Kia Sportage

Test Drive Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 Style HP 6 AT

Kia Sportage a crescut din 1993 și până astăzi precum Prâslea cel Voinic. Nu voi uita prima generație, deși eram adolescent și nu aveam permis de conducere. Nu o voi uita pentru simplul fapt că Sportage a fost probabil printre primele modele auto asociate cu o personalitate la noi în țară. O bună parte dintre dumneavoastră probabil își aduc aminte de Kia Sportage și Nea Puiu Iordănescu.

Pentru a înțelege cât de important este acest model pentru coreeni, vă spun că notorietatea modelului Sportage este mai mare și mai bună decât a mărcii Kia. Pare ciudat, dar SUV-ul este mai popular la nivel mondial decât marca.

Din 1993, cu o precizie de ceasornic elevețian, coreenii au lansat la fiecare 6 ani o generație nouă de Sportage. Acum 6 ani luam contact cu a treia generație prin Germania. Un model care bifa un salt uriaș din toate punctele de vedere comparativ cu a doua generație. A treia generație a fost un model cheie în gama Kia, el reușind să ridice enorm imaginea companiei în rândul clienților.

Prin urmare, a patra generație are destul de multă presiune pe umeri.

Dacă la a treia generație, coereeni l-au racolat de la Audi pe cel care a desenat primul TT, Peter Schreyer. Și au mers pe o linie elegantă, care să le faciliteze acceptarea, a patra generație este ceva mai rebelă din punct de vedere al designului.

Iar cel mai controversat detaliu va fi designul părții frontale, pentru că în rest mașina arată foarte bine. Oricum, pentru noi, aici la viteze.ro altele sunt elementele care contează.

Kia Sportage

Dinamică

Chiar dacă a treia generație nu a fost un etalon la capitolul dinamică, nu era nici codașa segmentului. Noua generație induce o puternică senzație de deja vu, mai ales când este privită din lateral. Cei de la Kia spun că au mărit ampatamentul cu 30 mm. În teorie ar trebui să vorbim despre o platformă nouă, dar…

La volanul unei Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 HP. Un propulsor viril pe hârtie, cu 184 CP livrați la 4.000 rpm și 400 nm disponibili între 1.750 și 2.750 rpm. În regim normal, parcă nu sunt toți căluții acasă, dar odată apăsat butornul sport revin toți sub capotă. O bună parte din senzația de lipsă a căluților vine de la izolarea fonică foarte bună. Noul Sportage vine cu un habitaclu incredibil de silențios. Feedback-ul sonor de la motor sau drum fiind minim, lucru ce te obligă când și când să mai arunci un ochi pe ceasurile tabloului de bord pentru a ști cum stai.

Noul model cu motorizare diesel este cu 2 dB mai silențios decât vechea generație. Modelul testat era echipat cu o cutie automată cu  rapoarte. În modul automat, cutia se descurcă aproape ireproșabil. Dar cum noi aveam 184 CP sub capotă am vrut să verificăm și sportivitatea acestui model. În modul manual cutia are o protecție la retrogradare, permite celui de la volan selectarea unei trepte inferioare doar sub o anumită turație.

Sistemul de tracțiune integrală este în continuare o surpriză plăcută. Vorbim despre o tracțiune integrală permanentă, unul care variază activ cuplul trimis punților în față/ spate. Simți cum lucrează sistemul 4×4 pe acele de păr negociate o idee mai rapid. Electronica ordonă transferul cuplului între punți pentru reducerea tendinței de subvirare, fără intervenția altor sisteme de control a stabilității, simți cum mașina, imediat după debutul negocierii virajului, mașina pivotează pe viraj fără a lua de volan.

Am simțit nevoia unei direcții ceva mai vii, mai directe. Gradul de asistare este corect, doar că demultiplicarea amintește de modelele offroad, iar Sportage este un SUV care preferă asfaltul. Și suspensia spune că mașina iubește astfaltul. Pe drumuri asfaltate nu am avut ce să-i reproșăm suspensiei, în condițiile în care mașina de test era echipată cu jante de 19 inch. Un compromis perfect într-o filtrare bună a imperfecțiunilor căi de rulare, un control bun al ruliului caroseriei și un parfum de fermitate ce îți dă încredere la volan. Iar zgomotul de lucru al suspensiei abia este perceptibil la volan. Revin puțin la insonorizare, evident modelul testat era echipat cu pneuri de iarnă, iar zgomot la rulare nu prea am perceput.

În offroad se resimte puțin setarea ceva mai fermă a suspensiei, pe un macadam ceva mai denivelat unii poate și-ar dori o suspensie ceva mai suplă. Cursa suspensiei este rezonabilă pentru un SUV. Garda la sol a rămas neschimbată, tot 172 mm, în schimb vorbim despre console față/ spate ce reduc unghiurile de atac și degajare. De la un unghi de atac de 22,7 grade acum avem 16,7 grade, iar de la un unghi de degajare de 28,2 grade am ajuns la unul de 23,9 grade. Singurul plus este la unghiul de rampă care de la 17,7 grade a ajuns la 18,6 grade.

Kia Sportage

Sistemul 4×4 este realizat de Magna, și permite blocarea varierii raportului de putere între punți la un nivel fix. În acest caz, totuși, mai există o variere a raportului între punți dictat de un senzor ce înregistrează accelerațiile laterale. Astfel sunt neutralizate tendințele subviratoare sau supraviratoare. Iar acest lucru se simte din plin, noi am forțat nota semnificativ atât pe asfalt cât și pe macadam cu sistemele de control electonice decuplate. Mașina este neutră, doar o tendință subviratoare manifestându-se progresiv, în funcție de viteza. Chiar și provocată, mașina nu supravirează. Sistemul de frânare a primit și el un upgrade, acum Sportage se laudă cu discuri ventilate de 305 mm pe față și 302 mm pe spate. Noi l-am torturat puțin, oferă performanțe bune, și este și rezistent la oboseală, nu am sesizat o slăbire a performanțelor în cazul unui condus sportiv care a implicat frânări dese și violente.

În concluzie o mașină extrem de sigură din punct de vedere dinamic pentru un șofer obișnuit.

În privința consumului, pe un traseu extra urban am obținut un consum mediu de 6,5 litri. La finalul testului, după destul offroad și rulat pe asfalt într-un regim sportiv am obținut un 9,2 litri.

Confort

Vechea generație și-a câștigat bunul renume și datorită unui interior care a primit note bune de la clienți. Evident lucrurile stau la fel, cu amendamentul că cei de la Kia au continuat îmbunătățirile. O planșă de bord redesenată, parcă o idee mai masivă. Un nou sistem infotainment, unul care ascunde în spate o tabletă ce se poate conecta la internet dacă îi asiguri pachet de date de pe telefon. Apoi poți primi informații precum starea vremii sau informații despre trafic. Ecranul tactic al sistemului infotanment are o diagonală de 8 inch în versiunea de vârf. Un plus pentru ergonomie este dat de faptul că există butoane pe consola centrală pentru a accesa direct funcțiile sistemului, fără a fi nevoie să intri în contact prea des cu ecranul. Scaunele au fost redesenate, asigură un plus de suport lateral. Poziția la volan este ușor înaltă, nu este deranjantă pentru că își oferă o perspectivă bună asupra traficului. Coloana de direcție oferă un bun reglaj atât pe înălțime cât și în profunzime.

Kia Sportage

Pentru persoanele mai înalte postul de conducere ar putea fi considerat ușor cam înghesuit, în cazul în care treci levierul cutiei de viteze în grila de selectare manuală a treptelor acesta va intra în contact cu piciorul drept. Am fi apreciat și un material ceva mai moale în zona inferioară a consolei centrale, cel puțin pe partea șoferului, zona în care își sprijini genunchiul de consolă este tare și la drum lung poate deveni incomodă. Postul de conducere are o ergonomie bună la capitolul comenzi, sunt plasate intuitiv și în proximitate, nu ești nevoit să îți modifici poziția pentru a ajunge la vreun buton. Locurile spate sunt ceva mai generoase la nivelul spațiului la nivelul capului.

Podeaua a fost coborâtă, lucru ce îți oferă ceva mai mult aer la nivelul capului. Creșterea ampatamentului se vede din plin la nivelul spațiului pentru picioare. Sportage oferă un interior extrem de spațios. Pasagerii din spate se mai bucură și de posibilitatea de a înclina spătarul banchetei, comanda pentru reglarea poziție a fost repoziționată, acum aflându-se la baza banchetei, fiind mai ușor accesibilă. La capitolul confort bifăm și slotul USB, disponibil pentru locurile spate, care îți oferă posibilitatea de a încărca un gadget. Un sistem audio bun, cei drept noi am avut versiunea de top. Portbagajul oferă un volum de 503 litri, suficient pentru o familie, și poate ajunge la 1.492 litri prin rabatarea banchetei spate.

Siguranță

Kia Sportage stă foarte bine la acest capitol. Generația a treia a primit 5 stele la testele efectuate de euroncap, iar a patra generație tot 5 stele a primit, asta în condițiile în care normele de testare au deenit mai drastice.

Kia Sportage

În cazul unui impact frontal gradul de protecție este de 90%, în urma crash testului nu s-a evidențiat niciun risc de rănire a pasagerilor față. Aceleași rezultate bune au fost obținute și la impactul lateral. Tetierele față asigură o protecție optimă la un impact din spate, în timp ce cele de la banchetă asigură o protecție moderată. Copii beneficiază de un scor al protecției de 41 puncte/ 83%. Sportage este destul de prietenoasă și cu pietonii, bara față și capota oferind un grad de protecție de 66%. Iar pentru sistemele electronice de asistare Kia Sportage a primit de la euroncap o notă de 9.3 puncte echivalentul unui procent de 71% din nota maximă.

Galerie foto Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 Style HP 6 AT

Sportage oferă posibilitatea limitării automate a vitezei de rulare cnform limitărilor întâlnite pe traseu și citite de camera mașinii sau înregistrate în datele sistemului de navigație. Astfel pot fi recunoscute și limitări temporare de viteză.

Preț

Kia Sportage are un preț de bază în România de 17.308 euro. Pentru banii aștia primiți un propulsor pe benzină 1.6 GDI care dezvoltă 132 Cp și 160 Nm, o cutie manuală cu 6 trepte și tracțiune față.

Modelul testat de noi, vârful de gamă, un 2.0 DSL 4×4 6AT Style HP are n preț de listă de 27.954 euro cu tva inclus. Această versiune mai poate fi comandată cu pachet GT Line care mai scoate din buzunarul dumneavoastră aproape 900 euro.

Date tehnice Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 Style HP 6 AT

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.480
Lăţime (mm) – 1.855
Înălţime (mm) – 1.635
Ampatament (mm) – 2.670
Ecartament faţă (mm) – 1.609
Ecartament spate (mm) – 1.620
Diametrul bracaj (m) – nc
Volum portbagaj (l) – 503/ 1.492
Greutate (kg) – 1.615
Rezervor (l) – 62
Motor: Cilindree (cmc) – 1.995
Putere (CP/rpm) – 185/4.000
Cuplu (Nm/rpm) – 400/1.750-2.750
Performanţe: 0-100 km/h – 9.5 s
Viteză maximă – 201 km/h
Emisii CO2(g/km) – 166
Consum (l/100 km): urban: 7.9
extra-urban: 5.3
mixt: 6.3

 

Kia Sportage a crescut din 1993 și până astăzi precum Prâslea cel Voinic. Nu voi uita prima generație, deși eram adolescent și nu aveam permis de conducere. Nu o voi uita pentru simplul fapt că Sportage a fost probabil printre primele modele auto asociate cu o personalitate la noi în țară. O bună parte dintre dumneavoastră probabil își aduc aminte de Kia Sportage și Nea Puiu Iordănescu. Pentru a înțelege cât de important este acest model pentru coreeni, vă spun că notorietatea modelului Sportage este mai mare și mai bună decât a mărcii Kia. Pare ciudat, dar SUV-ul este mai popular la nivel mondial decât marca. Din 1993, cu o precizie de ceasornic elevețian, coreenii au lansat la fiecare 6 ani o generație nouă de Sportage. Acum 6 ani luam contact cu a treia generație prin Germania. Un model care bifa un salt uriaș din toate punctele de vedere comparativ cu a doua generație. A treia generație a fost un model cheie în gama Kia, el reușind să ridice enorm imaginea companiei în rândul clienților. Prin urmare, a patra generație are destul de multă presiune pe umeri. Dacă la a treia generație, coereeni l-au racolat de la Audi pe cel care a desenat primul TT, Peter Schreyer. Și au mers pe o linie elegantă, care să le faciliteze acceptarea, a patra generație este ceva mai rebelă din punct de vedere al designului. Iar cel mai controversat detaliu va fi designul părții frontale, pentru că în rest mașina arată foarte bine. Oricum, pentru noi, aici la viteze.ro altele sunt elementele care contează. Dinamică Chiar dacă a treia generație nu a fost un etalon la capitolul dinamică, nu era nici codașa segmentului. Noua generație induce o puternică senzație de deja vu, mai ales când este privită din lateral. Cei de la Kia spun că au mărit ampatamentul cu 30 mm. În teorie ar trebui să vorbim despre o platformă nouă, dar... La volanul unei Kia Sportage 2.0 DSL 4x4 HP. Un propulsor viril pe hârtie, cu 184 CP livrați la 4.000 rpm și 400 nm disponibili între 1.750 și 2.750 rpm. În regim normal, parcă nu sunt toți căluții acasă, dar odată apăsat butornul sport revin toți sub capotă. O bună parte din senzația de lipsă a căluților vine de la izolarea fonică foarte bună. Noul Sportage vine cu un habitaclu incredibil de silențios. Feedback-ul sonor de la motor sau drum fiind minim, lucru ce te obligă când și când să mai arunci un ochi pe ceasurile tabloului de bord pentru a ști cum stai. Noul model cu motorizare diesel este cu 2 dB mai silențios decât vechea generație. Modelul testat era echipat cu o cutie automată cu  rapoarte. În modul automat, cutia se descurcă aproape ireproșabil. Dar cum noi aveam 184 CP sub capotă am vrut să verificăm și sportivitatea acestui model. În modul manual cutia are o protecție la retrogradare, permite celui de la volan selectarea unei trepte inferioare doar sub o anumită turație. Sistemul de…

7.9

Verdict Viteze

Kia Sportage 2.0 DSL 4x4 Style HP 6 AT

PLUSURI - 1) habitaclu extrem de bine izolat fonic; 2) suspensie; 3) sistem 4x4; 4) un pachet ce oferă un bun raport preț/ calitate. MINUSURI - 1) direcție prea ”lungă”; 2) post de conducere puțin cam înghesuit; 3) unghiuri de acces în offroad; 4) design controversat al părții frontale

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 4.06 ( 4 votes)
8

1 Comments

  1. !!!seful de la audi pe design e spion….masina asta e praf la design. bravo audi!!!! jos constipatiiiiii de orez

Leave A Comment