BMW M2

Noul BMW M2 Coupé sau întoarcerea la origini

Isterie este probabil cel mai potrivit cuvânt pentru a descrie valul uriaș de simpatie care înconjoară acest BMW M2 Coupe. Un model care calcă pe urmele legendarului BMW 2002 Turbo, și mai nou pe cele ale seriei limitate Seria 1 M Coupe.

 

Noul BMW M2 Coupe și-a trimis un sol pentru a-și anunța sosirea sub forma lui M235i Coupe. Inspirat de modelele din istoria BMW în motorsport, noul M2 Coupé nu face nici un secret din potenţial său extraordinar. Şorţ faţă coborât cu prize de aer largi, flancuri musculoase cu branhii M caracteristice, jante de 19 ţoli, din aluminiu, cu design M double-spoke familiar, şi spate lat şi jos, cu sistem de evacuare specific M – cu ţevi de eşapament duble – toate joacă un rol impresionant. Limbajul de design tipic al automobilelor BMW M este prezent şi în designul interior. Tapiţeria cu Alcantara de pe uşi şi consola centrală împreună cu fibra de carbon poroasă creează o ambianţă de calitate, iar ambiţiile sportive sunt subliniate suplimentar de cusăturile contrastante de culoare albastră şi de gravura M de pe anumite detalii.

BMW M2

Nou dezvoltat, motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, din echiparea noului BMW M2 dispune de tehnologia M TwinPower Turbo de ultimă oră, astfel că dezvoltă 370 CP la 6.500 rpm (consum mediu mixt: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km)*. Cuplul maxim de 465 Nm poate fi mărit până la 500 Nm în fluxuri scurte sub overboost. Toate acestea permit ca noul BMW M2Coupé, echipat cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj cu şapte trepte (M DCT) şi Launch Control, să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

 

Datorită punţilor faţă şi spate din aluminiu – provenite de la BMW M3/M4 -, jantele de 19 ţoli, din aluminiu forjat, cu anvelope de dimensiuni diferite, direcţia M Servotronic cu două setări şi frânele M din material compozit cu eficienţa adecvată, noul BMW M2 Coupé ridică încă o dată standardul dinamicii în segmentul compactelor sport. În acelaşi timp, BMW M2 este singurul model din acestă categorie a excelenţei sportive care vine cu tracţiune spate, pentru o agilitate unică.

 

Cu gestiune electronică, diferenţialul M activ, care optimizează tracţiunea şi stabilitatea direcţională, joacă şi în acest caz un rol important. Plăcerea condusului este şi mai mare atunci când programul M Dynamic Mode (MDM) al sistemului Dynamic Stability Control (control dinamic al stabilităţii) este activat. MDM permite ruperi de aderențăale punții spate roţii – astfel sunt posibile derapaje moderate.
Noul BMW M2 Coupé este urmaşul modelului de succes al deja legendarului BMW Seria 1 M Coupé, dar şi un descendent – prin filosofia sa de bază – al originalelor E30 BMW M3 şi BMW 2002 turbo. Acesta din urmă a creat senzaţie acum mai bine de 40 de ani, întruchipând angajamentul a ceea ce este acum BMW M GmbH pentru dinamica remarcabilă, agilitatea imbatabilă şi controlul optim al automobilului.

 BMW M2

Noul BMW M2 poate fi comandat în România. Preţul de început pentru cel mai accesibil model din familia BMW M este de 50.600 Euro fără TVA. Acesta este deja disponibil pentru comenzi, primele livrări fiind aşteptate în acest an.

FOTO: BMW

1 Comments

Leave A Comment