Mazda3 facelift

Jinba Ittai: Mazda3 facelift si simbioza cu punctul G… Vectoring Control

July 14, 2016
1,131 Views

La trei ani de la divorțul de platforma lui Ford Focus și de la îmbrățișarea tehnologiei Skyactiv, alături de filozofia de design KODO – Sufletul mișcării, cea de-a treia generație Mazda3 primește un ușor facelift și o porție de Jinba Ittai, dezvoltând și mai mult simbioza dintre ”jocheu” și caii putere, promovată de roadster-ul MX-5,  cu premiera sistemului G-Vectoring Control. Modelul va ajunge în showroom-uri spre sfârșitul anului.

Dacă pe partea de design schimbările sunt aproape inexistente, noutatea absolută a facelift-ului este sistemul G-Vectoring Control (GVC), care arată că, în continuare, motoarele clasice mai au un cuvânt de spus. GVC este primul sistem din noua gamă de tehnologii Skyactive-Vehicle Dynamics de constructorul nipon care se referă, așa cum o spune și numele, la controlul dinamicii mașinii prin corelarea datelor primite de la motor, transmisie, șasiu și caroserie. Concret, GVC variază cuplul motor pentru a optimiza încărcarea pe fiecare roată, conferind dinamică și manevrabilitate mai bune în orice condiții de drum.

 

De asemenea, noua Mazda3 animată de motorul diesel Skyactive-D, de 2.2 litri și 150 CP, beneficiază de un control îmbunătățit al presiunii de supraalimentare, ceea ce se traduce printr-un răspuns mult mai fin și mai prompt al accelerației, precum și de un sistem inovator de reducere a zgomotului specific – Natural Sound Frequency Control, prin controlul vibrațiilor.

Facelift-ul operat Mazda3 se răsfrânge și asupra interiorului, unde constructorul a pus și mai mult accentul pe utilitate, confort și siguranță. Head-up display-ul, botezat ”Active Driving Display” de Mazda, de exemplu, beneficiază acum de un ecran mai bun, color, care furnizează șoferului toate informațiile vitale fără a fi nevoie ca acesta să-și ia ochii de la drum.

This slideshow requires JavaScript.

Volanul este mai ergonomic. Iar echipamentele de siguranță activă și de prevenire a accidentelor includ Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS). Camera frontală înlocuiește sistemul din prezent, bazat pe laser, extinde plaja de viteză pentru detectarea altor vehicule și adaugă și alte funcții de detecție a pietonilor. Totodată, noua Mazda3 va putea fi comandată și cu faruri adaptive LED (ALH), inclusiv fază lungă fără reflexii care asigură o vizibilitate superioară pe timp de noapte, fără a orbi alți participanți la trafic, și o funcție automată de ajustare.

Gama de motoare a noii compacte include trei variante Skyactive-G pe benzină ( 1.5l /100 CP și 2.0l de 120 CP sau 165 CP) și o versiune diesel Skyactive-D, de 2.2l (150 CP).

Leave A Comment