsorul este prezent până la viteze de 80 km/h, ceea ce nu este rău, la un model cu valențe utilitare nu găsesc deranjant un astfel de sunet. Peste 80 km/h deja se sesizează un ușor zgomot aerodinamic, unul care provine preponderent de la oglinzile retrovizoare.

Confortul oferit de scaune este bun, și cel oferit de bancheta spate. Aerul de crossover al interiorului completează bine caracterul de automobil recreațional. La capitolul confort includem și o vizibilitate bună, plus avantajele sistemului Around View Monitor(Sistemul de asistență la parcare cu vedere 360°).

nissan-np300-navara-test-drive (20)

Detalii practice

Nissan NP300 Navara, atreia generație, este construit pe un șasiu nou. Mașina propune în versiunea Duble Cab o benă cu o lungime la podea de 1.578 mm, o lățime maximă de 1.560 mm, o lățime în dreptul punții spate de 1.130 mm, iar podeaua benei se află la o înălțime de 805 mm de sol.

nissan-np300-navara-test-drive (28)

Dacă vreți offroad… e bine de știut că pentru versiunea Duble Cab aveți o gardă la sol de 219 mm pentru motorizarea de 160 CP și 223 mmpentru cea de 190 CP. Unghiul de atac este de 30,4 grade, un unghi de degajare de 25,6 grade și unul de rampă de 22,2 grade. Versiunea cu cinci locuri se laudă că poate primi la bord peste o tonă, mai exact 1.050 kg, și puteți agăța în spate o remorcă de pțnă la 3.500 kg.

Siguranță

Ultima generație Nisssan Navara a fost testată de EuroNCAP și a primit 4 stele. Pentru protecția oferită pasagerilor la impact, modelul a primit 30,2 puncte, scor echivalent cu un grad de protecție de 79%. Pentru protecția copiilor a obținut un scor de 38,4 puncte – 78%, pentru pietoni a obținut un procent de 78%, iar pentru sistemele de asistență a primit 9 puncte/ 68%.

nissan-np300-navara-test-drive (9)

Preț

Nissan NP300 Navara are un preț de pornire de 28.880 euro cu TVA inclus. De banii aceștia primiți următoarele – grilă faţă argintie, bară protecție față culoare neagră (King Cab și Chassis Cab), bară protecție spate tubulară, culoare neagră, oglinzi laterale acționate electric, culoare neagră, mânere exterioare uşi negre, lumini de zi (DTRL), faruri cu halogen, jante oțel 16 inch, grilaj protecţie bena, protecții noroi față și spate, ABS / EBD / ESP cu frânare activă cu alunecare limitată, airbag şofer + pasager, airbaguri laterale, airbaguri cortină, airbag genunchi pentru șofer, 3 tetiere spate (numai Double Cab), sistem imobilizare NATS (antidemaraj), sistem de Anticipare a Frânării de Urgență, asistenţă la pornirea din rampă (HSA), asistenţă la coborârea în pantă (HDC), diferenţial spate blocabil, roată de rezervă full size, banchetă pliabilă în plan orizontal sau vertical, iluminare acces, în portierele față, volan reglabil pe înălţime, oglindă interioară cu efect antiorbire, prize 12V x3, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri electrice faţă, geamuri acționate electric spate (numai Double Cab), aer condiţionat cu reglare manuală, sistem de ventilaţie pentru locurile din spate, cruise control + limitator de viteză, radio CD + 4 boxe + Bluetooth + Aux In + USB (King Cab), radio CD + 6 boxe + Bluetooth + Aux In + USB (Double Cab), comenzi audio pe volan, 2 suporturi pentru pahare în consola centrală, cotieră pentru şofer, tapițerie textilă Casual, scaun șofer reglabil pe înălțime, faruri cu aprindere automată, faruri cu funcţie “Follow me home”. Dacă doriți o Navara precum cea din imaginile acestui test, pentru versiunea N-Connecta trebuie să aveți la voi 33.880 euro. Cele două prețuri sunt pentru versiune Duble Cab cu propulsor de 160 CP și tracțiune integrală.

Motorizarea de 190 CP este disponibilă în două versiuni de echipare, alături de transmisia automată, și are un preț de pornire pentru nivelul N-Connecta de 37.080 euro, iar pentru Tekna aveți nevoie de 39.500 euro.

nissan-np300-navara-test-drive (14)

Date tehnice Nissan NP300 Navara 2.3 dCi

Dimensiuni: Lungime (mm) – 5.330
Lăţime (mm) – 1.850
Înălţime (mm) – 1.840
Ampatament (mm) – 3.150
Ecartament faţă (mm) – 1.570
Ecartament spate (mm) – 1.570
Diametrul bracaj (m) – nc
Volum portbagaj (l) – benă
Greutate (kg) – 1.963
Rezervor (l) – 80
Motor: Cilindree (cmc) – 2.298
Putere (CP/rpm) – 160/3.750
Cuplu (Nm/rpm) – 403/1.500-2.500
Performanţe: 0-100 km/h – 12 s
Viteză maximă – 172 km/h
Emisii CO2(g/km) – 169
Consum (l/100 km): urban: 7
extra-urban: 6.1
mixt: 6.4
Acum 10 ani, sau poate puțin mai mult de 10 ani, făceam cunoștință cu a doua generație Nissan Navara. Un model care la acea vreme a bulversat puțin lumea vehiculelor utilitare. Un pick-up care aducea în segment enorm de mult rafinament, dar fără a renunța la valorile urmărite de clienți la un astfel de model. A doua generație Navara a fost un pick-up care a avut suficiente calități pentru a se califica și ca un model de familie. Și a venit a treia generație Nissan Navara, un model care își face loc într-o gamă Nissan dominată de crossovere. S-a ”muiat” Navara, este doar un pick-up pentru cei care iubesc un stil de viață activ, este un pick-up pentru cei care vor să arunce în benă niște biciclete sau un motor de enduro... sau poate fi și un cărăuș de încrede cu performanțe offroad bune? Dar înainte de a analiza noul model, trebuie să menționăm faptul că Navara va putea fi văzută în curând pe drumuri și cu siglă Renault și Mercedes-Benz... dar toate la timpul lor. Dinamica Vechea generație era un punct de referință la capitolul confort la drum lung. Oferea un confort apropiat de cel al unui SUV, dar unul construit după rețeta clasică – șasiu separat de caroserie. Acum lucrurile au evoluat și mai mult... și spre bine. Vorbim încă despre un pick-up clasic, cu șasiu separat, dar Navara aduce ceva nou în segment – suspensia spate. Nu s-a renunțat la puntea rigidă, dar s-a renunțat la clasicele arcuri cu foi, specifice unui pick-up.  Nissan NP300 Navara se laudă acum cu o suspensie spate multilink cu 5 brațe pentru versiunea DubleCab. Pentru versiunile cabină-șasiu și King Cab este oferită suspensia clasică cu arcuri foi.   Vorbim despre un test de prim contact cu ocazia lansării în România a noii generații NP300 Navara. Am condus preț de două zile un model cu propulsor 2.3 dCi 160 CP și cutie manuală cu 6 trepte și o versiune cu același propulsor 2.3 dCi dar în versiunea de 190 CP și cutie automată cu 7 trepte. Noua suspensie spate multilink face minuni. Am uitat că suntem într-un pick-up, iar acest lucru a fost valabil indiferent că am rulat pe asfalt, pe macadam, sau pe drumuri forestiere. Confortul la bord este similar cu cel oferit de un SUV. Avantajele sunt atât din perspectiva confortului câștigat cât și al siguranței și a ținutei de drum. Galerie foto: Nissan NP300 Navara 2.3 dCi Duble Cab 160 CP Cine se gândește să își cumpere o Navara Duble Cab nu mai trebuie să mai arunce în benă două borduri pentru a liniști puntea spate. Adio țopăieli pe viraje sau pe denivelări. Au fost momente în care am uitat că sunt la volanul unui model utilitar, în esență, și începeam să critic detalii precum subvirarea sau o ușoară inerție în a schimba direcția...dar erau reproșuri aduse unui SUV și nu unui pick-up. Chiar dacă vorbim în continuare despre ruliu pe viraje, acesta este mult mai bine controlat de…

8.2

Verdict Viteze

Nissan NP300 Navara 2.3 dCi Duble Cab

PLUSURI: 1) Motor, 2) Ținută de drum, 3) Cutie de viteze, 4) Consum, 5) Confort/ MINUSURI: 1) Direcție, 2) Preț 3) Motor biturbo pierde din caracter alături de cutia automată

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 1.58 ( 11 votes)
8

2 Comments

Leave A Comment