techrules-gt96-trev (6)

Un supercar din China promite să consume 0.8 litri

March 14, 2016
1,169 Views

La Geneva MotorShow, o companie din China a prezentat două concepte de maini super-sport. Până aici nimic anormal, poate surprinzător ar fi faptul că cele două concepte, deși adeceau puâin cu McLaren P1, totuși aveau suficiente elemente care să le garanteze originalitatea.

Techrules AT96 și GT96 TREV se laudă cu 1.030 CP, cu o viteză limitată electronic la 350 km/h, cu un sprin până la 100 km/h în 2,5 secunde și un consum mediu de 0,8 litri. Dacă vă mai spun că cei de la Techrules se laudă cu o autonomie de 2.000 km, deja verificați în calendar dacă este 1 aprilie sau vă întrebați dacă avem chef de glume.

techrules-gt96-trev (4)

Compania nu a enumerat doar niște cifre seci, a ridicat și capota supercarurilor. Acolo au instalat o baterie de 20kWh Lithium-Manganese-Oxide ce poate fi încărcată în doar 40 de minute. Conform unor algoritmi de calcul, cei de la Techrules au aformat că un supercar echipat cu acest pachet ar putea consuma 0,8 litri pentru 100 km rulați și ar oferi o autonomie de 2.000 km. Știu că am mai spus asta, dar valorile sunt ușor fantastice, așa că am simțit nevoia sa le repetăm. După un pahar cu apă rece, ei au afirmat că supercarul lor ar putea consuma 4,8 litri utilizând continuu sistemul de încărcare a bateriilor. 4,8 litri sună altfel de cât 0,8 litri, dar parcă tot nu aș paria pe ei.

techrules-gt96-trev (5)

Sistemul de reîncărcare a bateriilor este format dintr-o turbină și un generator. Construcția este destul de simplă, fiabilă și robustă, compania susținând că este posibil ca ansamblul turbină-generator să fie capsulat, putând fi schimbat doar filtrul de aer. Axul turbinei este comun cu cel al generatorului și se învârte cu 96.000 turații pe minut. Turbina produce 36 kW, suficient pentru a asigura nevoile mașinii. Autonomia asigurată de pachetul de baterii este de aproximativ 150 km.

Supercarul este echipat cu 6 motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată față și câte două pentru fiecare roată spate. Dacă puterea de 1.030 CP nu mai este o noutate, cuplu motor sigur vă va bulversa – 8.640 Nm. Compania este destul de ambițioasă, au dat drumul și unui program de dezvoltare/testare pe circuitul de la Silverstone. Totuși, oare cum suportă pneurile cei 8.640 Nm?

AT96 este hrănit cu benzină de aviație, în timp ce GT96 este alimentat cu gaz, dar este doar în stadiu de concept. AT96 este, surprinzător, un concept funcțional.

Soluția tehnică nu este nouă, cei de la Jaguar au propus o soluție similară pentru supercarul concept C-X75. La britanici însă totul a rămas în fază de concept.

techrules-gt96-trev (3)

Leave A Comment