BMW-M3-GT2-Jeff-Koons-2010

Top 10 BMW Art Cars

March 14, 2016
760 Views

Pe la începutul anilor 70, pilotul fancez Herve Poulain își dorea să transforme mașini în opere de artă, să folosească automobilele pe post de pânză. Spre el putem arăta cu degetul când vom căuta un ”vinovat” pentru acest fenomen. Pentru primul proiect l-a rugat pe artistul american Alexander Calder, care îi era și prieten, să picteze un Batmobil – BMW 3.0 CSL.

  1. BMW 3.0 CSL: Andrew Calder, 1975

Herve Poulain a pilotat modelul pictat de Calder în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1975, alături de Jean Guichet și Sam Posey. Artistul a avut ocazia să-și vadă creația alergând pe circuit pentru puțină vreme modelul având probleme de transmisie în debutul cursei, fapt ce a condus la abandon. De atunci mașina nu a mai concurat. Acest BMW 3.o CSL este ultima operă a lui Calder, în 1976 acest a decedat.

 

  1. BMW 3.0 CSL: Frank Stella, 1976

Frank Stela și-apus semnătura pe al doilea BMW Art Car. Deși un artist asociat cu pop art-ul, un artist cu un stil neuniform, a surpins cu tema aleasă pentru modelul primit ca pânză. Practic a transformat exteriorul modelului 3.0 CSL într-o coală de desen tehnic care a acoperit fiecare milimetru al caroseriei. Sub ”coala de hârtie” zac 6 cilindri în linie care produc 750 CP buni pentru a ajunge la peste 340 km/h.

  1. BMW 320i Turbo: Roy Lichtenstein, 1977

Al treilea proiect a fost semnat de celebrul artist de benzi desenate Roy Lichtenstein. A dorit să conserve ceva din animațiile sale, tema reprezentând un cocktail de peisaje ce se derulează rapid pe caroseria mașinii alături de marcajele drumului și peisajul luminat de un soare care abia răsare.

  1. BMW M1 Group 4: Andy Warhol, 1979

Cei care au semnat creațiile anterioare au lucrat întâi pe o machetă, apoi au avut o echipă care au transpus creația pe model sub atenta supervizare a lor. Andy Warhol este excepția… el a lucrat direct pe mașină. Mașina pictată de el a avut succes și în motorsport. BMW M1 cu Poulain, Winkelhock și Mignot în echipa de Le Mans au parcurs 288 de tururi în cursa de 24 ore, terminând pe locul doi la clasa lor și 6 la general. În timpul cursei contactele cu alte modele nu au putut fi evitate, dar Andy a pictat și părți de rezervă – bare față/spate și panouri ale caroseriei.

  1. BMW 635CSi: Robert Rauschenberg, 1986

Robert Rauschenberg, un pionier al pop artului, a fost singurul artist care și-a transformat modelul într-o galerie pe roți. Spre deosebire de creațiile de până la el, mașina pictată de acesta a fostuna de stradă, street legal.

  1. BMW 850 CSi: David Hockney, 1995

În ordinea numerelor de pe tricou, această creație poartă numărul 14. O perspectivă pop art a interiorului unui automobil ce poate fi admirat de privitorul de pe stradă. O mașină cu o caroserie transparentă.

  1. BMW V12 LMR: Jenny Holzer, 1999

Jenny Holzer a preferatsă picteze folosind cuvintele. Așa a procedat și pe caroseria lui BMW V12 LMR. A fost unul dintre cei care s-a opus artei în forma clasică a ei. A folosit o folie extrem de ușoar și strălucitoare pentru a scrie mesaje pe prototipul de anduranță. A reușit astfel să transmită ideii fără a altera performanțele mașinii.

      3. BMW H2R: Olafur Eliasson, 2007

Undeva, sub acea construcție de oțel și gheață se află conceptul H2R. O husă translucidă de oțel care reflectă mediul înconjurător. O metaforă pentru una dintre problemele cele mai grave ale zilelor naostre – poluare. Creația lui Olafur Eliasson se vrea și un punct de plecare pentru o reflecție aspra modului în care omul își va desena calea în viitor.

  1. BMW Z4: Robin Rhode, 2009

Anii au trecut, iar conceptul inițial de BMW Art Car a evoluat. Un BMW poate fi creator de artă, iar Robin Rhode chiar a folosit un Z4 pe post de pensulă.

  1. BMW M3 GT2: Jeff Koons, 2010

Ultimul model BMW din seria Art Car s-a întors la origini. O creație ce se vrea un tribut adus operei lui Andy Warhol din 1979. Viteza este cea care definește această ultimă creație, viteza supersonică.

1 Comments

Leave A Comment