160324 25 years SKODA-VOLKSWAGEN

De la Favorit, Felicia si Foreman la bestseller-ul Skoda Octavia, in 20 de ani

April 5, 2016
1,104 Views

Nu, nu Renault a pariat primul pe low-cost. Renault s-a inspirat si a reusit doar sa duca pariul la nivel de arta, si in ziua de astazi raportul calitate/pret/spatiu al Daciei Logan fiind o adevarata reduta. Dupa caderea “cortinei de fier”, la inceputul anilor ’90, Vokswagen a facut, probabil, cea mai buna miscare pe tabla de sah a industriei auto europene, prin preluarea constructorului ceh Skoda. Imediat, modelele Skoda Favorit, Felicia si Skoda Forman au primit o infuzie de tehnologie germana (asa cum a facut si Renault cu Daciile SuperNova si Solenza), iar in 1996 a iesit pe piata “primul Volkswagen low-cost”, Skoda Octavia I. Modelul in doua versiuni de caroserie, hatchback si break, s-a impus imediat, datorita calitatii germane la un pret accesibil, si a pus bazele dezvoltarii spectaculoase a producatorului din Mlada Boleslav.

Skoda Octavia I

Skoda Octavia I a vazut lumina zilei la sfarsitul anului 1996, dupa mai bine de cinci ani de dezvoltare in “laboratoarele” cehe coordonate de VW. La baza, a avut platforma PQ34, la fel ca Golf-ul IV sau primul Seat Leon, combinata cu cateva elemente de la Golf-ul III aparut in 1991. Iar proiectantii au pus accentul in primul rand pe spatiu, creionand un portbagaj de neconceput in clasa compacta, de 528 litri, si pe siguranta, Octavia I fiind prima Skoda echipata cu airbag-uri frontale si laterale. La lansare, Octavia I dispunea de doua motoare pe benzina (1.6 MPI / 75 CP si 1.8 20V / 125 CP) si unitatea 1.9 TDI de 90 CP. Apoi, oferta a fost intregita cu “zgarcitul” SDI de 68 CP, cu fortosul 1.8 Turbo de 150 CP si cu micutul 1.4 MPI de 60 CP.

CITESTE si… Skoda 1000 MBX De Luxe – 50 de ani de la lansare

In 2000, Skoda Octavia I a primit un facelift, care a venit la pachet cu suspensii independente pentru puntea spate si cu transmisii integrale, cu diferential Haldex, pentru versiunile 1.8 T si 1.9 TDI / 90 CP sau 101 CP break. Si, o data cu facelift-ul a aparut si prima Octavia vRS (motor 1.8 Turbo 20v de 180 CP, tractiune). Octavia I a prins atat de bine la public incat Skoda nu a scos-o din productie dupa lansarea celei de-a doua generatii. Printr-o miscare inteligenta de marketing, Octavia I a continuat sa fie comercializata drept Octavia Tour pana in 2011. In total, Octavia I s-a vandut in 970.000 unitati hatch si 470.000 unitati break.

Skoda Octavia II a continuat succesul primei generatii. Aparut in 2004, modelul a fost dezvoltat pe platforma VW A5 (PQ35), ca si Golf-ul V, si s-a caracterizat printr-un spatiu interior mult mai generos si o calitate superioara a materialelor, plus mai multa atentie pe partea de design. De asemenea, Octavia II a si incercat cu succes sa ridice standardul cu versiunea “premium” Laurin & Klement. Intre 2004 si 2013, au fost vandute 1.6 milioane de hatch-uri si 900.000 de break-uri.

Skoda Octavia II

A treia generatie Octavia a fost lansata in noiembrie 2012 si la sfarsitul lunii martie 2016 pe poarta fabricii din Mlada Boleslav a iesit modelul cu numarul un million. Din 1996 pana in prezent, Skoda a produs cinci milioane de Octavii. Dezvoltata pe platofma VW MQB, la fel ca Golf-ul VII sau a treia generatie Audi A3, Skoda Octavia III a schimbat foaia, a lasat low-cost-ul pe mana Skodei Rapid, si se bate de la egal la egal cu adversari redutabili, precum Ford Focus sau Opel Astra, modele care, pana nu demult, se duelau doar cu Golf-ul.

Skoda Octavia III

This slideshow requires JavaScript.

 

Leave A Comment