beijing2

Salonul Auto de la Beijing: “El Dorado”-ul SUV-urilor și al mașinilor cu ampatament lung

April 26, 2016
853 Views

Cu 5,67 milioane de mașini vândute în primul trimestru din 2016 (+6,8%, față de acceași perioadă a anului trecut), piața auto din China continuă să fie o mină de aur, un ”El Dorado”. Toți constructorii depun eforturi pentru a se adapta cerințelor speciale ale clienților chinezi, care caută modele mai mari, mai luxoase și SUV-uri, segment care, in 2015, a crescut cu peste 50%. Iar acest lucru se vede la cea de-a 14-a ediție a Salonului Auto de la Beijing.

Special pentru piața din China, de exemplu, Ford a adăugat un al treilea rând de scaune SUV-ului Edge și prezintă la Beijing versiunea cu șapte locuri. BMW și partenerul său local, Brilliance, au lungit cu opt centimetri și înălțat cu doi centimetri crossover-ul X1. Jaguar propune XF L, o versiune cu ampatament lung a XF-ului. Iar Citroen a dezvoltat o ”limuzină”, C6, pe platforma compactei 308.

Tot datorită importanței pieței chineze, Renault a ales sa lanseze la Beijing a doua generație Koleos, primul său SUV ”full-size”. Iar Volkswagen a venit cu T-Prime GTE, un SUV premium plug-in hybrid mai lung cu 20 de centimetri decât Touareg-ul.

Nici producătorii chinezi nu se lasă, însă, mai prejos, investind in tehnologie și anganjând designeri europeni pentru a-și menține poziția dominantă în vânzările de SUV-uri ieftine (cca. 65% din piața de SUV-uri din China). BYD Auto prezintă Yuan, un SUV compact cu un preț de bază de 59.000 yuani (cca. 9.000$), dar care ajunge la 33.000$ în versiune hybrid. Geely se laudă cu noul Boyue, un SUV de 4.51 metri, cu trei trei motorizări pe benzină între 141 CP și 184 CP și un preț de pornire de 98.000 yuani (cca. 15.200$). Iar Changan Auto intră pentru prima dată in segmentul SUV cu CS35, un model compact care pleacă de la 10.000 dolari.

VEZI mai multe noutăți de la Salonul Auto de la Beijing 2016

Leave A Comment