Pagani-Zonda

Mașini de milioane cu piese de la modele ieftine

March 14, 2016
1,279 Views

Un Pagani Zonda sau un Jaguar XJ 220… un vis, momentul în care, probabil, poți spune că ai reușit în viață. Evident ai reușit în viață când ai unul dintre cele două supercaruri în garaj, și în talon este trecut numele tău. Dar să privim puțin sub mantia magică a unui supercar. Dacă ești un potențial client de astfel de agregate, poți considera articolul un fel de …”dechide ochii” sau ”ești sigur?”. Pentru noi restul care doar admirăm astfel de creații, este o confirmare a faptului că strugurii sunt acri.

De unde să începem… Hai să pornim la drum cu un Ferrari California. Practic este un sfat pentru cei care ar dori să achiziționeze un model second hand. Pentru că la noul Ferrari california T, această problemă a fost rezolvată.

ferrari-dodge

La momentul lansării, California era primul model din gama Ferrari care oferea un sistem infotainment cu touch screen. Progres!!! Dar în spatele ecranului se regăsea aceeași parte hardware dintr-un Dodge Caliber în echipare medie. Poate nu ar fi fost atât de deranjant acest lucru dacă meniul ar fi fost personalizat pentru modelul Ferrari, dar nu… același meniu, aceeași grafică ca în compacta americană. Nici după facelift lucrurile nu s-au modificat. Dacă vă doriți un astfel de sistem, puteți căuta pe Amazon, găsiți unul nou la aproximativ 600 euro.

Callaway… un nume greu peste ocean, unul pe care o aprte dintre fanii Chevrolet îl divinizează. De ce? Păi în acest moment în oferta producătorului american regăsim un Corvette de 757 CP, un Camaro de 610 CP sau un Corvette C7 cu pachet AeroWagen, un fel de Corvette shooting brake. Îi spunem producător și nu tuner, pentru că firma americană are și a avut modele proprii în ofertă. Callaway și-a deschis porțile în 1977, dar noi facem un popas prin 1997 unde găsm în oferta americanilor supercarul Callaway C12. Un supercar bazat pe a cincea generație Chevrolet Corvette echipat cu propulsor V8 de 5,7 litri care dezvolta 400 CP. Mașina a fost produsă între 1998 și 2003. Prețul la momentul lansării pornea de la 350.000 mărci germane. De banii aceștia primeai un supercar cu stopuri de la Opel Tigra.

opel-tigra-callaway

Tot la categoria stopuri celebre vom trece și pe cele de la Jaguar XJ220. Încă divinizez acest model, mi-a bântuit reveriile adolescenței, dar abia ceva mai târziu am aflat că avea grupurile optice spate au fost luate de la Rover 400.

rover-jaguar-xj220

Tot la capitolul împrumuturi tehnologice, bifăm și grupurile optice spate de la Lotus Esprit S4 care proveneau de la o sursă de încredere – Toyota Corolla AE86.

toyota-lotus

Britanicii de la Noble, au exportat supercarul M400 peste ocean cu stopuri de Hyundai Sonata. Probabil pentru a fi siguri că americanii se identifică oarecum cu noul model, sau cel puțin o parte din el.

hyundai-noble

Pe McLaren F1 îl mai știți? Evident!!! O astfel de creație nu poate fi uitată și nici nu merită. A fost supercar-ul ce nu a avut rival timp de 12 ani. O vreme s-a crezut că performanțele acestuia nu vor fi egalate niciodată. Și nici astăzi nu stă rău cu a sa viteză maximă de 372 km/h. O viteză atinsă, nu una teoretică!!! Oglinzile retrovizoare au fost împrumutate de la Volkswagen Corrado. Da, vorbim despre acel supercar ce venea cu o trusă de scule din titaniu pentru a salva grame și compartimentul motor capitonat cu aur pentru a reflecta căldură propulsorului V12.

vw-mclaren

Astăzi vom încheia mica noastră aventură în budoarul supercarurilor în Italia. A spune despre italieni că nu prea se pricep la design… este o crimă de lezmaiestate. Cu toate acestea, să privim puțin în curtea celor de la Lamborghini. După ce compania a fost achiziționată de Audi, în 1999 au prezentat o versiune restilizată a lui Diablo. Una dintre principale modificări estetice a fost renunțarea la farurile escamotabile.

nissan-lamborghini

În locul lor au apărut faruri preluate de la Nissan 300 ZX, generația Z32. De această dată nu vorbim despre un împrumut ci despre utilizarea cu licență a acestora. Aceleași faruri au fost utilizate de Nissan și pe supercar-ul lor Nissan R390.

nissan-nissan

Și terminăm cu Pagani, Pagani Zonda. Atâta creativitate, exuberanță… chiar și aici să fie oare un ”împrumut”. Mda… Și chiar v-aș provoca să descoperiți elementul preluat de la un model de volum, dar nu veți ghici. Un supercar cu un tablou de bord preluat de la Lancia Y din 1996. Gradațiile turometrului au rămas neschimbate, doar la viteză s-a umblat… în loc de 200 km/h avem 400 acum.

lancia-pagani

Vom sta la pândă, când vom mai găsi ”împrumuturi”… revenim!

2 Comments

  1. Am mai auzit una, de la o mare companie germana, care face masini de lux si de performanta. II zice BMW, si am auzit ca seria 3 si M3 au un comun caroseria, farurile, aspectul general si interioarele. Deci na! De ce sa-ti iei un M3 cand un seria 3 e “aproape” la fel? Adica diferentele sunt doar la capitolul motor, evacuare, frane, directie, stabilitate si confort. Practic “aceeasi” masina.
    Revenind la articol… deci daca cumpar un set de faruri spate de Tigra, ma pot lauda ca detin un Callaway?? :))

    • BMW M3 face parte din ”familia de cuvinte” BMW Seria 3. Un M3 va fi mereu una dintre cele mai sportive versini ale Seriei 3. Când ai în garaj un McLaren F1 și dai o fugă până la un centru de dezmembrări să faci rost de o oglindă retrovizoare, oglindă care probabil la McLaren costă mai mult decât un Corrado second hand… parcă stau puțin altfel lucrurile.

Leave A Comment