BMW-next-100-years

100 de fapte BMW din 100 de ani – Ultimul episod

March 13, 2016
1,540 Views

20 mai 2004 Uzina de producţie Dadong este deschisă la Shenyang, în nord-estul Chinei. Uzina este operată împreună cu partenerul din joint-venture, Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

25 septembrie 2004 Plăcerea de a conduce specifică mărcii este experimentată pentru prima dată în segmentul compact prin BMW Seria 1, prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris.

BMW-Istorie-Repere-100ani (90)

13 mai 2005 Uzina BMW din Leipzig, concepută de arhitectul Zaha Hadid, îşi deschide porţile. Primele automobile produse acolo au fost modelele BMW Seria 3.

100 de fapte BMW din 100 de ani – Episodul 1

7 septembrie 2005 Pentru prima dată, BMW Group este listată în Dow Jones Sustainability Index ca fiind lider în industria auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă.

13 septembrie 2006 Când producţia este lansată pentru noua generaţie de modele MINI, triunghiul de producţie MINI din Marea Britanie începe să funcţioneze oficial cu locaţiile din Swindon, Hams Hall şi Oxford.

BMW-Istorie-Repere-100ani (65)

27 septembrie 2007 Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă noul strategie corporate Number ONE, cu obiectivul unei creşteri profitabile şi durabile, pe termen lung.

17 octombrie 2007 Este deschis BMW Welt. Clădirea cu design futurist, cu utilizare multifuncţională, oferă o experienţă unică a mărcii. Clienţilor din lumea întreagă li se pot livra noile automobile într-o atmosferă specifică pentru marcă.

BMW Welt

19 noiembrie 2008 MINI E este prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta este un automobil de clasă mică, cu propulsie integral electrică, pentru teste de teren în rutina traficului cotidian. Este un produs al „project i”, creat de BMW Group pentru dezvoltarea unor soluţii de mobilitate sustenabilă.

100 de fapte BMW din 100 de ani – Episodul 2

21 februarie 2011 Noul sub-brand BMW i este prezentat la BMW Welt. Inovaţiile dezvoltate de companie pentru sub-brand includ automobile cu propulsie electrică şi servicii inovatoare de mobilitate.

BMW-Istorie-Repere-100ani (75)

1 aprilie 2011 Serviciul premiu de car-sharing DriveNow începe să funcţioneze ca joint-venture între BMW Group şi Sixt AG din München.

1 septembrie 2011 Uzina de fibră de carbon aflată la Moses Lake, în statul american Washington, intră în funcţiune ca joint-venture între BMW Group şi SGL Group. Uzina furnizează materia primă pentru producţia celulei pasagerilor de la modelele BMW i3 şi BMW i8, care este făcută din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).

100 de fapte BMW din 100 de ani – Episodul 3

15 ianuarie 2012 Echipa privată X-raid din Germania duce MINI ALL4 Racing spre victorie în Raliul Dakar. Maşina a fost concepută pe baza MINI Countryman şi a fost dezvoltată special pentru raliurile de anduranţă.

mini-all4-dakar-joan-nani

29 aprilie 2012 După 18 ani, BMW revine în campionatul de turisme al Germaniei (DTM) – la Hockenheim, la 21 octombrie, victoria asigură toate cele trei titluri. Canadianul Bruno Spengler devine campion DTM cu BMW M3 DTM, iar BMW câştigă titlurile constructorilor şi echipelor.

 

24 mai 2012 Uzina Tiexi este deschisă la Shenyang ca a doua facilitate de producţie din China, operată de BMW Group şi Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

18 septembrie 2013 Producţia BMW i3 începe la uzina BMW din Leipzig. Aceasta permite BMW Group să lanseze primul automobil electric din segmentul premium. Maşina a fost concepută încă de la început pentru acest tip de propulsie.

100 de fapte BMW din 100 de ani – Episodul 4

26 februarie 2014 BMW Group Classic îşi anunţă mutarea într-un nou sediu. Aceasta reprezintă o revenire la originile istorice ale companiei. Achiziţia spaţiului din Moosacher Straße, München, de la Knorr-Bremse AG, readuce unele din primele facilităţi de producţie în proprietatea companiei.

5 iunie 2014 Primele unităţi ale automobilului sport hybrid plug-in BMW i8 sunt livrate clienţilor într-o ceremonie la BMW Welt din München. Modelul vine cu multe premiere mondiale absolute, printre altele este şi primul model din lume cu faruri Laser.

BMW-Istorie-Repere-100ani (76)

10 iunie 2015 Noul BMW Seria 7 este prezentat la BMW Welt. A şasea generaţie a sedanului de lux6 decembrie 2015 BMW i primeşte Premiul “Momentum of Change” din partea Organizaţiei Naţiunilor Unite, la Conferinţa pentru Mediu a Naţiunilor Unite de la Paris, pentru angajamentul de extindere a infrastructurii publice de încărcare. Acesta este apogeul unei serii unice de titluri naţionale şi internaţionale din domeniul auto, inclusiv “Grünes Lenkrad” (Volanul Verde) pentru BMW i3 şi “World Green Car Award” primit consecutiv de BMW i3 şi BMW i8. Aceste premii au fost deja acordate mărcii BMW i şi automobilelor sale în timpul fazei de lansare pe piaţă.

bmw-m760li-xdrive-ex

6 ianuarie 2016 Compania foloseşte studiul BMW i Vision Future Interaction ca bază pentru prezentarea inovaţiilor de pionierat în domeniilor controlului şi condusului autonom la Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas.

7 martie 2016 A 100-a aniversare a companiei este sărbătorită printr-un eveniment de gală în sala multifuncţională Olympiahalle din München.

3 Comments

  1. “Canadianul Bruno Spengler devine campion DTM cu BMW M3 DTM”. ..
    Hai măi băieţi, până şi eu mi-am dat seama că e un M4 în poză. Şi asta înainte să măresc imaginea şi să văd sigla M4 pe radiator :))). Asta trecând peste faptul că seria F80 a fost introdusă în 2012, iar versiunea M3 a F80-ului nu a fost produsă decât din 2014 încolo…

    • Din elan muncitoresc am ilustrat cu modelul M4 din sezonul 2015. Am adăugat și o imagine cu Bruno Spengler.

  2. Decalajul e și mai mare între text și poză la cea din Dakar, dat fiind că acesta e fix modelul din 2016, cel care a fost dominat de către Peugeot.

    15 ianuarie 2012 Echipa privată X-raid din Germania duce MINI ALL4 Racing spre victorie în Raliul Dakar. Maşina a fost concepută pe baza MINI Countryman şi a fost dezvoltată special pentru raliurile de anduranţă.

    Aș zice: între 2012 și 2015 X-raid Mini a câștigat de 4 ori la rând Dakar-ul, care nu e ”raliu de anduranță”, termen impropriu, ci Rally Raid.

Leave A Comment