Renault Megane Grand Coupe

Renault Megane revine la caroseria cu portbagaj sub numele Grand Coupe

July 12, 2016
1,114 Views

UPDATE, 12 iulie: Renault a prezentat primele detalii oficiale ale noului Megane in trei volume. Modelul de clasa “C” nu se mai numeste, simplu, “sedan”, ci “Grand Coupé”, constructorul francez scotand astfel in evidenta rafinamentul preluat de la fratele mai mare Talisman si tindind, subliminal, notiunea atat de la moda in ultimul timp de coupé in patru usi. Pentru a merge si mai aproape de acest concept, noul Megane cu portbagaj de 508 litri are plafonul usor arcuit si, atentie, din sticla, parbrizul si luneta dand impresia ca sunt dintr-o bucata, la un survol aerian.

renault-megane-grand-coupe19

Galerie Foto: Renault Megane Grand Coupe

Renault Megane Grand Coupé este dezvoltat pe platforma CMF C/D (Common Module Family) si, conform producatorului, ofera aceeasi placerea de a conduce si optiuni ca restul familiei Megane, inclusiv consola centrala cu tableta de 8.7 inch, sistemul R-Link 2 sau asistentul la parcare Easy Park Assist. In functie de piata, masina poate fi echipata cu cinci motorizari. Pe benzina, avem batranul aspirat SCe 115 (manuala cu 5 trepte sau automata cu variatie continua – CVT) si TCe-ul 130 (manuala cu 6 trepte sau automata EDC, cu dublu-ambreiaj si 7 trepte). Fanii diesel pot alege intre trei dCi-uri, 90, 110 si 130, toate cuplate la manual cu 6 trepte. Pentru dCi 110 exista si automata EDC, cu dublu-ambreiaj si 6 trepte.

Ca si Megane I sedan, Megane II sedan si Fluence, Megane Grand Coupe prinde viata in fabrica Renault de la Bursa, Turcia, si nu se va adresa, cu mici exceptii, tarilor Occidentale. Masina va fi comercializata in 20 de tari , precum Algeria, Arabia Saudita, Australia, Bulgaria, Croatia, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Estonia, Ungaria, Irlanda, Italia, Israel, Letonia, Liban, Lituania, Maroc, Polonia, Cehia, Romania, Serbia, Slovenia, Tunisia, Turcia si Ucraina.

Galerie Foto: Renault Megane Grand Coupe

 

Istoria modelelor Renault compacte, in trei volume, cu portbagaj, se pierde in negura timpului. Renault 12 (Dacia 1300), Renault 9, Renault 19 (Chamade-le intrat in dotarea Politiei Romane la inceputul anilor ’90)…

Megane I si Megane II au avut si ele versiuni sedan, mai ales pentru tarile emergente si din Europa de Est, unde sensibilitatea clientilor pentru portbagajul cu capac este, traditional, mare. Odata cu Megane III, insa, francezii au decis disocierea sedan-ului de Megane, dand nastere Fluence-ului. Produs in Turcia, la standarde mai putin riguroase si netestat Euro NCAP ca restul familiei, Fluence-ul n-a mai avut insa succesul primelor doua generatii Megane sedan.

Cea de-a patra generatie Renault Megane se pare, insa, ca revine asupra retetei. Dupa cea a atras ropote de aplauza cu noul hatch si a lansat si break-ul, Renault se pregateste sa continue ofensiva lansarilor din aceasta vara (Clio / Clio RS facelift, Twingo GT, Alaskan…) cu versiunea in patru usi, plus portbagaj, a compactei.

Renault Megane 4 sedan va avea o lungime de 4.63 metri (+27 cm, fata de versiunea hatch) si, conform ultimelor informatii, va fi lansat pe 12 iulie… Asa ca, stati aproape!

CITESTE si…

Povestea a șase generații de modele compacte Renault

Leave A Comment