Sarbatoare in “Iadul verde”: Liber la #Viteze pe Nürburgring! Vezi TOP 10 cele mai rapide masini de strada

March 31, 2016
1,046 Views

Oficialii Nürburgring, unul dintre cele mai cunoscute circuite de viteza din lume, au anuntat ridicarea limitelor de viteza, incepand din luna aprilie, dupa efectuarea unor lucrari pentru imbunatatirea securitatii. Limitarile au fost impunse anul trecut, in urma unui tragic accident petrecut in Campionatul de anduranta VLN de la Nürburgring, in care un Nissan GT-R a decolat de pe pista, a zburat peste gardul de protectie si a aterizat printre spectator, omorand o persoana.

Nu exista masina sport cu staif, pilot si pasionat de cai putere care sa nu fi pus sau sa nu-si doreasca sa puna piciorul pe Nürburgring, cu motorul in limitare, pe Kottenborn, si calare pe frane, inainte de aborda la limita “intersectia suedeza” (Schwedenkreuz), virajul rapid de la capatul liniei drepte. De asemenea, din 1920 si pana in prezent, circuitul si-a pastrat functia de baza, majoritatea constructorilor europeni si nu numai, testand si setand ultimele modele in “Iadul verde”, asa cum a botezat Jackie Stewart Nürburgring Nordschleife.

De-a lungul anilor si in urma accidentelor petrecute pe Nürburgring, circuitul a suferit numeroase modificari. De exemplu, in 1976, titratul campion de Formula 1 Niki Lauda, singurul pilot care a reusit sa parcurga in intregime Nordschleife (22,835 km) in sub sapte minute, le-a cerut celorlalti piloti sa boicoteze cursa, pe ploaie anumite portiuni uscandu-se mult mai repede decat altele. Pilotii au votat “Nu”, iar, in turul 2, Lauda a avut accidentul care i se mai vede si astazi pe fata, Ferrari-ul cu plinul facut luand foc. Campionul a fost scos din flacari de alti piloti, interventia echipelor de pompieri si salvare fiind greoaie din cauza lungimii circuitului. Iar cel mai recent accindet grav a avut loc anul trecut, cand au fost impuse trei limite de viteza pe Nordschleife.

Redeschiderea completa si fara limite de viteza ii bucura atat pe pasionatii care inca din 1927 au transformat Nürburgring-ul in obiectiv turistic (Touristenfahrten – oricine se poate da pe circuit cu o masina sau o motocicleta, mai ales in weekend-urile in care nu sunt programate curse), cat si pentru constructorii care se lauda cu timpii obtinuti “Iadul verde”. A inceput Bugatti, in 1931, cand modelul T51 a scos 11:48:0. Iar Alfa Romeo Monza a dat replica in 1932, cu 11:42.8.

Pana si Trabantul P50 a fost forjat pe Nürburgring: 16:01:00

Sartul “nebuniei” contra-cornometru moderne a fost data de Porsche, in 1999, cand a spus ca 996 GT3 a facut Nürburgring-ul opt minute. Iar cursele continua si, acum, vor continua din nou fara limitari.

TOP 10 cele mai rapide masini de strada pe Nürburgring

  1. Porsche 918 Spyder: 6:57 (2013)
  2. Lamborghini Aventador SC: 6:59.73 (2015)
  3. Nissan GT-R Nismo: 7:08.69 (2013)
  4. McLaren F1: 7:11 (1996)
  5. Gumpert Apollo Sport: 7:11.57 (2009)
  6. Dodge Viper ACR: 7:12.13 (2011)
  7. Lexus LFA: 7:14.64 (2011)
  8. Chevrolet Corvette C6: 7:22.68 (2011)
  9. Porsche 911 GT2 RS: 7.24 (2010)
  10. Maserati MC12: 7:24.29 (2008)

1 Comments

  1. Hail to the King: 2015 Corvette Z06 cracks off a 6:59.13 lap at the Nurburgring
    Z06 – 73000 – 84000 USD
    918 Spider – 850000 – 940000 USD

Leave A Comment