Ford Fiesta 35th Anniversary

Ford Fiesta suflă în 40 de bujii

June 14, 2016
731 Views

2016 este anul aniversărilor. Dacă BMW aniversează centenarul, Opel marchează 80 de ani în clasa compactă, Volkswagen Golf GTI face 40 de ani, iar Volvo 850, de exemplu, adună 25 de primăveri, citadina Ford Fiesta suflă în nu mai puțin de 40 de bujii, după peste 16 milioane de unități vândute. Primul Fiesta Mk1 a ieșit pe poarta fabricii Ford din Valencia în 1976, cu un design minimalist, un interior auster, un motoraș de 1.0 litri și 40 de căluți și o lungime de 3.5 metri, adică cam cât un Smart ForTwo actual. A șasea generație Fiesta a primit un facelift în 2014 și are în echiparea de bază tot un 1.0 litri, dar în trei cilindri. Aspiratul scoate 80 CP, dar EcoBoost-ul livrează, în funcție de versiune, între 100 CP și 140 CP, subliniind evoluția ”ovalului albastru” pe tărâm european.

Fiesta Mk1 (1976 – 1983)

Ford Fiesta Mk1

Fiesta a prins contur, inițial, sub numele de cod ”Bobcat”, Henry Ford al II-lea dând undă verde proiectului în 1972, după apariția Renault 5 și Fiat 127. Modelul de serie a fost dezvăluit în iunie 1976, cu ocazia Cursei de 24h de la Le Mans, sub forma unei mașinuțe de clasă mică în două uși plus hayon, arhitectură pe care a păstrat-o până în 1989, la ce de-a treia generație. În 1981, a apărut și celebrul XR2, primul hot-hatch european Ford, cu un motor de 1.6 litri care îl ajuta să ajungă la 100 km/h în 9.3 sec. și la o viteză maximă de 169 km/h.

Fiesta Mk2 (1983 – 1989)

Ford Fiesta Mk2

 

A doua generație Fiesta a venit cu un design ușor schimbat și, în premiră, cu un motor diesel de 1.6 litri adaptat de la Escort. În 1987, Fiesta Mk2 a fost oferită și cu o transmisie automată CVT ”împrumutată” de la Fiat Uno. XR2-ul a preluat motorul de 1.6 litri i cutia în cinci trepte de la Escort XR3, dar cu o putere de 95 CP.

Fiesta Mk3 (1989 – 1997)

Ford Fiesta Mk3

Pentru a face față concurenței (Peugeot 205, Opel Corsa, Nissan Micra, etc.), Fiesta Mk3 este propus și în versiune cu cinci uși, iar diesel-ul a urcat la 1.8 litri. Sportivul XR2i a primit un propulsor Zetec cu injecție și 16 supape, în 1992. Fiesta RS1800 se lăuda cu 130 CP.

Fiesta Mk4 (1995 – 2002)

Ford Fiesta Mk4

Mk4 a adăugat o notă globală Fiestei. Platforma era împărțită cu Mazda 121 și stătea și sub micuțul Ka, și sub coupe-ul compact Ford Puma. Versiunea de bază era în continuare animată de un motor Kent de 1.3 litri și 60 CP, dar a apărut la orizont Zetec-ul S de 1.25 16v, motor care și-a demonstrat performanțele și fiabilitatea fiind prezent și astăzi într-o formă revizuită în gama Ford. În 1999, Fiesta Mk4 a primit un facelift minor.

Fiesta Mk5 (2002 – 2008)

Ford Fiesta Mk5

A cincea generație Ford Fiesta a marcat o schimbare radicală. În afară de motoarele care au fost rebotezate ”Duratec”, nimic n-a mai rămas. ABS-ul și arbag-urile frontale au devenit dotări standard, iar diesel-urile de 1.4l și 1.6l au fost realizate alături de grupul PSA. În 2005, modelul care a împărțit platforma cu Mazda2 a primit un facelift.

Fiesta Mk6 (2008 – )

Ford Fiesta Mk6

Ford Fiesta Mk6 este încarnarea conceptului Verve prezentat la ediția din 2007 a Salonului Auto de la Frankfurt. În 2014, modelul a suferit un facelift. Iar versiunile de WRC și rallycross au făcut și fac deliciul publicului pasionat. Dacă acum 40 de ani orginalul se lăuda cu o lungime de 3.5 metri, acum, Fiesta a ajuns la 3.95 metri, făcând loc în gamă lui Ka+. A șaptea generație Ford Fiesta este așteptată în 2017.

Leave A Comment