Bridgestone DriveGuard: Cauciucul Run-Flat pentru orice jantă

March 14, 2016
1,392 Views

Pneurile ce permit rularea pe pană până la cea mai apropiată vulcanizare nu sunt o noutate. Michelin a lansat un astfel de cauciuc în 1934. Guma avea un ”inel” de siguranță în interior, care permitea deplasarea și după dezumflare, și a fost utilizată pe vehicule militare sau pentru transporturi speciale, fiind promovată drept ”semi-antiglonț”. Iar în 1958, de exemplu, Chrysler și GoodYear au prezentat Captive-Air, tot un fel de Run-Flat cu un ”miez” special care putea duce greutatea vehiculului. Acum însă, Bridgestone a introdus în gamă o avelopă Run-Flat pentru orice tip de jantă și mașină.

Bridgestone Driveguard

Dezavantajele acestui tip de anvelopă, precum montarea pe jante speciale, greutatea cu până la 30-35% mai mare față de una obișnuită, elasticitatea redusă, prețul mai mare sau faptul că un Run-Flat nu mai e Run-Flat dacă talonul (peretele lateral) este tăiat, au făcut însă ca pneurile Run-Flat să nu fie un real succes de piață. Printre puținii constructori care propun astfel de gume în dotarea de fabrică sunt BMW și Mini. Iar Michelin a renunțat la PAX System în 2008, după ce un studiu a indicat că numai 3% din șoferii din întreaga lume ar alege acest tip de cauciucuri.

Cu DriveGuard, Bridgestone încearcă să dea o nouă gură de oxigen Run-Flat-ului. Principalul avantaj al gumei este că poate fi montată pe orice tip de jantă, de la orice mașină. Singura dotare obligatorie sunt senzorii de presiune, TPMS.

bridgestone-driveguard-4

Pentru ca DriveGuard să fie compatibil cu toate jantele, specialiștii au desenat pe flancurile anvelopei un profil special, botezat ”Cooling Flins”, care permite răcirea cauciucului cu până la 20 de grade Celsius în cazul rulării Run-Flat pe o distanță de 80 km, cu o viteză de 80 km/h. Iar pentru îmbunătățirea confortului, carcasa din poliester a gumei este mai ușoară și mai rezistentă la temperaturi înalte decât Run-Flat-urile clasice. Mai mult, dacă Run-Flat-urile actuale sunt cu 15% mai grele decât anvelopele normale, DriveGuard atârnă cu numai 8% mai mult.

Potrivit Bridgestone, s-a umblat și la optimizarea prețului, un DriveGuard fiind doar cu 8% mai scump decât o gumă echivalentă Bridgestone Turanza 001.

Leave A Comment