BMW-X6-30d-xdrive (95)

Test Drive BMW X6 3.0d xDrive: Familistul dinamic

SAC, nu SUV. Cand Porsche a scos Cayenne-ul, toti puristii s-au oripilat. Mai tarziu insa, dupa ce au vazut ca SUV-ul a salvat 911-le, s-au obisnuit si cu dieselul. Cam la fel s-a intamplat si in cazul Sport Activity Coupe-ului BMW. Dupa ce au inghitit mai cu noduri X5-ul, la aparitia SAC-ului, fanii au facut trei pasi inapoi, de parca le-ar fi taiat calea o pisica neagra. Dar, ce sa vezi… X6-le a avut un asemena succes, incat eternul dusman de clasa, Mercedes-Benz, si-a facut unul propriu, botezandu-l GLE Coupe.

A doua generatie BMW X6 este mai cizelata si mai adaptata tipului de familist dinamic, care nu-si alege o masina doar din considerente practice sau legate de performante, ci tine mult si la imagine. Iar o silueta de coupe, fie ea si cocotata pe o platforma de SUV, impresioneaza din toate unghiurile, in primele luni ale anului livrarile crescand, de exemplu, cu peste 20% , la nivel global. Chiar daca X5 si X6 sunt cam “aceeasi Marie, dar cu alta palarie”, SAC-ul este cel care se impune la capitolul dinamism si tinuta de drum, in cazul unei abordari mai sportive.

BMW X6 3.0d xDrive

2.140 kg, 4.9 metri, 258 CP si un cuplu de 560 Nm, disponibil intre 1.500 si 3.000 rpm. BMW-ul X6 3.0d este un fel de elefantel cu aptitudini de balerina. Cand strivesti acceleratia, TwinPower Turbo-ul se supune instant si, in ciuda gabaritului, impinge SAC-ul in 6.7 secunde pana la 100 km/h. Cutia automata sport Steptronic schimba fara nici cea mai mica ezitare cele opt trepte. Chiar daca esti in modul “Comfort”, la kick-down retrogradeaza si trei trepte, permitandu-ti, de exemplu, sa iesi in depasire fara stres. Pentru si mai multa sensibilitate, se poatre trece in modurile “Sport” sau “Sport+”, in care treptele sunt schimbate aproape de zona rosie, suspensia isi incordeaza muschii, iar directia se intareste si ofera un feedback mai bun.

Daca nu te afli Romania, ci in Germania, de exemplu, Steptronic-ul e si mai destept. Il ajuta sistemul de navigatie Proffessional.  Astfel, pe baza hartilor GPS, cutia isi adapteaza raspunsul in functie de traseu, de parca ai avea un navigator sub capota. Cand masina se apropie de un sens giratoriu pe sosea, de exemplu, cutia retrogradeaza, pentru a face frana de motor. Apoi, selecteaza treapta potrivita pentru o accelerare dinamica pe iesirea din intersectie. De asemenea, navigatia ii spune Steptronic-ului daca urmeaza o succesiune de curbe si cutia nu se apuca sa urce aiurea in trepte superioare. Sa nu uitam insa, nu in Romania!

 

Sigur, in ciuda aparentelor de coupe, X6 nu e masina sport, ci un SUV sport. Prin urmare, nu va avantati din prima. Intai, trebuie sa va obisnuiti cu masa si gabaritul elefantelului, mai ales daca, in general, conduceti un coupe sau orice alta masina de clasa medie / mare. SAC-ul e ascultator si sta bine pe drum, dar, pe franarile la limita ori pe virajele rapide, cele doua tone si ceva se simt cu totul altfel decat 1.500-1.700 kilograme.

BMW-X6-30d-xdrive (87)

Daca va stiti mai energici la volan si aveti un X6 sau va ganditi la unul, n-ar fi rau sa va aruncati un ochi catre niste frane si o suspensie BMW M Performance. Cu putin timp in urma, am avut ocazia sa comparam un X6 obisnuit cu unul trecut prin mainile specialistilor de la M Performance, pe circuitul Motor Park Romania, si, indubitabil, comportamentul masinilor este complet diferit. Franele M Performance rezista cu stoicism la stres, iar tuning-ul sport al suspensiei te face sa simti si mai bine coupe-ul cocotat.

BMW-X6-30d-xdrive (106)

De ce X6 si nu Seria 5 GT? La capitolul habitabilitate, cele doua modele sunt apropiate, dar SAC-ul este polivalent, mai agresiv, mai rafinat si te lasa sa-i privesti de sus pe ceilalti participanti la trafic, in timp ce, la volan, te ai un sentiment familiar de coupe. X6 nu e off-roader, dar, cu putina grija, te lasa sa iesi in decor, avand un unghi de atac de 25 grade, un unghi de degajare de 22.5 grade si o garda la sol de 212 milimetri. Iar tractiunea integrala xDrive se joaca impecabil cu impartirea cuplului intre roti. Totul e sa nu incalti masina cu pneuri cu talon de 35.

Si, acum, eterna intrebare: “Cat consuma BMW X6 3.0d xDrive?” Pai, cat sa consume… extrem de decent pentru 258 CP si peste doua tone. In traficul bucurestean, SAC-ul se multumeste cu 12-12.2 l/100 km. Iar la drum media nu coboara sub 9.5 l/100 km. Probabil, daca ai avea rabdare sa rulezi cu 90-100 km/h constant, pe autostrada, cifrele s-ar mai apropia de cele oficiale.

SAC, nu SUV. Cand Porsche a scos Cayenne-ul, toti puristii s-au oripilat. Mai tarziu insa, dupa ce au vazut ca SUV-ul a salvat 911-le, s-au obisnuit si cu dieselul. Cam la fel s-a intamplat si in cazul Sport Activity Coupe-ului BMW. Dupa ce au inghitit mai cu noduri X5-ul, la aparitia SAC-ului, fanii au facut trei pasi inapoi, de parca le-ar fi taiat calea o pisica neagra. Dar, ce sa vezi… X6-le a avut un asemena succes, incat eternul dusman de clasa, Mercedes-Benz, si-a facut unul propriu, botezandu-l GLE Coupe. A doua generatie BMW X6 este mai cizelata si mai adaptata tipului de familist dinamic, care nu-si alege o masina doar din considerente practice sau legate de performante, ci tine mult si la imagine. Iar o silueta de coupe, fie ea si cocotata pe o platforma de SUV, impresioneaza din toate unghiurile, in primele luni ale anului livrarile crescand, de exemplu, cu peste 20% , la nivel global. Chiar daca X5 si X6 sunt cam “aceeasi Marie, dar cu alta palarie”, SAC-ul este cel care se impune la capitolul dinamism si tinuta de drum, in cazul unei abordari mai sportive. 2.140 kg, 4.9 metri, 258 CP si un cuplu de 560 Nm, disponibil intre 1.500 si 3.000 rpm. BMW-ul X6 3.0d este un fel de elefantel cu aptitudini de balerina. Cand strivesti acceleratia, TwinPower Turbo-ul se supune instant si, in ciuda gabaritului, impinge SAC-ul in 6.7 secunde pana la 100 km/h. Cutia automata sport Steptronic schimba fara nici cea mai mica ezitare cele opt trepte. Chiar daca esti in modul “Comfort”, la kick-down retrogradeaza si trei trepte, permitandu-ti, de exemplu, sa iesi in depasire fara stres. Pentru si mai multa sensibilitate, se poatre trece in modurile “Sport” sau “Sport+”, in care treptele sunt schimbate aproape de zona rosie, suspensia isi incordeaza muschii, iar directia se intareste si ofera un feedback mai bun. [gallery columns="4" size="full" link="file" ids="9929,9930,9928,9931"] Daca nu te afli Romania, ci in Germania, de exemplu, Steptronic-ul e si mai destept. Il ajuta sistemul de navigatie Proffessional.  Astfel, pe baza hartilor GPS, cutia isi adapteaza raspunsul in functie de traseu, de parca ai avea un navigator sub capota. Cand masina se apropie de un sens giratoriu pe sosea, de exemplu, cutia retrogradeaza, pentru a face frana de motor. Apoi, selecteaza treapta potrivita pentru o accelerare dinamica pe iesirea din intersectie. De asemenea, navigatia ii spune Steptronic-ului daca urmeaza o succesiune de curbe si cutia nu se apuca sa urce aiurea in trepte superioare. Sa nu uitam insa, nu in Romania! [gallery columns="5" link="file" size="full" ids="9936,9935,9934,9933,9932"]   Sigur, in ciuda aparentelor de coupe, X6 nu e masina sport, ci un SUV sport. Prin urmare, nu va avantati din prima. Intai, trebuie sa va obisnuiti cu masa si gabaritul elefantelului, mai ales daca, in general, conduceti un coupe sau orice alta masina de clasa medie / mare. SAC-ul e ascultator si sta bine pe drum, dar, pe franarile la limita ori pe virajele rapide, cele doua tone si ceva se simt…

8.7

Verdict Viteze.ro

Test Drive BMW X6 3.0d xDrive

PLUSURI: 1) Dinamica exemplara pentru doua tone si ceva; 2) Design si rafinament interior; 3) Tehnologia imbarcata. MINUSURI: 1) Dotari standard putine si optionale scumpe; 2) Vizibilitatea redusa fara senzori si camera video; 3) Portbagajul mare pentru un coupe, dar mic pentru o familista.

TINUTA DE DRUM
PERFORMANTE
CONFORT
TEHNOLOGIE
DESIGN
User Rating : Be the first one !
9

Date tehnice BMW X6 3.0d xDrive

Dimensiuni:
– Lungime (mm)                4.909
– Lăţime (mm)   1.989
– Înălţime (mm)                1.702
– Ampatament (mm)      2.933
– Ecartament faţă (mm) 1.640
– Ecartament spate (mm)             1.706
– Volum portbagaj (l)      580
– Greutate (kg)    2.140

Motor:
– Cilindree (cmc)               2.993
– Putere (CP/rpm)           258/4.000
– Cuplu (Nm/rpm)            560/1.500 – 3.000

Performante:
0-100 km/h         6.7 s
Viteză maximă  230 km/h

Consum (l/100 km):
– urban: 6.7
– extra-urban: 5.5
– mixt: 6.0

Leave A Comment