Mercedes-Benz Typ 300 SL Roadster (W 198 II, 1957 bis 1963), 1960.

Mercedes-Benz se dezbraca de istorie la Salonul Techno Classica din Essen 2016

April 7, 2016
1,265 Views

Techno Classica este cel mai important salon al masinilor clasice din lume. Cea de-a 28 editie, care se desfasoara intre 6 si 10 aprilie 2016, reuneste, de exemplu, 1.200 de expozanti din 30 de tari. Si, cum constructorii germani joaca pe teren propriu, iar Mercedes-Benz sarbatoreste 130 de la inregistrarea Benz Patent-Motorwagen (1886), “steaua in trei colturi” straluceste la Essen si se dezbraca de istorie, punand accentul pe cultura decapotabilelor si pe evolutia modelelor sale cu acoperis amovibil, de la 500 K-ul Cabriolet B din anii 1930, la noul S-Klasse Cabriolet.

S-ul Cabriolet (A 217) este flancat de spectaculosul 500 K Cabriolet B (W 29), un model ce a facut ravagii intre 1934 si 1936. Urmeaza Mercedes-ul 170 S Cabriolet B, lansat in 1949, imediat dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, si cel mai scump Mercedes din anii ’50, extravagantul 300 S Roadster (W 188). Seria Mercedes W 111, primul vehicul decaptabil cu celula de siguranta si zone de deformare programata, continua parada, alaturi de 280-ul SE 3.5 Cabriolet prezentat in 1969.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198 II)

Nu doar “dezbracatele” luxoase au scris capitole intregi in cartea de istorie Mercedes, ci si roadster-ele. Un exemplu perfect de la Techno Classica 2016 este 500 K-ul Special Roadster. Iar “importat” direct din motorsport in 1952, SL-ul a devenit una dintre cele mai rezonante abrevieri din nomenclatorul producatorului din Stuttgart, mai ales dupa aparitia “extraterestra” a Gullwing-ului 300 SL (W 198), in 1954. Versiunea de curse 300 SL (W 194) a abtinut victorii duble in Cursa de 24 de ore de la Le Mans si Carrera Panamericana din Mexic. Si traditia continua cu ultima generatie Mercedes SL (R 231), lansata anul trecut.

Bineinteles, nu putea sa lipseasca de la Techno Classica 2016 noul C-Klasse Cabriolet (A 205), care a fost lansat acum circa o luna, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, si stramosii sai. Mercedes a vrut sa se dezbrace pentru prima data in acest segment in 1990, cand a scos un prototip cabrio pe baza reputatului Mercedes 190 E (W 201). Versiunea de serie, 124 Cabriolet, a aparut un an mai tarziu, in 1991.

2 Comments

  1. Modelul 500k este din 1934 nu 1930

    • Salut, asa este, am si subliniat acest aspect ”S-ul Cabriolet (A 217) este flancat de spectaculosul 500 K Cabriolet B (W 29), un model ce a facut ravagii intre 1934 si 1936… ”. Am mentionat anii 1930, ceea e include intervalul. Multumim!

Leave A Comment