Audi R8 V10 plus

Audi R8 – cel mai rapid model de serie al companiei din istorie

Prima generație Audi R8 a fost un succes uriaș!!! Și nu trebuie să uităm un detaliu… în universul supercar-urilor se pătrunde greu și mai greu este să fii acceptat de clienți.

Cum altfel poți începe descrierea unui supercar decât prin a enumera cifre seci. 0-100 în 3,2 secunde. 0-200 sub 10 secunde, mai exact în 9,9 secunde. Viteză maximă 330 km/h. Motor V10 aspirat de 5.2 litri care livrează până la 610 CP.

A doua generație are o masă de doar 1.454 kg, lucru posibil datorită noului cadru Audi Space Frame realizat din aluminiu și CFRP. Structura are o masă de doar 200 kg. Aerodinamica mașinii este similară cu cea a uneia de competiții, podeaua mașinii este complet plată, curentul de aer de sub mașină fiind dirijat spre un difuzor spate generos dimensionat pentru a crește apăsarea aerodinamică. În jurul vitezei maxime, apăsarea aerodinamică este de 40 kg pe puntea față și 100 kg pe cea spate. Un aport semnificativ la apăsarea pe puntea spate în are și eleronul din CFRP(Carbon Fiber Reinforced Plastic).

În cazul lui Audi R8 puntem vorbi de cockpit și nu de interior. Deși un model ”civil”, șoferul se bucură de un post de conducere/ pilotaj apropiat de cel dintr-un model de competiție. Un interior minimalist, cu toate informațiile grupate pe tabloul de bord – Audi virtual cockpit. Este vorba despre un ecran TFT de 12,3 inch ce poate fi configurat după preferințele sau nevoile de moment ale celui de la volan.

Prin nevoi de moment noi înțelegem și o sesiune de pilotaj pe un circuit unde nu ai nevoie de harta Europei, dorești să ai în prim plan treapta de viteză și regimul motorului. Sistemul MMI navigation plus și MMI touch este echipare standard în pentru noul R8.

Noul R8 poate fi comandat și cu faruri laser, este vorba de lumini laser pentru faza lungă. Dacă nu sunteți impresionați de sunetul unui V10 aspirat, puteți opta pentru un sistem audio Bang&Olufsen.

Leave A Comment