mb-spray

Spray-ul cu apa pentru racirea cauciucurilor, noua tehnologie patentata de Daimler

July 12, 2016
722 Views

Indiferent de masina, pneurile sunt cel mai important element de contact cu solul. Fara aderenta, nicio herghelie de cai putere nu poate fi eficienta, iar siguranta este pusa sub semnul intrebarii. Plecand de la aceste premise, specialistii Daimler au patentat in Marea Britanie un sistem care incearca sa mentina gumele in plaja de temperatura optima prin “stropirea” lor cu apa.

Concret, in urma frecarii cu asfaltul si a temperaturii exterioare, cauciucurile se incalzesc si, chiar, pot ajunge sa se topeasca, sa sara bucati din ele, in conditii de rulare la limita. Iar, pana la asa-zisa topire, aderenta scade dramatic. Prin urmare, alegerea avelopelor pentru fiecare masina in parte si mentinerea lor la temperatura optima este esentiala.

Ideea Daimler este de a incerca sa raceasca gumele stropindu-le cu apa, cu ajutorul unor mici aspersoare montate pe contraaripi. Apa necesara ar urma sa fie recuperata de la spalarea parbrizului si a lunetei in conditii de ploaie si stocata in rezervoare ascunse in pasajelor rotilor. De asemenea, din schi’a sistemului se intelege ca apa din spray-uri ar putea fi racita de sistemul de climatizare.

De asemenea, brevetul depus de Damler stipuleaza si un efect invers, de degivrare a pneurilor pe timp de iarna. Apa ar urma sa fie incalzita de caldura degajata de motor.

Daca ideea racirii cu spray-uri cu apa e interesanta, cea de incalzire nu prea are sanse de concretizare. La temperaturi de -20 grade Celsius, de exemplu, daca dai cu apa calda, pe moment, poate, se observa un efect de dezghetare, dar in cateva secunde apa se poate transforma intr-o pelicula periculoasa de gheata. Ramane de studiat…

Leave A Comment