160502_Fiat_Tipo_01

Test Drive Fiat Tipo – Întregirea familiei

Nu a durat mult și Fiat a pus pe masă alte două declinări ale lui Tipo. A avut grijă să își treacă în portofoliu un premiu important cu versiunea sedan, și acum atacă cu alte două noi caroserii: hatch-ul și station wagon.

Am călătorit 2.449 km (doar la dus) pentru a ajunge la Torino și a întâlni cele două noi modele de clasă compactă Fiat. Mult mai util pentru cei de la Fiat ar fi fost să publicăm acest test prin toamnă, și asta pentru că cele două noi versiuni de caroserie pentru Tipo vor fi disponibile undeva din toamnă-iarnă. Așa că, dacă vă interesează unul dintre aceste modele, puteți să vă programați o alertă pentru a vă reaminti peste niște luni să citiți/ recitiți acest material.

160502_Fiat_Tipo_02

Deși ar fi firesc să tind spre versiunea mai zveltă în cinci uși, break-ul pare mai matur estetic. Ambele versiuni de caroserie sunt identice până la portiera spate. Fiat Tipo hatch are o lungime de 4.37 metri, o lățime de 1.79 metri și o înălțime de 1.50 metri. Versiunea Station Wagon este mai lungă cu 20 cm, și un centimetru mai înaltă. Din punct de vedere practic, cei 20 de centimetri sunt diferența dintre un portbagaj de 440 litri și unul de 550 litri. Chiar și hayonul este identic la cele două noi versiuni de caroserie, un detaliu care spune mult despre cât de mult sunt eficientizate costurile în ziua de astăzi.

Dinamică

Sedanul oferă o ținută de drum corectă, cu tușe sportive, pentru o berlină ce se poziționează între zona low cost și cea a compactelor clasice.

Fiat Tipo 5Doors

Am condus doar versiunea echipată cu propulsor diesel 1.6 MultiJet de 120 CP. La nivelul șasiului nicio modificare, doar că italienii au umblat puțin la setările suspensiei. Oferă un plus de rafinament indiferent de suprafața de rulare. Puntea față este ceva mai încăpățânată în a urma indicațiile date de cel de la volan. Spatele mașinii este mult mai cuminte decât la sedan, ceea ce este o altă bilă albă. Iar cu propulsorul diesel de 120 CP și 320 Nm, acest hatch de 1.370 kg are suficient temperament pentru a ridica puțin pulsul celui de la volan. Direcția este precisă, dar parcă o idee cam mult asistată, prea mult artificial. Cutia nu prea agrează un regim mai sportiv, mai agață în treptele doi și trei. Dacă ești din categoria celor care torturează caii putere, s-ar putea să nu te sincronizezi, pe alocuri, cu etajarea cutiei, în special pe traseele puternic virajate. Chiar dacă nu duce lipsă de temeperament, propulsorul diesel se pricepe de minune la consumuri de 3,4 litri la 100 km.

160502_Fiat_Tipo-5-porte_03

Fiat Tipo Station Wagon

Chiar dacă mi-aș fi dorit să conduc o versiune în 5 uși cu propulsorul 1.4 T-Jet de 120 CP, am reușit să mă intersectez cu acest propulsor pe versiunea Station Wagon. Din cele trei versiuni de caroserie oferite de Fiat pentru Tipo, personal, am vibrat cel mai puternic la Station Wagon. Propulsorul 1.4 T-Jet este extrem de agreabil. Motorașul ăsta plin de caracter livrează 120 CP la 5.000 rpm și 215 Nm la 2.500 rpm. Acum nu este nevoie să vă aduceți aminte că sunt și propulsoare de 1 litru care oferă astfel de performanțe, lucrurile sunt mai complexe decât sunt desenate ele sec pe hârtie.

160502_Fiat_Tipo-station-wagon_06

Având un propulsor mai ușor pe puntea față, italienii au umblat puțin la asistarea direcției, rezultatul… o direcție cu o asistare mult mai agreabilă decât la versiunea diesel. Iar aici mă refer la o direcție puțin mai grea până la viteze de 50-60 km/h. Motorul are nativ mai multe resurse decât unul de 1 litru, iar supraalimentarea aduce acel plus de virilitate la turații joase, dar și o constanță în a livra puterea pe o plajă destul de largă de turație.

160502_Fiat_Tipo-station-wagon_03

Aici am găsit o cutie care nu a mai strâmbat din nas la schimbările rapide de trepte. Primele patru trepte sunt firesc etajate mai scurt, următoarele două fiind rezervate relaxării prpulsorului la drum lung și obținerii unor consumuri bune. Un propulsor extrem de elastic și cu un sunet evident mai agreabil decât al motorului diesel. Am fost plăcut impresionat de mariajul dintre cutie și propulsor.

Despre consum nu pot spune nimic, am condus motorizarea 1.4 T-Jet preț de vreo 30 km, iar modurile de rulare nu pot spune că sunt reprezentative pentru a oferi o valoare a consumului mediu.

Confort

Dacă Tipo sedan este un model care dorește să sensibilizeze, preponderent, clienți din zonele emergente, noile versiuni de caroserii se adresează Europei care nu mai visează la berline.

Așadar Tipo 5Doors și Station Wagon dorește să sensibilizeze un italian, un francez, un spaniol, un german… Iar acest lucru încearcă să-l facă cu o politică interesantă de prețuri, echipări și caroserii. Noul Fiat Tipo este în zodia cifrei trei în regiunea EMEA. Avem trei versiuni de caroserie, trei niveluri de echipare disponibile, trei propulsoare și trei cutii de viteze.

Noile modele vin cu o planșă de bord ușor redesenată. De la zona mediană în jos, aici incluzând și gurile centrale de ventilație, vorbim de aceeași planșă de bord. Diferențele apar în zona superioară la nivelele superioare de echipare. Fiat introduce pentru echipările superioare sistemul infotaiment Uconnect cu un touchscreen de 7 inch. Vorbim despre un display frumos finisat, care nu mai este integrat în planșa de bord. Avem în față o planșă de bord nu la fel de masivă, mai elegantă, mai fluidă. Mici upgrade-uri pot fi remarcate și la nivel de detaliu. Spre exemplu tabloul de bord are un ornament deschis la culoare pentru a aduce puțin contrast, panourile portierelor au primit materiale noi, sunt disponibile tapițerii noi. Și să nu uităm de luminile de rulare pe timp de zi cu LED, dotare care nu se regăsește pe sedan, alături de noul sistem Uconnect cu ecran de 7 inch.

Practic avem aceeași mașină cu mici upgrade-uri la interior care induc categoric o stare de bine.

Siguranță

Fiat Tipo nu a ajuns încă în curtea celor de la Euro NCAP, prin urmare vă vom spune doar ce primiți în echiparea de bază la capitolul securitate și ce mai obțineți extra. În echiparea de bază primiți: ABS + EBD, ESP + BAS, airbag șofer, airbag pasager (cuposibilitate de dezactivare), centuri de siguranță anterioare reglabile pe înălțime, autorulante, cu pretensionare și limitator de sarcină, centuri de siguranță posterioare autorulante, lumini de zi, senzori de monitorizare a presiunii din pneuri, protecție motor, sistem isofix pe locurile posterioare (2), sistem antiincendiu, seat belt reminder (șofer), frâne anterioare cu discuri autoventilate, frâne posterioare cu tamburi.

Opțional, mai primiți – airbag-uri laterale anterioare, windowbag-uri, frâne posterioare cu discuri (exclusiv pentru motorizarea 1.6 Mjet 120 CP).

Fișă tehnică Fiat Tipo 5Doors 1.6 MultiJet

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.368
Lăţime (mm) – 1.792
Înălţime (mm) – 1.495
Ampatament (mm) – 2.638
Ecartament faţă (mm) – 1.542
Ecartament spate (mm) – 1.543
Diametrul bracaj (m) – 10.93
Volum portbagaj (l) – 440
Greutate (kg) – 1.370
Rezervor (l) – 50
Motor: Cilindree (cmc) – 1.598
Putere (CP/rpm) – 120/3.750
Cuplu (Nm/rpm) – 320/1.750
Performanţe: 0-100 km/h – 9.8 s
Viteză maximă – 200 km/h
Emisii CO2(g/km) – 89
Consum (l/100 km): urban: 4
extra-urban: 3
mixt: 3,4

Fiat Tipo 1.4 T-Jet Station Wagon

Dimensiuni: Lungime (mm) – 4.571
Lăţime (mm) – 1.792
Înălţime (mm) – 1.514
Ampatament (mm) – 2.638
Ecartament faţă (mm) – 1.542
Ecartament spate (mm) – 1.543
Diametrul bracaj (m) – 10.93
Volum portbagaj (l) – 440
Greutate (kg) – 1.370
Rezervor (l) – 50
Motor: Cilindree (cmc) – 1.368
Putere (CP/rpm) – 120/5.000
Cuplu (Nm/rpm) – 215/2.500
Performanţe: 0-100 km/h – 9.8 s
Viteză maximă – 200 km/h
Emisii CO2(g/km) – 139
Consum (l/100 km): urban: 7,7
extra-urban: 5
mixt: 61
Nu a durat mult și Fiat a pus pe masă alte două declinări ale lui Tipo. A avut grijă să își treacă în portofoliu un premiu important cu versiunea sedan, și acum atacă cu alte două noi caroserii: hatch-ul și station wagon. Am călătorit 2.449 km (doar la dus) pentru a ajunge la Torino și a întâlni cele două noi modele de clasă compactă Fiat. Mult mai util pentru cei de la Fiat ar fi fost să publicăm acest test prin toamnă, și asta pentru că cele două noi versiuni de caroserie pentru Tipo vor fi disponibile undeva din toamnă-iarnă. Așa că, dacă vă interesează unul dintre aceste modele, puteți să vă programați o alertă pentru a vă reaminti peste niște luni să citiți/ recitiți acest material. Deși ar fi firesc să tind spre versiunea mai zveltă în cinci uși, break-ul pare mai matur estetic. Ambele versiuni de caroserie sunt identice până la portiera spate. Fiat Tipo hatch are o lungime de 4.37 metri, o lățime de 1.79 metri și o înălțime de 1.50 metri. Versiunea Station Wagon este mai lungă cu 20 cm, și un centimetru mai înaltă. Din punct de vedere practic, cei 20 de centimetri sunt diferența dintre un portbagaj de 440 litri și unul de 550 litri. Chiar și hayonul este identic la cele două noi versiuni de caroserie, un detaliu care spune mult despre cât de mult sunt eficientizate costurile în ziua de astăzi. Dinamică Sedanul oferă o ținută de drum corectă, cu tușe sportive, pentru o berlină ce se poziționează între zona low cost și cea a compactelor clasice. Fiat Tipo 5Doors Am condus doar versiunea echipată cu propulsor diesel 1.6 MultiJet de 120 CP. La nivelul șasiului nicio modificare, doar că italienii au umblat puțin la setările suspensiei. Oferă un plus de rafinament indiferent de suprafața de rulare. Puntea față este ceva mai încăpățânată în a urma indicațiile date de cel de la volan. Spatele mașinii este mult mai cuminte decât la sedan, ceea ce este o altă bilă albă. Iar cu propulsorul diesel de 120 CP și 320 Nm, acest hatch de 1.370 kg are suficient temperament pentru a ridica puțin pulsul celui de la volan. Direcția este precisă, dar parcă o idee cam mult asistată, prea mult artificial. Cutia nu prea agrează un regim mai sportiv, mai agață în treptele doi și trei. Dacă ești din categoria celor care torturează caii putere, s-ar putea să nu te sincronizezi, pe alocuri, cu etajarea cutiei, în special pe traseele puternic virajate. Chiar dacă nu duce lipsă de temeperament, propulsorul diesel se pricepe de minune la consumuri de 3,4 litri la 100 km. Fiat Tipo Station Wagon Chiar dacă mi-aș fi dorit să conduc o versiune în 5 uși cu propulsorul 1.4 T-Jet de 120 CP, am reușit să mă intersectez cu acest propulsor pe versiunea Station Wagon. Din cele trei versiuni de caroserie oferite de Fiat pentru Tipo, personal, am vibrat cel mai puternic la Station Wagon. Propulsorul 1.4 T-Jet este extrem de…

7.6

Verdict Viteze

Test Drive Fiat Tipo 5Doors/ Station Wagon

PLUSURI: 1) Motorizări, 2) Consum, 3) Cutie de viteze motorizare T-Jet, 4) Volum portbagaj, 5) Spatiu interior, 6) Noul sistem Uconnect de 7 inch/ MINUSURI: 1) Cutie de viteze motorizare diesel, 2) Plastice preponderent tari 3)Posibilități minime de personalizare, 4) Preț ușor ridict la versiunile de top

ŢINUTĂ DE DRUM
PERFORMANŢE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : 4.74 ( 4 votes)
8

5 Comments

  1. in interior foarte urit dupa parerea mea: prea masiv si fara o silueta care ar echivala exteriorul care il gasesc foarte reusit

  2. 4% in oras? E Mitsubishi?…
    Ce ati scris in articol e luat din brosuri sau este consumul obtinut in trafic, in conditii reale?

  3. Interesant model. Daca luam in calcul ca Fiat nu a mai scos un model din clasa mediu de ceva ani, este o premiera.

  4. Extrem de slab modelul. I-as fi acordat maxim o medie de 2.2 / 5 puncte. Directia nu este precisa, suspensia nu prea isi face treaba, plastice ieftine si dure la bord cat cuprinde, cutii destul de agatatoare, motor diesel zgomotos si cu vibratii evidente. Plusuri: portbagaj mare, look destul de interesant, motor pe benzita turbo decent – desi se putea merge pe versiunea de 150cai.
    O masina sub-mediocra care configurata cat de cat decent are un pret EXAGERAT!

Leave A Comment