Renault Clio IV facelift

Primul contact: Renault Clio IV facelift – Maturitate completa

In 2012, Clio IV a fost primul Renault care a pus in practica liniile avangardiste ale conceptului DeZir. Iar, acum, facelift-ul celui mai vandut model al casei franceze isi asuma greselile din trecut, venind cu materiale mai bune si finisaje mai atent realizate, si demonstreaza ca intreaga gama a ajuns complet la maturitate, prin adoptarea “semnaturii” LED in forma de “C”, la nivelul luminilor de zi, si a limbajului comun de design. Mai mult, Clio IV facelift isi incordeaza muschii cu un dCi de 110 CP si cupleaza TCe-ul de 120 CP si la o cutie manuala cu o timonerie exemplara, pe langa EDC-ul cu dublu-ambreiaj, in timp ce Sce 75, versiunea de baza, are un pret de pornire de 10.700 euro, cu taxe, ce include si aer conditionat.

Clio este un model deosebit de important pentru Renault, motiv pentru care francezii au fost extrem de atenti cu facelift-ul. La prima vedere, Clio IV si Clio IV facelift par identice, dar detaliile fac diferenta. Noile blocuri optice fata, cu “semnatura” luminoasa in forma de “C”, care, optional, pot fi full-LED, si micile retusuri aduse liniilor parasocului fata aliniaza masina noii filosofii de design a gamei Renault, alaturi de, in ordinea numerelor de tricou, Espace, Kadjar, Talisman, Megane si Scenic. Doar Twingo a ramas cu alta fata.

RENAULT CLIO IV PHASE 2 MEDIA TESTS DRIVE IN BORDEAUX REGION

Piatra de temelie a facelift-ului este, insa, habitaclul. Plasticele au scapat de aerul “low-cost”, atat la nivelul plansei de bord, cat si al panourilor portierelor. Volanul are un design nou, mai sobru. Iar consola centrala te duce cu gandul la tableta prezenta pe Megane sau Talisman. Rama negru-lucios insa, parca face parte din ustensilele unui criminalist, evidentiind si cea mai mica amprenta. Si prizele de aer ale sistemului de climatizare par sa fi fost desenate cu scopul de a-ti congela, dupa caz, ficatul sau splina. Fiind pozitionate prea jos, la nivelul schimbatorului de viteze, nu pot fi reglate astfel incat sa nu sufle crivatul in sofer sau pasager. Dupa ce se racoreste putin atmosfera, mai bine le inchideti.

RENAULT CLIO IV PHASE 2 MEDIA TESTS DRIVE IN BORDEAUX REGION

La capitolul “plusuri”, merita mentionate si scaunele, care au primit o infuzie de sprijin lateral. Si, nu in ultimul rand, insonorizarea habitaclului. Fasaitul vantului nu incepe sa se auda decat la peste 120-130 km/h.

dCi 110 sau TCe 120?

Lupta dintre diesel si benzina a fost, este si, probabil, va fi un subiect tabu. Unii prefera diesel-ul pentru consumul mai mic de carburant, altii benzina, pentru pretul de achizitie mai mic si coportamentul mai sportiv. Variabile sunt multe, iar subiectivismul atarna greu.

Intre dCi 110 si TCe 120, de exemplu, la nivelul de echipare Intens, diferenta de pret este de 1.650 euro. Deci, de vreo 1.650 de litri de carburant. Ceea ce, la un consum mediu de 8 litri/100 km, cat am obtinut in test cu TCe-ul, ar fi echivalent cu circa 20.000 km (consumul afisat de dCi 110 pe acelasi traseu a fost de 5.6 litri / 100 km). Daca ii faceti intr-un an, conteaza. Dar daca ii faceti in trei, deja e altceva. Atunci, balanta ar inclina clar catre diesel.

RENAULT CLIO IV PHASE 2 MEDIA TESTS DRIVE IN BORDEAUX REGION

Eu, recunosc, as alege benzina manuala. Insa, nu in baza calcului de mai sus si nu pentru ca as avea vreo problema cu automata cu dublu-ambreiaj EDC. Renault a imperecheat, insa, impecabil manuala in sase trepte cu cei 120 CP ai TCe-ului 1.2 litri, in patru pistoane ( nu trei, cum au cei mai multi dintre adversari). Iar, daca ai grija sa tii agregatul la peste 2.000 rpm si profiti de timoneria exacta, satisfacerea inclinatiilor sportive este garantata. Sigur, si cei 110 CP ai diesel-ului trag bine. Diferenta de 20 CP dintre dCi 90 si dCi 110 se simte, mai ales in reprize, la viteze superioare. Iar inginerii au avut grija sa livreze cuplul mai de jos, ceea, in cazul unui stil de codus relaxat, se traduce schimbari mai putine.

Fie dCi sau TCe, Clio IV facelift sta bine pe drum. Din punctul meu de vedere, multe Renault-uri pun prea  mult accentul pe confort si sunt mai “barcute”, defavorizand iesirile mai sportive. In cazul Clio IV facelift (dCi 110 sau TCe 120) insa, suspensia face un bun compromis intre stabilitate si preluarea lina a denivelarilor. M-a surprins placut!

In 2012, Clio IV a fost primul Renault care a pus in practica liniile avangardiste ale conceptului DeZir. Iar, acum, facelift-ul celui mai vandut model al casei franceze isi asuma greselile din trecut, venind cu materiale mai bune si finisaje mai atent realizate, si demonstreaza ca intreaga gama a ajuns complet la maturitate, prin adoptarea “semnaturii” LED in forma de “C”, la nivelul luminilor de zi, si a limbajului comun de design. Mai mult, Clio IV facelift isi incordeaza muschii cu un dCi de 110 CP si cupleaza TCe-ul de 120 CP si la o cutie manuala cu o timonerie exemplara, pe langa EDC-ul cu dublu-ambreiaj, in timp ce Sce 75, versiunea de baza, are un pret de pornire de 10.700 euro, cu taxe, ce include si aer conditionat. [gallery link="file" size="full" ids="12212,12211,12210"] Clio este un model deosebit de important pentru Renault, motiv pentru care francezii au fost extrem de atenti cu facelift-ul. La prima vedere, Clio IV si Clio IV facelift par identice, dar detaliile fac diferenta. Noile blocuri optice fata, cu “semnatura” luminoasa in forma de “C”, care, optional, pot fi full-LED, si micile retusuri aduse liniilor parasocului fata aliniaza masina noii filosofii de design a gamei Renault, alaturi de, in ordinea numerelor de tricou, Espace, Kadjar, Talisman, Megane si Scenic. Doar Twingo a ramas cu alta fata. Piatra de temelie a facelift-ului este, insa, habitaclul. Plasticele au scapat de aerul “low-cost”, atat la nivelul plansei de bord, cat si al panourilor portierelor. Volanul are un design nou, mai sobru. Iar consola centrala te duce cu gandul la tableta prezenta pe Megane sau Talisman. Rama negru-lucios insa, parca face parte din ustensilele unui criminalist, evidentiind si cea mai mica amprenta. Si prizele de aer ale sistemului de climatizare par sa fi fost desenate cu scopul de a-ti congela, dupa caz, ficatul sau splina. Fiind pozitionate prea jos, la nivelul schimbatorului de viteze, nu pot fi reglate astfel incat sa nu sufle crivatul in sofer sau pasager. Dupa ce se racoreste putin atmosfera, mai bine le inchideti. La capitolul “plusuri”, merita mentionate si scaunele, care au primit o infuzie de sprijin lateral. Si, nu in ultimul rand, insonorizarea habitaclului. Fasaitul vantului nu incepe sa se auda decat la peste 120-130 km/h. dCi 110 sau TCe 120? Lupta dintre diesel si benzina a fost, este si, probabil, va fi un subiect tabu. Unii prefera diesel-ul pentru consumul mai mic de carburant, altii benzina, pentru pretul de achizitie mai mic si coportamentul mai sportiv. Variabile sunt multe, iar subiectivismul atarna greu. Intre dCi 110 si TCe 120, de exemplu, la nivelul de echipare Intens, diferenta de pret este de 1.650 euro. Deci, de vreo 1.650 de litri de carburant. Ceea ce, la un consum mediu de 8 litri/100 km, cat am obtinut in test cu TCe-ul, ar fi echivalent cu circa 20.000 km (consumul afisat de dCi 110 pe acelasi traseu a fost de 5.6 litri / 100 km). Daca ii faceti intr-un an, conteaza. Dar daca ii faceti in trei,…

8.1

Verdict Viteze.ro

Test drive Renault Clio IV facelift - dCi 110 & TCe 120

PLUSURI: 1) Cutie manuala imperecheata perfect cu TCe 120; 2) Un dCi 110 linistit si suficient de fortos; 3) Plastice si finisaje mai bune. MINUSURI: 1) Pozitionare nefericita a prizelor de aer centrale ale ssitemului de climatizare; 2) Cotiera fata cumparata, parca, din targul Vitan; 3) Vizibilitate proasta in spate, din cauza montantilor “C” masivi

TINUTA DE DRUM
PERFORMANTE
CONFORT
TEHNOLOGIE
PRET / DOTARI
User Rating : 2.9 ( 12 votes)
8

Leave A Comment