Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016

Mercedes-AMG E 43 4MATIC – prima versiune sportivă a noii clase E

March 11, 2016
1,107 Views

Mercedes-Benz schimbă puțin abordarea. Probabil inspirați de divizia M Performance a celor de la BMW, se pare că își diversifică oferta AMG. Fiecare model din gamă nu va mai avea doar o versiune sportivă, ci mai multe, pentru a acoperi o categorie cât mai mare de clienți.

Iar pentru nou lansata în România Clasă E, prima versiunesport este Mercedes-AMG E 43 4Matic. Modelul este echipat cu un propulsor V6 de 3 litri twin-turbo care dezvoltă 401 CP la 6.100 rpm și 520 Nm de la 2.500 rpm și până la 5.000 rpm. Divizia AMG începe să promoveze și versiunile cu tracțiune integrală 4Matic. În cazul noii Clase E, raportul între punți este de 31% pe față și 69% pe spate. Prin urmare putem spune că șarmul unei propulsii s-a conservat în bună măsură. Modelul este echipat cu o cutie automată 9G-Tronic cu timpi de schimbare mai mici decât la versiunile non AMG. Cei de la Mercedes ne spun că AMG E43 4atic oferă cu 34 CP mai mult. Mai mult decât cine? Pentru că în gama de propulsoare anunțate nu avem în acest moment o Clasa E cu motor V6 de 3 litri pe benzină. Prin urmare să ne așteptăm și la această variantă, una care va oferi 367 CP.

Noua versiune este destul de sprintenă, ajunge la 100 km/h în 4,6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Suntem curioși cam ce performanțe va etala versiunea ”mare” a Clasei E de la AMG.

Pachetul exterior este relativ discret, fără a atrage atenția excesiv asupra mașinii. O grilă față diamant, jante de 19 inch, o evacuare dublă pe fiecare parte.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016

Revenind la partea tehnică. Cutia de viteze 9G-Tronic oferă timpi reduși de schimbare a treptelor, prin intermediu AMG Dynamic Select pot fi selectate patru moduri – Eco, Comfort, Sport și Sport Plus. În modul Sport și Sport Plus cutia are o funcție de dublă ambreiere, și permite și retrogradarea rapidă a mai multor trepte. O altă noutate este aceea că sistemul 4Matic nu mai face corp comun cu unitatea automată, așa cum era în cazul cutiilor 7G-tronic. Noua abordare a permis un design mai compact, dar și posibilitatea de a calibra raportul de putere transmis punților în funcție de model. Este un AMG care are și un butom „M”, acesta permite selectarea modului manual pentru cutie.

Noul Mercedes-AMG E 43 4Matic va fi prezentat în premieră mondială la salonul de la New York, iar pe piață va ajunge în septembrie 2016. Comenzile vor fi primite din luna iunie.

Leave A Comment