Apollo Arrow

Apollo Arrow – poezie germană cu sute de cai putere

March 3, 2016
1,012 Views

Pentru o bună perioadă de timp nu am mai auzit nimic de la Gumpert, acel constructor german care a lansat un supercar ce a aruncat mănușa în curtea italienilor. La Geneva am auzit iarăși de ei, doar că s-a produs o mică modificare. Compania și-a schimbat numele din Gumpert în Apollo, așa că vechiul Gumpert Apollo acum se numește Apollo N, dar pe noi ne interesează ultima lor creație – Arrow.

Apollo Arrow (3)

Spre deosebire de primul supercar ce a venit cu un design ”algebric”, dacă îl pot defini astfel. Apollo Arrow chiar este o creație pe care copii o vor dori pe peretele din camera lor.

Apollo pune pe primu plan siguranța șoferului și a pasagerului, prin urmare la bază sea află un cadru tubular și o structură monococă din carbon, exact aceeași rețetă folosită și în motorsport. În opinia lor, un supercar perfect nu poate abandona soluția cu motor amplasat central. Beneficiile sunt multiple, fie că vorbim despre distribuția maselor, centru de greutate sau controlul transferului de mase în timpul rulajului.

Apollo Arrow (4)

Un alt target al germanilor a fost o masă la gol de maxim 1.200 kg. De la Gumpert Apollo au trecut mai bine de 10 ani, timp în care dinamica fluidelor a evoluat sensibil, lucru ce a permis desenarea unei caroserii care să atragă, dar în același timp să nu neglizeze coeficientul aerodinamic, apăsarea aerodinamică cerută de un astfel de model sau capacitățile de răcire cerute.

Apollo Arrow are amplasat central un propulsor V8 twin turbo nou nouț de 4 litri care respectă normele de puluare Euro 6. Germanii au desenat și o nouă cutie de viteze cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Cei de la Apollo au dorit să menajeze memoria clienților, așa că oferă un supercar cu 1.000 CP și 1.000 nm. La 100 km/h se ajunge în 2.9 secunde, la 200 km/h în 8.8 secunde, iar viteza maximă este de 360 km/h. Revizuirea șasiului a permis o cabină mai spațioasă, una în care au loc la volan șoferi până la 2 metri înălțime.

Apollo Arroweste un model street legal în condițiile în care îndeplinește toate normele FIA de securitate. Așa că, în teorie, oricând poți înscrie modelul într- competiție de GT-uri.

1 Comments

Leave A Comment