Skoda VisionS

SPECIAL, Geneva 2016: SUVizarea continuă

Poziția înaltă la volan, faptul că îi privești de sus pe ceilalți participanți la trafic, spațiul, confortul, utilitatea și capacitățile acestor mașini ”cocoțate”, eventual cu tracțiune integrală, de a ieși din cotidian pe drumuri desfundate i-au făcut pe mulți să treacă de la un break sau o mașină normală la un SUV/crossover, în ultimii ani. Iar semnalul dat la Salonul Auto de la Geneva 2016 este că ”SUVizarea” continuă.

Nu există hală la Palexpo în care să nu te lovești de cel puțin un SUV sau un crossover nou. Urci cu scara rulantă în Hala 1 și, în spate, în colțul din dreapta, te întâlnești cu Audi Q2, primul crossover premium subcompact al constructorului din Ingolstadt care îl vizează direct pe MINI Countryman. La circa 50 de pași mai departe, la standul Skoda din Hala 2 dai peste primul concept de SUV ”full size” al cehilor, Skoda VisionS, o mașină de 4.7 metri lungime, care se laudă cu trei rânduri de scaune și un sistem hybrid de 225 CP, cu două unități electrice și un 1.4 TSI de 156 CP. Imediat urmează standul Volkswagen, unde în prim plan se află prototipul de crossover suburban cabrio VW T-Cross Breeze și noul Tiguan. Iar vizavi, SEAT a adus în premieră mondială Ateca, primul SUV din istoria sa. Tot în Hala 2, se află conceptul Subaru XV, noul Opel Mokka X și, nu în ultimul timp, ”bătrânul” Duster, într-o ediție limitată.

EXCLUSIV: Opel pregătește un SUV mai mare decât Antara

După o mică pauză pentru odihnirea picioarelor și răcirea aparatului foto încins de hostessele de la standurile ABT, Lamborghini și Arash, mergem mai departe, în Hala 3. Vedetă este Toyota C-HR, un crossover subcompact real care arată ca un prototip. La numai câțiva metri, coreenii de la SsangYong etalează versiunea lungă a lui Tivoli, XLV. Iar în spate dorm câțiva monstruleți semnați Hamann sau FAB Design.

În Hala 5 se dă, însă, ora exactă în lumea SUV-urilor. Urmând rețeta salvatoare a Porsche care, în 2002, a lansat Cayenne-ul și a scăpat de faliment, putând să ne încânte și astăzi cu modele precum 911R, Maserati pariază pe primul SUV din istoria sa, Levante. Iar cercul ”SUVizării” se închide în Hala 6, unde Infiniti a adus, în premieră europeană, noul QX30.

2 Comments

Leave A Comment