Rasina de pin, ingredientul secret al noii anvelope premium de vara Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Masinile si performantele acestora evolueaza si, odata cu ele, si pneurile. De exemplu, daca la sfarsitul anilor ’70, Volkswagen-ul Golf I GTI avea 115 CP si era incaltat cu gume 185/60 R16T, in anii ’90, Golf-ul III GTI de 150 CP a trecut la 195/50 R15H, iar Golf-ul VII GTI a ajuns la 220 CP si poarta 225/45 R17W.

Prin urmare, producatorii de anvelope sunt mereu intr-o cursa contra-cronometru pentru a tine pasul cu cerintele noilor modele. Iar, cum Goodyear are o istorie de peste 110 ani in domeniu, constructorul american inoveaza continuu. Noua anvelopa de ultra inalta performanta (UHP) de vara Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 se bazeaza, de exemplu, pe rasina de pin, pentru a “lipi” masina de asfalt si a conferi aderenta optima pe virajele succesive abordate la limita sau in cazul franarilor de urgenta, cazuri in care, vara, temperatura gumelor poate depasi 60-70 de grade Celsius.

UHP suna, poate, pretentios, dar nu e chiar asa. Acronimul se refera, in general, la cauciucurile de la R17 in sus, cu indici de viteza superiori (“Z= +240 km/h”, “W= +270 km/h”, “Y= 300 km/h”). Dar, cum exista multe automobile cu performante notabile care vin in echiparea standard cu 205/55 R16Z, de pilda, Eagle F1 Asymmetric 3 include si aceasta tipodimensiune.

Mai mult, daca ai pneuri UHP pe masina, nu inseamna ca vehiculul poate sau trebuie sa atinga +240 km/h. O guma premium ofera siguranta si manevrabilitate si la vitezele obisnuite, iar, potrivit statisticilor la nivel european, soferii sunt din ce in ce mai constienti de importanta cauciucurilor, cerea de anvelope UHP situandu-se pe un puternic trend ascendent in ultimii trei ani. Iar pana in 2020, Goodyear previzioneaza o crestere anuala cu 3%-5% a acestei piete.

“Capacitatea mai buna de franare este principalul atribut pe care consumatorii il apreciaza la cauciucurile UHP, urmat de aderenta mai buna pe carosabil ud si de manevrabilitatea pe uscat”

Cu ce se lauda Eagle F1 Asymmetric 3

Noua anvelopa de vara UHP produsa de Goodyear a suferit peste cinci mii de teste si a rulat 330.000 kilometri pana sa ajunga pe piata. Conform producatorului, Eagle F1 Asymmetric 3 este dispune de tehnologia “Active Braking Technology”, care mareste suprafata de contact a pneului la franare, cee ace reduce distanta de franare. Rasina de pin introdusa in formula chimica a gumei “lipeste” anvelopa de asfalt in situatii critice, precum franarea de urgenta sau abordarea succesiva, la limita, a virajelor, cand temperatura gumelor creste foarte mult. Iar, fata de modelul precedent, Eagle F1 Asymmetric 2, Asymmetric 3 are o constructie mai usoara, ceea ce imbunatateste controlul, aderenta pe viraje si reduce consumul.

TUV – Testul adevarului

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a trecut prin testele TÜV Süd Benchmark, unde a fost comparat cu trei adversari cu greutate: Michelin Pilot Sport 3, Continental Sport Contact 5 si Bridgestone Potenza S001. Fara a arata exact cine si cum a performat, rezultatele TUV arata cam asa. Eagle F1 Asymmetric 3 a franat cu 2.6 metri mai bine pe ud si cu 1.3, pe uscat. Iar la capitolul “manevrabilitate pe ud” a luat cu 4% mai bine decat competitorii.

Sigur, Eagle F1 Asymmetric 3 nu este anvelopa perfecta. La capitolul “acvaplanare”, de exemplu, a luat 98%, in timp ce unul dintre adversari a fost notat cu 104%. Iar la “manevrabilitate pe usca”, Eagle F1 Asymmetric 3 este la egalitate cu unul dintre adversari.

Eagle F1 Asymmetric 3

Leave A Comment