Lazareth LM 847 (1)

Lazareth LM 8 4.7 – pentru cei care încă își doresc un Dodge Tomahawk

March 2, 2016
1,509 Views

Au trecut ceva ani de la conceptul prezentat în 2003 de Dodge la Detroit. Tomahawk a fost o sculptură pe roți, prototipul era funcțional, dar nu a fost niciodată gândit ca un model de serie,fie ea și una redusă. Nu au fost comunicate la acea vreme performanțe, doar faptul că în centrul creației se afla un propulsor V10 de 8,3 litri care dezvolta 500 CP. Cu toate acestea, nouă replici au fost construite și comercializate pentru suma de 555.000 USD exemplarul.

Și revenim în 2016 la salonul auto de la Geneva un de Lazareth, un tuner/ constructor de serie redusă francez a prezentat o creație numită LM 847. Ceva ne spune că Dodge Tomahawk a fost sursa de inspirație. Totul este construit în jurul unui propulsor V8 de 4.7 litri împrumutat de la Maserati. Un agregat care dezvoltă 470 CP la 7.000 rpm și un cuplu motor de 620 Nm la 4.750 rpm. Nu știm, nici acum, cum să numim astfel de creații… motocicletă, quad, ATV…

Totuși, vorbimdespre un model cu o masă de 400 kg. Când raportul putere/ kg este supraunitar, lucrurile se complică. Sistemul de frânare este dezvoltat cu Nissin și implică două discuri perimetrale pe roțile față de 420 mm. Sunt discuri care oferă o decelerare impresionantă, sunt ventilate mai eficient și nu influențează atât de mult direcția pe frânare. Pe roțile spate avem două discuri de la Brembo de 255 mm. Creația este echipată cu două finale pentru evacuare, montate de o parte și alta, în ele ajungând galeriile fiecărui banc de cilindri. Presupunem că nu este o chestie prea silențioasă.

Transmisie finală prin lanț, cuplare hidraulică și o singură treaptă de viteză. Noi avem o singură curiozitate, oare cum este să ții în brațe un motor de 4.7 litri, vara la 35 de grade?

Șasiul este similar cu soluția tehnică afișată de Tomahawk în 2003.

Lazareth LM 847 (11)

Leave A Comment