porsche-engineering

Pepinieră de studenți, la Cluj: Porsche Engineering deschide prima fabrică de software în România

July 13, 2016
889 Views

Tehnologia evoluează continuu, fie că vorbim despre mecanică, electronică sau alte domenii. Și, cum mașinile performante nu cad din cer, ci sunt făcute tot de oameni, iar industria auto se află într-un punct de cotitură, trend-ul actual al digitalizării și automatizării ducând la reinventarea automobilului în circa 15 ani, constructorii importanți și cu viziune, precum Porsche, caută să țină pasul și să-și crească specialiști. De data aceasta, Clujul și România sunt puncte fierbinți pe harta rețelei globale Porsche Engineering.

Porsche a început să facă mașini în anii 1950, dar bazele primului centru de inginerie Porsche Engineering au fost puse în 1931, an în care a primit și prima comandă – Wanderer Type 7. În 1971, a fost înființat Centrul de Cercetare și Dezvoltare din Weissach, iar, în 2001, s-a format Porsche Engineering Group. Prima extindere în afara granițelor Germaniei a avut loc în același an, la Praga, în Cehia. În 2012, a fost preluat circuitul de la Nardo, Italia, unde se află centrul de testare. Apoi, în 2014, Porsche a pus piciorul și în China, la Shanghai.

Porsche Engineering România de la Cluj este prima ”fabrică” de software declarată a grupului, care va face parte integrantă din rețeaua globală de dezvoltare viitoarelor modele Porsche. Bazele subsidiarei au fost puse la sfârșitul lui 2015, iar, acum, la jumătatea lui 2016, aceasta a devenit operațională. În momentul de față, Porsche Engineering România are șapte angajați, dar până la finalul anului echipa va ajunge la 20 de ingineri de software și mecanici, în următorii ani, planul fiind să se ajungă la peste o sută de angajați.

Cum? Porsche Engineering nu a ales la întâmplare România. Clujul este un important centru universitar, iar MHP, compania sa ”soră”, a venit aici cu doi ani mai devreme și a avut experiențe foarte bune. Mai mult, Porsche Engineering România a semnat deja un parteneriat pe termen lung cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care va rezulta, în 2017, în lansarea unui program de masterat în inginerie auto. De asemenea, compania se află în discuții cu Universitatea Babes-Bolyai.

„Programul de masterat, în mod particular, reprezintă un mare pas înainte pentru formarea unui număr mai mare de specialiști în această industrie”, a explicat Marius Mihailovici, Location Manager Porsche Engineering Romania. „Parteneriatul nostru cu universitatea aduce beneficii pentru toate părțile implicate. Studenții au acces la expertiza specialiștilor noștri, Universitatea Tehnică își îmbogățește oferta educațională cu un nou program de masterat și, nu în ultimul rând, compania noastră va putea recruta ingineri extrem de bine pregătiți, deja familiarizați cu mediul nostru de lucru.”

În afara programului de masterat în inginerie auto, parteneriatul dintre Porsche Engineering și Universitatea Tehnică, care vizează atât studenții din ultimul an, cât și studenții masteranzi, va consta în prelegeri și seminarii specializate, susținute de
inginerii cu experiență ai Porsche Engineering. În plus, studenții cu cele mai bune rezultate la specializarea inginerie auto vor primi burse din partea companiei.

În ceea ce privește profilul angajatului român Porsche, Malte Radmann, Managing Director Porsche Engineering Group GmbH, a precizat că „pentru filială noastră din Cluj, căutăm tineri ingineri de software și ingineri mecanici talentați, care să dețină cunoștințe tehnice în domeniu, dar cărora să nu le lipsească nici aptitudinile sociale, așa-numitele soft skills”. „Candidații ideali trebuie să fie pasionați de ingineria auto, să-și dorească să învețe, dar și să fie deschiși către provocările din domeniul mobilității și al dezvoltării de autovehicule, care fac să crească gradul de digitalizare a automobilului”, a adăugat acesta.

Leave A Comment