Ferrari 308 GTE – Primul calut cabrat electric are cutie de viteze G50 de la Porsche

Nu, Sergio Marchionne, noul boss Ferrari, n-a luat-o razna si n-a dat unda verde dezvoltarii unui model 100% eco. Primul Ferrari electric este semnat de Electric GT, o firma americana specializata in convertirea masinilor clasice in electrice, si a fost dezvoltat pe baza unui 308 GTS din anii ’70.

Botezat 308 GTE, automobilul are un motor electric de 415 CP, in locul V8-ului original de 240 CP, cu patru carburatoare dublu-corp Weber, care dezvolta un cuplu constant de 447 Nm. Iar rezervorul de benzina a fost inlocuit cu o baterie de 30 kWh, care asigura o autonomie de circa 150 km.

In urma procesului de convertire, 308-ul GTS nu a luat decat vreo 230 kg in plus, ajungand de la 1.286 kg la 1.519 kg. Si, in mod inedit, specialistii americani au optat sa-i grefeze o cutie de viteze G50, cu cinci trepte manuale, de la Porsche. De ce? In primul rand, pentru ca masina sa-si pastreze ADN-ul sportiv. Si, in al doilea, pentru ca G50, una dintre cele mai bune cutii dezvoltate de Porsche (a fost considerata o adevarata revelatie in anii ’80, fiind montata pe modele precum 915, 939 sau 964), poate face fata cuplului electric.

Prin urmare, chiar daca Electric GT nu a comunicat performantele Ferrari-ului electric, daca avem in vedere puterea aproape dubla si cifrele GTS-ului clasic (0-100 km/h in 6.5 sec., 100-200 km/h in 17.8 sec. si o viteza maxima de 256 km/h), 308 GTE s-ar putea sa puna in dificultate multe supercar-uri actuale.

 

Leave A Comment