Noua generatie Porsche Panamera își face debutul cu un nou record pe Nurburgring

Prima generație nu a câștigat niciun concurs de miss. Lumea aștepta o revoluție la capitolul design pentru a doua generație. Nu a fost să fie, vorbim despre o evoluție, dar una care rafinează semnificativ linia caroserie. Ai impresia că ești în fața unui 911 cu patru uși. Probabil marele plus al designului este dizolvarea masivității părții spate.

Porsche Panamera are un loc aproape unic pe piață. Este mariajul perfect dintre o berlina de lux și un supercar. Da, supercar, cum altfel putem caracteriza un model care a semnat pe Nurburgring un timp de 7 minute și 28 secunde pe turul de circuit, un nou record pentru segmentul sedanurilor de serie. Recordul aparține noii generații Panamera Turbo, un model echipat cu un propulsor nou V8 twin-turbo de 4 litri care dezvoltă 550 CP. Vechiul record fiind semnat recent de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

porsche-panamera-2016 (43)

Noua generație Porsche Panamera este o mașină nouă, iar asta se întâmplă tot mai rar în ziua de azi. Modelul introduce în gama Porsche trei propulsoare biturbo noi, cu injecție directăcare vor echipa versiunile Panamera Turbo, Panamera 4S și Panamera 4S Diesel. Pentru prima dată, toate motorizările pot fi comadate cu sistem de tracțțiune integrală permanentă și cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte.

Versiunea Panamera Turbo are cel mai puternic motor pe benzină din serie. Propulsorul V8 biturbo,    de 4,0 litri dezvoltă 550 CP (la o turație de 5.750 rpm) și un cuplu maxim de 770 Nm (la o turație între 1.960 și 4.500 rpm). Cu 30 CP mai puternic față de modelul predecesor, versiunea Panamera Turbo are un cuplu maxim crescut cu 70 Nm. Acesta sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, iar cu pachetul Sport Chrono Package, timpul scade la numai 3,6 secunde. Modelul ajunge la o viteză maximă de 306 km/h. Aceste cifre impresionante ilustrează ușurința cu care motorul poate propulsa modelul Panamera, raportul putere-greutate fiind de numai 3,6 kg/CP. În plus, consumul de carburant a fost îmbunătățit considerabil, modelul având un consum mixt de 9,4-9,3 l/100 km, cu până la 1,1 l/100 km mai scăzut față de modelul precedent (NEDC). Emisiile de CO2 eliberate se încadrează în intervalul 214-212 g/km.

porsche-panamera-2016 (46)

Porsche folosește două turbine independente complexe pentru a furniza aer comprimat în camerele de ardere ale motorului V8. Noile turbocompresoare produc un cuplu maxim începând cu turații foarte reduse. Versiunea Panamera Turbo este, de asemenea, primul model Porsche cu un motor echipat cu noul sistem de control adaptiv al cilindrilor. În situațiile în care nu este necesară întreaga putere, sistemul transformă temporar motorul cu opt cilindri într-unul cu patru cilindri. Acest lucru reduce consumul de combustibil cu până la 30%, în funcție de necesarul de energie al motorului cu patru cilindri.

Motorul V6 biturbo de 2,9 litri cu care este echipat Panamera 4S dezvoltă o putere maximă de 440 CP (cu 20 CP mai mult față de modelul precedent), fiind disponibil la 5.650 rpm. Între 1.750 și 5.500 rpm, noul propulsor cu șase cilindri livrează 550 Nm (cu 30 Nm mai mult). Panamera 4S poate ajunge la 100 km/h în doar 4,4 secunde (sau 4,2 secunde cu pachetul Sport Chrono). Cu o viteză maximă de 289 km/h, această versiune se aproprie hotărâtă de pragul de 300 km/h. Consumul mixt de combustibil NEDC este 8,2-8,1 l/100 km (cu emisii de CO2 de 186-184 g/km). Comparativ cu prima generație Panamera 4S, s-a obținut o economie de combustibil de până la 1,0 l/100 km sau 11%.

porsche-panamera-2016 (49)

La fel ca în cazul motorului cu opt cilindri disponibil la Panamera Turbo, motorul cu șase cilindri al versiunii Panamera 4S are, de asemenea, un motor cu injecție directă de benzină, cu injectoarele în camera de ardere. Această poziționare a injectorului oferă o ardere optimă, eficiență maximă și un timp de răspuns al motorului foarte bun. Versiunile 4S și Turbo se fac remarcate și printr-un sunet gutural autentic Porsche.

Pentru prima dată, noul Panamera va fi lansat cu un motor nou diesel cu opt cilindri și tractiune integrală permanentă. Cel mai puternic propulsor diesel implementat până acum într-o mașină de serie Porsche dezvoltă o putere de 422 CP (la o turație de 3.500 rpm) și un cuplu maxim semnificativ de 850 Nm – livrat constant în gama de turații de la 1.000 la 3.250 rpm. Cu o viteză maximă de 285 km/h, Porsche Panamera 4S Diesel este, în prezent, cel mai rapid vehicul de serie cu motor diesel din lume. Limuzina atinge pragul de 100 km/h în 4,5 secunde (4,3 secunde cu pachetul Sport Chrono). Cifrele sunt și mai impresionante având în vedere consumul mixt de combustibil de doar 6,8 – 6,7 l/100 km (emisii de CO2 de 178-176 g/km).

Modelul diesel are la rândul său turbocompresoarele integrate central. Cu toate acestea, motorul cu rampă de injecție comună (cu o presiune maximă a injecției de 2.500 de bari) este echipat cu supraalimentare secvențială. Acest lucru permite motorului să funcționeze ca un biturbo sau monoturbo, în funcție de condițiile de utilizare. De la viteze mici ale motorului până la viteze moderate, întregul flux de gaze de eșapament este direcționat exclusiv printr-unul dintre cele două turbocompresoare, fapt care îmbunătățește timpul de răspuns al accelerației. Al doilea turbocompresor, rămas inactiv, devine activ atunci când turația motorului atinge 2.700 rpm sau mai mult. Ambele turbocompresoare au o geometrie variabilă a turbinei (VTG) – un principiu deja cunoscut de la modelul 911 Turbo.

S-a lucrat intens și la șasiul noi generații. Noua Panamera asigură confortul desăvârșit al unei limuzine de lux, dar și performanța unei mașini sport autentice.

Acest lucru este posibil prin completarea configurației de bază impresionante cu sisteme opționale inovatoare: o suspensie pneumatică adaptivă cu o nouă tehnologie cu trei camere, inclusiv sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM – amortizoarele sunt controlate electronic), un sistem îmbunătățit Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), care include sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și un sistem activ antiruliu, precum și un nou sistem de direcție electromecanică. Sistemul 4D Chassis Control analizează și sincronizează în timp real toate sistemele de șasiu, optimizând performanțele rutiere ale noului Panamera.

Panamera introduce și o serie de sisteme de asistență care în mod cert vor contribui la o călătorie mai sigură.

Printre acestea, se află asistența pentru vederea pe timp de noapte, care utilizează o camera cu imagini termice pentru a detecta persoane și animale mari, caz în care se aprinde un indicator de avertizare în panoul de bord. Atunci când sunt acționate farurile noi cu matrice de LED-uri, opționale, cu 84 de puncte de imagine, persoanele care se află în afara ariei vizuale a fazei scurte sunt iluminate pentru scurt timp, numai dacă acestea se află în coridorul traseului calculat.

Cu opțiunea Porsche InnoDrive, care include controlul adaptativ al vitezei de croazieră, restul drumul devine mult mai ușor de parcurs. Pe baza informațiilor obținute de sistemul de navigație și a semnalelor radar sau senzorilor video, sistemul Porsche InnoDrive calculează și stabilește accelerația optimă, dar și momentele de decelerare, adaptând automobilul la treapta de viteză corespunzătoare, pentru următorii trei kilometri. În plus, co-pilotul electronic ține cont de toate manevrele folosite la virare, de pante sau de limitările de viteză.

porsche-panamera-2016 (19)

Noul Panamera prezintă un design interior cu totul nou. În multe zone, suprafețele tactile înlocuiesc butoanele clasice, iar ecranele cu rezoluție înaltă se integrează perfect în habitaclu. Pe segmentul limuzinelor de lux, digitalizarea interioarelor Porsche, care a început odată cu 918 Spyder, a dus bordul noului Panamera la un alt nivel, luând forma Porsche Advanced Cockpit. De pe scaunele joase, tipice mașinilor sport, șoferul poate vedea nu doar profilul frontal fascinant al mașinii, cu aripile și capota clar profilate, dar și cele două ecrane de 7 inch, poziționate chiar la nivelul ochilor conducătorului auto, pentru o ergonomie ideală. Între aceste două ecrane, este amplasat turometrul, care rămâne, în continuare, analog.

Consola dedicată schimbătorului de viteze, care desparte scaunul șoferului de cel al pasagerului din dreapta, este dominată de ecranul cu diagonala de 12,3 inch, parte componentă a sistemului de ultimă generație Porsche Communication Management (PCM 4.1). Șoferul și pasagerul din dreapta își pot personaliza individual acest ecran. În mod obișnuit, sistemulul PCM cuprinde opțiuni precum: navigare online, funcția Porsche Connect, conectarea smartphone-ului prin Apple Car Play și un nou sistem de control voce, care răspunde la comenzi vocale. Sistemul PCM – cu ecranul său exclusivist, cu rezoluție înaltă – face tranziția lină către panoul negru amplasat pe consola centrală, cu selectorul pentru PDK. Un nou panou de control cu butoane tactile, poziționat pe consola centrală, permite șoferului un control intuitiv al mai multor funcții. Chiar și fantele de aer ale sistemului de ventilație central pot fi ajustate electric prin cursoare tactile. Pasagerii din spate pot controla sistemul de aer condiționat și funcțiile de infotainment printr-un sistem opțional de control climatronic automat, cu patru zone.

În plus, Porsche Panamera oferă cea mai bună modularizare dintre toate modelele clasei de lux, fiind extrem de practic pentru uzul de zi cu zi, datorită scaunelor din spate cu posibilitatea de rabatare a spătarelor la 40:20:40 (capacitatea portbagajului crescând, astfel, de la 495 l la 1304 l). Noile dotări, precum plafonul panoramic parțial retractabil, scaunele cu masaj, luminile ambientale și sistemul de sunet 3D, de ultimă generație, de la Burmester, duc confortul noului Panamera la un cu totul alt nivel.

Noul Porsche Panamera este deja disponibil la comandã iar prețurile în România, fãrã TVA încep de la:

Panamera 4S:                                   100.288 €

Panamera 4S Diesel:                        103.669 €

Panamera Turbo:                              134.968 €

 

Leave A Comment