Volkswagen Polo

Porţia de istorie: Volkswagen Polo a împlinit 40 de ani

December 5, 2015
563 Views

40 de ani, cinci generaţii, un titlu “Maşina Anului” (2010) şi milioane de unităţi vândute în întreaga lume. Volkswagen Polo, la origine un Audi 50 rebranduit şi mai sărăcăcios, a împlinit venerabila vârstă de 40 de ani, impunând noi standarde într-o clasă extrem de disputată în ultimii ani de modele precum Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, Toyota Yaris sau Hyundai i20.

Volkswagen a sărbătorit 40 de ani de Polo la Salonul Auto de la Essen 2015, unde a etalat şapte reprezentanți prestigioşi ai celor cinci generaţii. Polo Mk1, din 1975, a fost punctul de plecare al poveştii de succes. Maşina era animată de un motor pe benzină de 0.9 litri, cu patru cilindri, care dezvolta 40 CP. Echiparea superioară, “L”, poate fi identificată după paraşocurile metalice, cromate (argintii-mat, la modelul de bază) şi bandourile subţiri, tot cromate, de pe profil.

A doua generaţie Polo a debutat în 1981 şi, pe lângă versiunea cu hayon vertical (Wagon), a introdus în clasă inovaţii tehnologice. Prototipul Polo “Eco” fabricat în 1988, de exemplu, dispunea de un motor diesel de 0.9 litri, cu doi cilindri, injecție directă de combustibil şi sistem de recirculare a gazelor de eşapament, care producea 40 CP. Maşina avea un sistem care decupla automat ambreiajul, permiţându-i să ruleze liber datorită propriei energii cinetice. În acelaşi timp, Polo II G40 “Record Mondial” (1985), cu propulsor pe benzină de 1.3 litri şi 129 CP, a fost vectorul de promovare al tehnologiei G-Lader (supraalimentare cu compresor mecanic).

Polo Mk3 a văzut lumina zilei din 1994 până în 2002. Iar VW a prezentat la Essen 2015 ediţia specială “Open Air”, din 1998, cu motor pe benzină de 1.4 litri şi 60 CP. Maşina avea acoperiş rabatabil, ale cărui dimensiuni permiteau chiar şi pasagerilor din spate să se deplaseze sub cerul liber.

A patra generaţie Polo a apărut în 2002 şi împărţea platforma cu Seat Ibiza şi Skoda Fabia. De asemenea, Polo Mk4 a marcat şi o schimbare importantă de design, adoptând calandrul încadrat de patru blocuri optice distincte.

Polo Mk5 a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Geneva din 2009. Şi, pentru prima dată în istorie, modelul a câştigat prestigiosul titlu de “Maşina Anului 2010”. De asemenea, Polo Mk5 a marcat şi intrarea constructorului german în WRC. Volkswagen a reuşit să-şi adjudece victoria încă de la prima etapă specială a Raliului Monte Carlo în sezonul său de debut din 2013, cu Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia la bordul Polo R WRC. La sfârşitul sezonului, atât constructorul, cât şi pilotul şi copilotul şi-au asigurat  titlurile.

Printre exponate s-a numărat şi singurul exemplar rămas al prototipului cu G-Lader pentru Recordul Mondial din 1985, omologul său din producţia de serie ulterioară, adică Coupé G40, dar şi fascinantul concept ‘Eco Polo’ cu un consum de circa 2.0 litri de motorină la 100 km, popularul Polo III Open Air – o ediţie specială cu feeling de cabriolet “montat” din fabrică şi conceptul unui Polo cabriolet realizat de la Karmann, care nu a ajuns însă niciodată în producţia de serie.

Techno Classica 2015 Volkswagen Classic feiert 40 Jahre Polo

Leave A Comment