SUV Peugeot 2008 (1)

Prim contact cu noul Peugeot 2008 – Habemus SUV

Puțin bulversat la prezentarea noului Peugeot 2008. De la început am fost informați că avem în față noul SUV compact al mărcii franceze. În primul rând să analizăm puțin partea cu SUV-ul.

Dacă ne uităm pe definția SUV-ului află următoarele – Un vehicul similar cu un break, care de regulă este dotat cu sistem de tracțiune integrală pentru a se descurca mai bine atât onroad cât și offroad. Sinceri să fim, nu prea știm când a fost ”patentată” această definiție, dar cea din dicționarul Merriam-Webster este venită din alte vremuri… un vehicul nerafinat, construit pe șasiul unui pick-up ușor. Prin urmare… cu ceva indulgență, conform Merriam-Webster, un Mercedes-Benz G Class se califică pentru a intra în clasa SUV.

SUV Peugeot 2008 (13)

În altă ordine de idei, în America doar 15% din bărbaii care își cumpără un SUV cu tracțiune integrală ies în offroad, și doar 10% dintre femei. Apoi, o mare parte din sisteme de tracțiune integrală funcționează în marea majoritate a timpului ca o tracțiune față sau spate. Sunt puține modele care se pot lăuda cu tracțiune integrală permanentă care transmite cuplu motor ambelor punți tot timpul. Da, o tracțiune integrală aduce un plus la ținuta de drum, dar aduce și ceva kg, un plusla consum… dar să revenim la noul SUV 2008.

motorizări 2008

Dacă inițial am fost puțin bulversat, la rece mi-am spus că francezii nu au exagerat cu repoziționarea modelului lor. Îți poți cumpăra și un BMW X5 doar cu tracțiune spate… așa că… să vorbim despre noul SUV compact al francezilor.

SUV Peugeot 2008 (8)

Este mai mult un test de prim contact, o primă întâlnire cu noul mdoel al franceilor, care în realitate este un facelift al crossover-ului 2008. Dar un facelift care aduce și o repoziționare pe piață a modelului.

Peugeot 2008 este un succes pentru constructorul francez, de la prezentarea modelului din 2013 fiind produse peste 580.000 exemplare.

_SSD8846

La nivelul designului, principala modificare o regăsim la partea frontală. 2008 afișează acum o grilă frontală verticală, mai masivă,mai impunătoare, în mijlocul căreia tronează leul francez. O arte frontală care induce mai multă robustețe. Tot din același fir epic fac parte și ornamentele apărute pe bosajele aripilor față/ spate și praguri laterale. Peugeot 2008 vine cu un aer mai dur, îți sugerează ideea că ar fi bine să îți cauți noi destinații, iar acestea nu trebuie să fie obligatoriu în zone civilizate cu drumuri asfaltate.

Nici interiorul nu aduce multe noutăți la capitolul design, doar un upgrade în ceea ce privește materialele utilizate. Conceptul Peugeot i-Cockpit este la locul lui, este reprezentat de tabloul de bord amplasat înzona superioară aplanșei de bord pentrua suplini și un head-up display, volanul de mici dimensiuni și ecranul sistemului infotainment. Pe undeva speram ca cei de la Peugeot să renunțe la volănașul de consolă, dar nu s-a întâmplat.

SUV Peugeot 2008 (11)

Secretul lui 2008 stă ascuns tot pe tunelul median unde este amplasat selectorul rotativ al sistemului Grip Control.

Sistemul Grip Control propune 5 moduri de funcţionare accesibile prin intermediul butonului central: 1.Modul Standard: – Adaptat condiţiilor obişnuite de drum. Aderenţă normală a roţilor.

  1. Modul Zăpadă: – Adaptează instantaneu aderenţa roţilor din faţă la condiţiile de drum întâlnite. Trece automat în modul Standard începând cu viteza de 50 km/h.
  2. Modul Off-Road: – Adaptat drumurilor şi terenurilor alunecoase. Transferă maximum de cuplu disponibil la roata cu aderenţa cea mai bună. Mod de acţiune similar unui angrenaj diferenţial cu alunecare limitată (DGL). Trece automat în modul Standard începând cu viteza de 80 km/h.
  3. Mode Nisip: – Adaptat solurilor moi sau fine. Menţine simultan aderenţa pe cele două roţi motrice pentru a permite deplasarea. Trece automat în modul Standard începând cu viteza de 120 km/h.
  4. Modul ESP Off: – Deconectare totală de la sistemele ESP şi Grip Control®. Gestiunea autonomă a mobilităţii de către conducătorul auto, până la viteza de 50 km/h.

preturi 2008

Pentru un SUV compact, care până ieri era un crossover de clasă B, un astfel de sistem poate suplini cu succes o tracțiune integrală. Chair dacă 2008 nu era un model ce putea fi acuzat de un aer monoton, Peugeot plusează cu un procent bun de prospețime. Iar acm poți spune prietenilor că ai un SUV în curte.

 

Leave A Comment