Opel Astra K hatchback

Noul Opel Astra schimbă complet foaia

September 16, 2015
1,012 Views

Povestea Opel în clasa compactă a început cu Kadett, în 1936, şi continuă cu Astra. A cincea generaţie Astra, Astra K a văzut lumina zilei la Salonul Auto de la Frankfurt 2015 şi a marcat începutul unui nou capitol în cartea de istorie a celui mai bine vândut model din Russelsheim.

Noul Astra se bazează pe o arhitectură ușoară, complet nouă, chiar dacă, optic, seamănă destul de mult cu predecesorul său, este propulsat de cea mai recentă generație de motoare și permite o conectivitate perfecta, datorită funcției de integrare a smartphone-urilor și a asistentului personal de service, Opel OnStar.

Maşina continuă tradiția Opel de a pune inovațiile din segmentele superioare la dispoziția unui public mai larg, este cu până la 200 de kilograme mai ușoară decât vechiul model şi, chiar dacă la exterior este mai mica, spațiul și confortul au crescut considerabil. Cu o lungime totală de 4,37 metri, Astra K este cu 5 centimetri mai scurt decât predecesorul său, în timp ce lăţimea a fost redusă cu 5 milimetri, până la 1,81 metri. De asemenea, cu o înălţime de 1,48 metri, autovehiculul este mai scund cu 25 de milimetri.

Reconturarea dimensiunilor a ţinut cont şi de impactul asupra caracterului aerodinamic şi al eficienţei, Astra K având un coeficient aerodinamic mediu mai mic de 0,30. Cel mai aerodinamic model are un coeficient aerodinamic Cx= 0,285, cu 0,040 puncte mai mic decât al celui mai aerodinamic model precedent, ceea ce reprezintă o valoare extraordinară pentru un hatchback.

Interior cu accente premium

Interiorul noului Astra continuă filozofia exteriorului. Dar, dacă caroseria mai poate fi confundată cu silueta vechiului model, habitaclul nu mai are nicio legătură şi impune noi standarde. Formele sculptate elegant au fost combinate cu materialele premium şi claritate funcţională. Comutatoarele şi butoanele sunt reduse la minimum, pentru a sprijini eficienţa şi uşurinţa de utilizare. Iar piesa centrală a interiorului noului Astra o reprezintă sistemul multimedia premiat, IntelliLink.

Opel-Astra-295914

Opel OnStar, asistentul personal de service şi conectivitate, este un înger păzitor timp de 365 de zile pe an şi este disponibil prin simpla apăsare a unui buton. Dacă se declanşează un airbag, de exemplu, Opel OnStar va fi alertat automat şi va contacta serviciile de urgenţă. În plus, OnStar transformă noul Astra într-un hotspot Wi-Fi 4G LTE. Pot fi conectate simultan până la şapte dispozitive, de la tablete la smartphone-uri.

Farurile cu matrice LED, o premieră în clasă

Sistemul de iluminare cu matrice completă cu LED-uri permite conducerea cu fază lungă, fără a orbi ceilalţi participanţi la trafic în afara localităţilor, şi este disponibil în premieră în clasa compactă. Compus din segmente de opt LED-uri pe fiecare parte a autovehiculului, sistem-ul adaptează automat şi în permanență lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la fiecare situaţie. Atunci când camera detectează surse de lumină de la autovehicule care se deplasează din sens opus sau în faţă, sunt dezactivate LED-urile individuale din zona relevantă, „eliminând” pur şi simplu iluminarea zonei din jurul autovehiculelor. Restul drumului şi zonele din jur rămân puternic iluminate.

Opel_Astra_14turbo_2_01

În afară de OnStar şi IntelliLux LED, posesorii noului Astra au la dispoziţie o serie de sisteme de siguranţă, asistenţă pentru şofer şi confort, care pot fi comune în segmentele superioare, dar care ies în evidenţă în cazul autovehiculelor compacte. Sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de circulaţie este completat de asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor, în cazul în care şoferul părăseşte accidental banda de circulaţie. Funcţiile privind păstrarea unei distanţe sigure faţă de vehiculul din faţă au fost, de asemenea, îmbunătăţite. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontal, care avertizează şoferul cu privire la pericolele posibile, include acum LED-uri reflective în parbriz, în plus faţă de semnalele acustice şi pictogramă. Dacă reacţia şoferului la o alertă nu este suficientă, sistemul sporeşte forţa de frânare sau frânează automat, ajutând astfel la evitarea sau reducerea severităţii accidentelor la viteze relativ scăzute (peste 8 km/h şi sub 80 km/h). La viteze sub 40 km/h, sistemul poate realiza o frânare completă. Iar sistemul de asistenţă la parcare face posibilă parcarea şi gararea automată a autovehiculului prin apăsarea unui buton, în timp ce camera video pentru marşarier se activează de îndată ce este cuplată treapta de marşarier.

Downsizing sub capotă

Astra K poate fi echipat cu motoare între 1.0 litri și 1.6 litri, cu puteri cuprinse între  95 CP și 200 CP. Modelul de bază are sub capotă un benzinar de 1.4 litri, cu o putere de 100 CP, fabricat în întregime din aluminiu. Motorul turbo 1.0 ECOTEC, cu injecție directă și trei cilindri, care dezvoltă 105 CP, este, de asemenea, disponibil. În combinație cu transmisia manuală automatizată Easytronic 3.0, noul Astra are emisii de numai 96 de grame de CO2 pe kilometru și consumă doar 4,2 litri de benzină la 100 km în regim mixt, fiind astfel unul dintre autovehiculele de top cu motor pe benzină din clasa compactă în ceea ce privește economia de carburant și emisiile. De asemenea, motorul turbo 1.4 ECOTEC cu injecție directă, complet nou, este disponibil în două variante, de 125 CP şi 150 CP.

Cel mai forţos Astra K este animat de un agregat turbo 1.6 ECOTEC, cu injecție directă, o putere de 200 CP și un cuplu impresionant de 300 Nm.

Simpatizanţii diesel au la dispoziţie motorul 1.6 CDTI cu 3 niveluri de putere, între 95 CP și 100 136 CP. În combinație cu transmisia manuală standard cu șase trepte de viteză, campionul eficienţei este unitatea de 110 CP – 3.4 litri/100 km şi emisii de CO2 de 90 de grame.

Leave A Comment