bmw-700-ls

700 Coupe, al doilea BMW de criza: motor boxer, montat in spate si racit cu aer, si vreo 30 CP

April 28, 2016
855 Views

BMW nu a stralucit intotdeauna ca astazi, cand domneste peste vanzarile globale de masini premium. Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, in anii ’50, bavarezii nu prea mai stiau pe unde sa scoata camasa. Si, au scos Isetta, primul BMW de criza, o masinuta de oras cu trei roti, motor de motocicleta si usa frontala. A mers, s-a vandut si le-a mai dat ceva oxigen. Dar, nu suficient.

La sfaristul anilor ’50, “triciclul” nu mai reusea sa aduca cat ar fi fost necesar pentru ca BMW 507 sa continue lupta cu Mercedes 300 SL. Falimentul cam batea la usa. Asa ca bavarezii au scos al doilea model de criza.

BMW 700 a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1959. Modelul este singurul BMW cu motor boxer in doua pistoane, racit cu aer si montat in spate. Puterea propulsorului de 697 cmc, imprumutat, evident, de la o motocicleta, era transmisa catre puntea spate. Fiind bine primit pe piata, modelul cu caroserie autoportanta, ce reducea greutatea, a fost urmat de o versiune mai … puternica. LS Coupe avea 40 CP si putea atinge peste 80 km/h. Dar coupe-ul din 1964, n-a mai primit aplauze. Din cauza platformei cu ampatament lung, caroseria in doua usi arata cel putin ciudat si nu au fost produse decat 1.730 unitati, fiind o adevarata raritate in zilele noastre.

bmw-700-ls

 

Leave A Comment