Volkswagen-T-Prime-GTE (23)

China, taramul autobotilor: Volkswagen prezinta T-Prime GTE, fratele mai mare si electric al Touareg-ului

Nu, nu este vorba despre un nou film Transformers, nici de planeta Cybertron, chiar daca T-Prime GTE ne-ar putea duce cu gandul la Optimus Prime. Bagat in corzi de scandalul DieselGate, Volkswagen se pare ca forteaza dezvoltarea vehiculelor electrice sau partial electrice, avand in plan lansarea a sapte astfel de modele pana in 2020, cel putin pe piata chineza. Dar, evident, tine cont si de tendintele pietei. Daca in martie, la Geneva 2016, VW a prezentat micutul crossover decapotabil T-Cross Breeze, ce preconizeaza aparitia unui frate mai mic al Tiguan-ului, la Salonul Auto de la Beijing, care s-a deschis pe 25 aprilie, a venit cu artileria grea. Conceptul VW T-Prime GTE prefigureaza un SUV premium, mai lung decat Touareg-ul cu aproape 20 de centimetri. Adica, de talia Audi-ului Q7.

Acum cateva zile, cu ocazia teaser-ului noului SUV Volkswagen, avansam ideea celei de-a treia generatii Touareg, modelul actual avand deja cinci ani. Si, cu siguranta, noul Touareg va interpreta aceeasi linie. Dar, acum, nemtii au vrut sa tinteasca mai sus, sa niseze din nou si sa fie si pe placul pietei din China, unde dimensiunea chiar conteaza, majoritatea modelelor fiind mai mari, mai luxoase si, obligatoriu, cu ampatament lung.

In ciuda gabaritului sau, T-Prime GTE nu ofera decat patru locuri. Dar confortul e ca la “Business class”, iar ambianta este la nivelul unei limuzine, gratie materialelor si a elementelor din aluminiu, piele si lemn. Nu in ultimul rand, T-Prime face pasul high-tech si propune o plansa de bord digitala, cu doua ecrane, unul de 12 inch si altul de 15 inch, si Active Info Display, dupa modelul Audi Virtual Cockpit. Iar VW se lauda si cu un sistem de comanda prin gesturi, ca la BMW Seria 7, si ecrane de 9.6 inch pentru pasagerii spate.

Mai mult, de pe tunelul central lipseste schimbatorul de viteze, locul acestuia fiind luat de un cilindru retractabil (ca la Jaguar) din sticla, care comanda cutia automata cu opt trepte “by wire”, fara nicio legatura mecanica. Iar volanul multifunctional este una dintre cheile de acces in sistemul multimedia.

GTE = Plug-in hybrid

Acronimul “GTE” spune clar. Noul SUV premium Volkswagen va fi plug-in hybrid sau, cel putin, la lansare. Conceptul T-Prime GTE dispune de o putere totala de 380 CP, furnizata de un propulsor turbo de 2.0 litri, care dezvolta 244 CP si 370 Nm, si un motor electric de 136 CP si 350 Nm. Cutia automata cu opt trepte este legata la un sistem de tractiune integrala 4Motion, iar VW anunta un consum mediu de numai 2.7 l/100 km, o acceleratie 0-100 km/h in 6.0 sec. si o viteza maxima de 224 km/h pentru T-Prime.

Leave A Comment