mazda-mx-5 (4)

Farsa ursitoarelor și șansa de a deveni pilot profesionist

Că s-a întâmplat să ajung jurnalist auto… una dintre ”farsele” frumoase ale sorții sau poate le-am fost simpatic ursitoarelor,… și recunosc, o meserie pe care o savurez în fiecare zi, clipă de clipă. Că am cochetat cu motorsportul când eram mic, tot la categoria ursitoare o includ. Dar virusul l-am luat atunci, în copilărie pe circuitul de karting de la Galați. Acum, când au trecut ceva ani peste mine, aș putea spune cu puțină autoironie, că fac parte din jurnaliștii auto care au eșuat în presă pentru că aceleași ursitoare nu au fost mai darnice pentru a fi pe grila de start.

Dar, cum am spus, savurez partea cu presa auto în fiecare zi cât de mult pot. Și uite așa, stau eu acum în fața laptopului și dau în taste într-un avion care mă duce spre Barcelona unde cei de la Mazda îmi vor prezenta noul lor program – ”Friends of MX-5”.

Acum, dacă este să o fac puțin pe jurnalistul care vrea să privească problema nu doar din punct de vedere instinctual… aș putea spune că pasul făcut de Mazda este firesc și chiar necesar.

Chiar dacă noul MX-5 este World Car of the Year 2016, chiar dacă același MX-5 a primit premiul pentru World Car Design of the Year… este nevoie de mai mult, cel puțin în Europa.

Actuala generație MX-5 împarte platforma cu Fiat 124. Cei drept, când s-a anunțat parteneriatul dintre Mazda și Fiat, niponii lucrau de multă vreme la noua generație, așa că… pentru mine, și Fiat 124 este tot un MX-5. Dar nu toată lumea aleargă după produsele cu ”hologramă”. Iar pe italieni nu îi întrece nimeni la design și marketing, așa că… Mazda trebuia să facă ceva.

Acel ceva, în acest moment se numește ”Friends of MX-5”. Un program prin care constructorul nipon vrea să ofere ceva în schimbul capitalului de simpatie, în schimbul fidelității fanilor, iar acel ceva este posibilitatea de a concura în cupa monomarcă MX-5 CUP pe circuitul de la Laguna Seca. Asta este premiul cel mare. În rest, Friend of MX-5 reprezintă o serie de evenimente unde cei care iubesc acest model vor putea participa la ateliere care pornesc de la curse virtuale în simulatorul iRancing și vor ajunge pâna la sesiuni de teste pe circuit cu MX-5 CUP. Premiile sunt limitate doar de imaginație, Mazda dorește să își recompenseze fanii cu premii care nu pot fi cumpărate cu bani.

Până vor alege cei de la Mazda un norocos care va degusta din pachetul fabulos  MX-5-Laguna Seca, eu îmi pipăi buricele degetelor ușor umezite de nerăbdarea de a urca la volanul unui MX-5 CUP.

Dar, asta se va întâmpla mâine, iar acum sunt la 12.192 metri altitudine, zbor cu 786 km/h, afară sunt -61 grade Celsius, și mai am o oră și ceva până la aterizare timp suficient să-mi fac un inventar al experiențelor mele cu MX-5 și să descopăr dacă, acolo în interiorul meu mă consider un ”Friends of MX-5”.

Prin anul de grație 2010, Mazda a luat trei jurnaliști români, printre care și eu, a mai luat doi jurnaliști sârbi… și a format o echipă pe care a numit-o Europa și a pus-o pe grila de start a unei curse de anduranță de patru ore. S-a întâmplat în Italia pe circuitul de la Adria. A fost prima dată când am retrăit din postura de adult emoțiile din copilărie de la concursile de karting. Când cineva îți oferă posibilitatea de a fi iarăși copil, îți devine prieten pe viață.

A urmat apoi șansa unică de a intra în Guinness World Records, tot la volanul unui MX-5 în 2010, ca participant la cea mai lungă paradă de roadstere din lume. Când ai un certificat acasă de la Guiness…

A venit apoi un eveniment care s-a numit Ice Race, un eveniment la -32,5 grade pe un lac înghețat din Suedia. O cursă de anduranță în care am fost în echipă cu un pilot finlandez și de la care am primit, poate cel mai frumos compliment, dar nu-l dezvălui, rămâne doar al meu.

Făcându-i în ciudă obiectivității jurnalistice, da, mă declar un Friend of MX-5… și abia aștept ziua de mâine, în program scrie Dynamic Driving și High Speed Laps. Mda, cum am spus, savurez fiecare clipă a acestei meserii… în presa auto poți fi în egală măsură simpatic și antipatic.

Leave A Comment