Ford Ka+

Low-cost din India: Ford Ka+ atacă Dacia Sandero

Adio, Ka! Ford renunță la micuțul Ka, care a fost dezvoltat pe o platformă comună cu Fiat 500, și, atras de succesul low-cost-urilor pe piața europeană, propune un Fiesta ”accesibil”. Botezat Ford Ka+, modelul cu o caroserie în cinci uși va fi produs în India și va fi poziționat sub Fiesta, în ceea ce privește prețul și dotările, vizând direct Dacia Sandero și Kia Rio, conform responsabililor Ford.

Ka+ este comercializat în India sub numele de Figo, însă mașina pentru Europa nu este aceeași. A fost revizuită și dotată corespunător, pentru a fi conformă normelor europene și a nu mai avea problemele de calitate întâmpinate acum câțiva ani când, la fel, Ford s-a hotărât peste noapte să vândă crossover-ul Ecosport făcut în India pe ”bătrânul continent”.

Ka+ este un hatch de oraș oferit doar în două versiuni, Style și Zetec. Sub capotă are un motor de 1.2 litri, înrudit cu bătrânul 1.25 Zetec S de pe Fiesta Mk3 (1998 – ), de 69 CP sau 84 CP. Potrivit sefului proiectelor de clasa B, Darren Palmer, în echiparea standard, Ka+ va dispune de șase airbag-uri, aer condiționat, sistem multimedia Sync, limitator de viteză și sistem de asistență la plecarea din rampă.

În varianta cu motor de 84 CP, Ka+ poate fi dotat și cu sistem automat de climatizare, volan îmbrăcat în piele, pilot automat, jante din aliaj, scaune față încălzite, senzori de parcare sau oglinzi electrice și încălzite.

La ora actuală, în România, cel mai ieftin Fiesta în cinci uși costă 12.300 euro, TVA inclus, Sandero pornește de la 7.050 euro, TVA inclus, iar Kia Rio, de la 11.102 euro, TVA inclus. Prin urmare, pentru a fi competitiv, Ka+ ar trebui să plece de pe la 9.000 euro.

Dacia ar putea da o replică dură Ka+-ului cu un mini-Sandero bazat pe Renault Kwid. Dar numai după ce modelul făcut de Renault în India și vândut acolo cu circa 3.500 euro va fi revizuit și adus la standardele europene, cel puțin din punct de vedere al siguranței.

Leave A Comment