Noua ecuatie 100% electrica: BMW i3 + 1.000€ = Baterie cu 50% mai puternica + 300 km autonomie + Performante de top

Cum livrarea primelor Tesla Model 3, asa-zisa “electrica populara” care se lauda cu o autonomie de 340 km, conform standardelor EPA, o acceleratie 0-100 km/h in mai putin de sase secunde si un pret de baza de 35.000 dolari, va avea loc, in cel mai bun caz, spre finalul lui 2017, BMW i profita si pluseaza.

Bavarezii au extins cu peste 50% autonomia modelului compact 100% electric BMW i3, de la 190 km la 300 km, in ciclu NEDC standard, prin introducerea unei baterii cu aproximativ 50% mai puternica, de aceleasi dimensiuni (94 Ah si o capacitate de 33.2 kWh, in loc de 21.6 kWh). Incepand de astazi, noul BMW i3 cu autonomie extinsa poate fi comandat si in Romania, la un pret cu doar 1.000€ mai mare fata de versiunea mai slaba, de 60 Ah (37.080€, TVA inclus). Prin programul “Rabla Plus”, insa, se poate deduce bonusul de 4.500€ pentru masini electrice.

 

BMW i3 nu este doar o solutie pentru adeptii mobilitatii eco, ci si o masina de oras care poate raspunde fara mofturi cerintelor pasionatilor de condus. Sigur, nu bubuie evacuarea si nu miroase a gaz ars, dar cei 170 CP ai electromotorului sincron hybrid si cuplul de 250 Nm disponibil de la zero propulseaza masinuta in 7.3 sec. pana la 100 km/h. Sprintul 0-60 km/h are loc in 3.8 sec., iar repriza 80-120 km/h dureaza 5.1 sec., valori ce pot rivaliza, pe alocuri, chiar si cu cifrele unor masini cu motoare clasice puternice si multe pretentii sportive, precum BMW 440i Coupe / 326 CP. Prin urmare, nimeni nu poate nega ca, in momentul de fata, pe piata electricelor din Romania, BMW i3 ofera cele mai bune performante dinamice si cea mai buna autonomie.

Atingerea autonomiei maxime de 300 km depinde de mai multi factori, precum stilul de condus, temperatura exterioara sau tipul pneurilor. In urma mai multor teste individuale insa, inclusiv in conditiile de trafic din Romania, BMW i3 a confirmat o autonomie electrica reala de circa 200 km (promitem sa revenim la #TestePeBune cu un raport de autonomie complet, atat in stil #VitezeEco, cat si in #VitezeStyle, adica mai “apasat”), ceea ce este mai mult decat suficient pentru uzul urban cotidian, noaptea masina putandu-se incarca linistita la priza.

Baterie cu 50% mai puternica, plus 2 ore de incarcare la priza casnica

Teoretic, o capacitate a bateriei mai mare cu 50% ar insemna timpi mai lungi de incarcare. Dar BMW a dezvoltat un nou sistem de incarcare rapida. Cu noul acumulator de 94 Ah, incarcarea multifazica este extinsa la o putere de incarcare de 11 kW, fata de 7.4 kW la 60 Ah, ceea ce face ca timpul de incarcare la o sursa de curent alternativ sa ramana acelasi pentru ambele versiuni – circa trei ore. In cazul conectarii la o sursa speciala de curent continuu, de 50 kW, i3-ul 94 Ah se incarca la 80% din capacitate in mai putin de 40 de minute, in timp ce i3-ului 60 Ah ii sunt necesare circa 25 de minute.

La priza obisnuita de acasa, i3 94 Ah se incarca in aproximativ zece ore, la un curent de incarcare de 2,8 kW. Acumulatorul BMW i3 (60 Ah) necesita doar opt ore pentru aceeasi operatiune.

P90216969-highRes

 

Ce masini 100% electrice se gasesc in Romania

BMW i3 60 Ah – de la 35.880 EUR

BMW i3 94 Ah – de la 37.080 EUR

Mitsubishi i-MIEV – de la 31.200 EUR

Renault Twizy** – de la 6.780 EUR

Renault Zoe** – de la 20.200 EUR

Volkswagen e-Up – de la 25.650 EUR

Volkswagen e-Golf – de la 35.927 EUR

*Din aceasta lista lipseste Nissan Leaf, best-seller dar model neimportat oficial. Preturile includ TVA. Prima de casare prin Programul “Rabla Plus” este de 4.500 EUR pentru masinile electrice.

**Fara costul lunar de chirie a bateriei

3 Comments

  1. Matematica de balta: 35880 – 37080 = 1000 :)
    In rest, decat succese.

    • Diferenta de 1.000 euro este la preturile fara TVA: i3 60 Ah: 29.900,00 Vs. i3 94 Ah: 30.900,00. Multumim, ne bucuram ca ne urmariti cu atentie.

      • Pai da, e clara treaba, faza cu TVA o spuneti si aici: “*Din aceasta lista lipseste Nissan Leaf, best-seller dar model neimportat oficial. Preturile includ TVA. …”
        Dar nu dadea prea bine titlul cu 1200 euro, asa-i? :)

Leave A Comment