BMW 328 Touring Coupé

100 de fapte BMW din 100 de ani – Episodul 2

March 9, 2016
932 Views

28 aprilie 1940 Fritz Huschke von Hanstein şi Walter Bäumer obţin victoria în clasamentul general al cursei de anduranţă Mille Miglia din Italia, la comenzile unui BMW 328 Touring Coupé – BMW se impune în ierarhia echipelor la toate clasele.

30 aprilie 1945 Soldaţii din Armata 7 a SUA au ajuns la aşa-numita uzină-umbră şi tabără din Allach, în apropiere de München. Din decembrie 1939, prizonierii de război, condamnaţii, forţa de muncă silită şi deţinuţii lagărelor de concentrare au fost utilizaţi acolo şi în alte locaţii pentru a produce motoare aero.

17 decembrie 1948 Producţia de motociclete a fost reluată la München. BMW R 24, model propulsat de un motor cu un singur cilindru, este produs aici ca primul vehicul al BMW AG din era postbelică.

BMW-Istorie-Repere-100ani (57)

11 martie 1954 BMW 502, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, este propulsat de un motor cu opt cilindri, primul motor V8 din aliaj din lume ce a fost montat pe un automobil de serie.

12 septembrie 1954 După victoria în cursa finală de la Monza, Wilhelm Noll şi Fritz Cron obţin, pe un BMW, primul lor titlu de campioni mondiali la motociclete cu ataş. Până în 1974, BMW a reuşit să adune 19 titluri mondiale la piloţi şi 20 la constructori în această disciplină.

BMW-Istorie-Repere-100ani (52)

1 octombrie 1954 BMW cumpără licenţa de producţia a unui micromaşini cu două locuri, cu uşa dispusă în faţă, de la constructorul italian Iso. BMW Isetta are o mulţime de detaliirafinate, este propulsat de motoare BMW pentru motociclete şi este comercializat ca „Motocoupé”, cel mai bine vândut model al mărcii în anii ’50.

BMW-Istorie-Repere-100ani (40)

15 ianuarie 1955 O nouă serie de modele este prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles, BMW R 50 şi BMW R 69, motociclete cu suspensie cu braţ oscilant integral. Seria a definit programul de motociclete BMW până în 1969.

22 septembrie 1955 BMW 507 are prima apariţie publică la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Acest roadster a fost creat de designerul Albrecht Graf Goertz, cu un motor cu opt cilindri care dezvolta 150 CP, şi a fost catalogat de presă ca “Dream from the Isar” (Visul de pe Isar).

BMW-Istorie-Repere-100ani (89)

9 iunie 1959 Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă presei internaţionale noul BMW 700 Coupé cu ocazia lansării. Acest automobil va pune bazele unei producţii de automobile la scară largă care să fie profitabilă.

9 decembrie 1959 La Adunarea Generală Anuală a BMW AG, un grup de acţionari minoritari a împiedicat preluarea de către Daimler-Benz AG. Acţionarul majoritar Herbert Quandt decide să crească implicarea în companie şi asigură astfel independenţa BMW.

30 noiembrie 1960 Adunarea Generală Anuală a BMW AG aprobă planul de restructurare pentru realinierea companiei, iar acesta trasează traiectoria pentru un viitor de succes.

21 septembrie 1961 BMW 1500 are premiera mondială la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt – începutul “New Class”, un succes deschizător de drumuri.

50 Years of BMW New Class, BMW 1500 (03/2011)

50 Years of BMW New Class, BMW 1500 (03/2011)

29 iunie 1964 Dezvoltarea pozitivă a afacerii încurajează Adunarea Generală Anuală a BMW AG să adopte o rezoluţie pentru plata unor dividende către acţionari pentru prima dată de la încheierea războiului.

18 iunie 1965 BMW AG îşi vinde ultimele acţiuni la BMW Triebwerkbau GmbH către MAN AG şi pentru moment încheie implicarea sa în producţia de motoare aero.

7 martie 1966 BMW 1600, model cu două uşi, este prezentat oaspeţilor în faţa Operei de Stat a Bavariei cu ocazia sărbătoririi celei de-a 50-a aniversări a companiei.

50 Years of BMW New Class, BMW 1800 TI in the 12 Hour Race at the Nürburgring 1964 (03/2011)

50 Years of BMW New Class, BMW 1800 TI in the 12 Hour Race at the Nürburgring 1964 (03/2011)

2 ianuarie 1967 BMW AG preia companie Hans Glas GmbH, care produce o serie de vehicule, inclusiv micromaşina Goggomobil, numeroase alte modele şi utilaje agricole, cu centrul de producţie în Dingolfing.

25 septembrie 1968 Noile modele BMW 2500 şi BMW 2800, cu motoare cu şase cilindri, sunt prezentate la o recepţie pentru presă la Tegernsee. După o pauză de câţiva ani, marca intră din nou în clasa de lux cu aceste automobile.

31 decembrie 1968 BMW AG închei un nou an-record. Pentru prima dată, de-a lungul unui an sunt produse peste 100.000 de automobile.

13 mai 1969 Producţia de motociclete la uzina principală BMW din München se încheie. Producţia este relocată la uzina din Berlin, unde noua serie BMW R75/5 iese de pe linia de producţie cu începere din septembrie 1969.

BMW R 75/5

BMW R 75/5

16 martie 1971 Compania intră în domeniu serviciilor financiare prin înfiinţarea BMW Kredit GmbH.

1 Comments

Leave A Comment